חברת התעופה אל-על מציגה (יום ה', 2.3.23) שנה של שיפור בביצועים הפיננסיים, ומסכמת את 2022 עם הכנסות של בכ-2 מיליארד דולר (גידול של 132%), ורווח נקי של כ-109 מיליון דולר.
עוד עולה מדוחות החברה כי בשנת 2022 EBITDAR עמד על כ-348 מיליון דולר, הרווח התפעולי הסתכם בכ-113 מיליון דולר לעומת הפסד של 320.4 מיליון דולר ב-2021 ויתרת המזומנים בסוף שנה שעברה הגיע לשיא של 283 מיליון דולר.
שיפור בתוצאות נרשם גם ברבעון הרביעי של 2022, כאשר ההכנסות הסתכמו ב-560.7 מיליון דולר, ועברו את הכנסות 2019 שעמדו על כ-518 מיליון דולר. הרווח התפעולי הסתכם ב-46 מיליון דולר זאת לעומת הפסד של 77.4 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2021. הרווח הנקי של הרבעון הסתכם בכ-8 מיליון דולר לעומת הפסד של 110.1 מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודם.
איציק אליאב, סמנכ"ל הכספים היוצא באל-על: "בשנת 2022 באו לידי ביטוי המהלכים התפעוליים והפיננסים שביצענו בחברה בשנתיים האחרונות, אשר הביאו לכך שסיימנו את השנה עם רווח נקי משמעותי וייצרנו תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 313 מיליון דולר. במהלך השנה ביצענו מספר מהלכים אשר חיזקו את האיתנות הפיננסית של אל על והפחיתו את החשיפה של החברה לעליית הריבית במשק, תוך יצירת חוסן פיננסי שיאפשר לחברה להתמודד עם אתגרי העתיד.
אליאלב הוסיף: "בימים אלה אני מסיים את תפקידי כסמנכ"ל הכספים של החברה בתחושת סיפוק רבה, וזאת לאחר שצלחנו את המשבר שנגרם לענף התעופה בשל מגיפת הקורונה והבאנו את אל על למקום המאפשר לה להמשיך ולצמוח ולהיות חברה מובילה בשוק התעופה העולמי".
דינה בן-טל גננסיה, מנכ"ל אל-על: "אל על ממריאה לעבר אופק פיננסי משופר, אנו שמים מאחורינו את משבר הקורונה תוך שאנו שומרים על ההתייעלות וממשיכים להתנהל באופן זהיר ומחושב. פתיחת הנתיב המהיר לטיסה מעל שמי סעודיה ועומאן היא נדבך נוסף בהסכמי אברהם, שמייצר לנו הזדמנויות ופוטנציאל צמיחה משמעותי. הביקושים הגבוהים וחזרתו של שוק התעופה והתיירות לחיים, יחד הסדרת יחסי העבודה בחברה, מטוסי הדרימליינר החדשים, היעדים האטרקטיביים ושעות הטיסה הנוחות ביותר, וקבלת פרס חמישה כוכבי שירות של APEX, מציבים אותנו בחזית עולם התעופה העולמי".