X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"לא הפגנות פוליטיות" [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
פרקליט מבקש אישור להשתתף בהפגנות נגד הרפורמה
עו"ד שאול כהן מפרקליטות מחוז חיפה טוען שהתקשי"ר אוסר על עובדי מדינה להשתתף בהפגנות בעלות "אופי מדיני" - הגדרה שאינה חלה על מחאה זו

עו"ד שאול כהן, המועסק בפרקליטות מחוז חיפה (אזרחי), מבקש (12.3.23) מבית הדין האיזורי לעבודה בחיפה אישור להשתתף בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית, למרות שתקנון שירות המדינה (התקשי"ר) אוסר זאת. הבקשה, שההכרעה בה יכולה להשליך על בקשות אפשריות דומות, תידון (15.3.23) בפני נשיא בית הדין, גיל גלם.
כהן אומר כי בנו - לו יש גם אזרחות קנדית - הוא הומוסקסואל המתגורר עם בן-זוגו, והוא הודיע להוריו שיירד מן הארץ אם הרפורמה תאושר וזאת מחשש לפגיעה בזכויות להט"בים. על-רקע זה ביקש כהן מסמנכ"לית משרד המשפטים, ירדנה תורג'מן-סרור, אישור להשתתפות בהפגנות וזאת בשל דאגתו לעתיד בנו. הוא גם ציטט פרסום בתקשורת ולפיו ראש המוסד, דדי ברנע, אישר למשרתים בו להשתתף בהפגנות כאזרחים מן השורה.
תורג'מן-סרור דחתה את בקשתו של כהן, לאחר בדיקה עם נציבות שירות המדינה, בנימוק שהתקשי"ר אוסר על עובדי המדינה לקחת חלק "בהפגנה או בתהלוכה בעלות אופי מדיני". כהן טוען, כי האיסור אינו מוחלט אלא מתייחס רק להפגנה בעלת "אופי מדיני". בג"ץ קבע (בעתירה בעניין רשיונות לקיום הפגנה) שיש לפרש מונח זה בצורה מצמצמת, וכי הוא אינו חל על הפגנות ש"מטרתן המוצהרת היא שמירה על שלטון החוק ועל טוהר המידות בישראל".
לטענת כהן, ההפגנות נגד הרפורמה אינן פוליטיות, למשתתפים בהן יש דעות פוליטיות מגוונות ובבסיסן עומד מאבק על שמירת שלטון החוק - כך שלא מדובר ב"נושא מדיני". לדעתו, "תקופות חריגות, מצבים יוצאי דופן, מחייבים הגמשה של הכללים והתאמתם לנסיבות החריגות", ולצד זאת נסיבותיו הייחודיות ורצונו להיאבק בדרכים חוקיות על ביתו ומשפחתו. הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד אילה הוניגמן וטרם הוגשה תגובת המדינה.

תאריך:  12/03/2023   |   עודכן:  22/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרקליט מבקש אישור להשתתף בהפגנות נגד הרפורמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מחלקת התאגידים ברשות ניירות ערך פרסמה הבהרות ביחס לחובת הדיווח המוטלת על חברות ציבוריות ביחס להשפעת קריסת בנק סיליקון ואלי עליהן
איתמר לוין
טוענת שזהו הסכום המגיע לה כארנונה תמורת מתקנים ובסיסים של צה"ל    המשרד: המועצה אינה רשאית להשתחרר מהסכמי הפשרה שנחתמו ב-2016
עידן יוסף
מכון צומת להלכה וטכנולוגיה ניסח מסמך מיוחד עבור מי שרוצה לוודא מול הקבלנים והיזמים שהדירה החדשה מותאמת לשבת "בעקבות פניות רבות שהגיעו מהשטח"
מירב ארד
בלשכה המשפטית הדגישו: "קיומה של ביקורת שיפוטית גם במינוי שרים יש בה כדי לתרום לתפקידו החשוב של בית המשפט בשמירה על אמון הציבור בשלטון, וכן לחובה לקבוע בלמים גם לצרכים הפוליטיים"    ח"כ ארבל: "עילת הסבירות היא עילת סלקטיבית כשמדובר במינויי שרים"
מירב ארד
ביקר את החלטתה להקפיא את הדחת ניצב עמי אשד: "מישהו אחר מלבד הממשלה יפקח על שמירת החוק והסדר?    על המגעים לפשרה בנושא הרפורמה אמר: "הקריאות החוזרות ונשנות שלנו להידברות לא זכתה לשום מענה מהאופוזיציה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il