X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כלפון. נמל עקבה כמשל לאבסורד [צילום: דוד סיתהכל]
"הגבלות על קצא"א יפגעו בביטחון האנרגטי הישראלי"
יו"ר קצא"א טוען שאם תיפגע פעילות החברה בשל ההגבלות עליה ושינוי המדיניות - יווצר מצב שבו בשעת חירום יהיה קשה מאוד להביא דלק למדינת ישראל

יו"ר קצא"א, ארז כלפון, מתריע כי אם ההגבלות על פעילות קצא״א לא יוסרו - יהיה בלתי אפשרי להכניס דלק למדינת ישראל בשעת חירום והביטחון האנרגטי יפגע. לדבריו, המשך הפגיעה בפעילות קצא"א תוביל למשבר אנרגיה חמור ומסוכן בישראל ופגיעה אנושה בביטחון האנרגטי.
כלפון השתתף (יום ב', 13.3.23) בוועידה הלאומית לאנרגיה 2023, של המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה, בפאנל "האנרגיה כקטר להובלת תחבורה, תשתיות ומקורות אנרגיה עתידיים" והתייחס לחשיבות של שמירה על ביטחונה ועצמאותה האנרגטית של מדינת ישראל ולסכנות הטמונות בפגיעה בכשירות המתקן.
"קצא"א היא שער האנרגיה של מדינת ישראל ולפעילותה חשיבות אסטרטגית למשק האנרגיה, לתפקודו הרציף ולביטחונה האנרגטי. פגיעה בפעילות קצא"א תוביל למשבר אנרגיה חמור ומסוכן בישראל ופגיעה אנושה בביטחון האנרגטי", טען והוסיף כי מתקן קצא"א באילת הינו נכס אסטרטגי-ביטחוני שמאפשר אספקת מקורות אנרגיה רציפה בשגרה וביתר שאת בחירום.
"כל פגיעה בכשירות המתקן תביא לפגיעה בביטחון האנרגטי. במשך שנים קצא"א רוקמת ובונה מערכת יחסים אישית, עסקית ומקצועית עם חברות בינלאומיות, ואם תיפגע פעילות קצא"א בשל ההגבלות עליה ושינוי המדיניות הרי שמערכת היחסים עם לקוחותיה הבינלאומיים תיפגע אף היא. פגיעה כזו בהכרח תוביל לכך שבשעת חירום יהיה קשה מאוד להביא דלק למדינת ישראל, חברות בינלאומיות לא יראו בקצא"א כיעד אטרקטיבי לאחסון דלקים", אמר.
על-מנת להדגיש את האבסורד הקיים לטענתו, הציג כלפון שקף המציג נתונים על-אודות נמל עקבה, השוכן כ-4 ק"מ בלבד ממפרץ אילת. על-פי השקף בנמל עקבה עוגנות כ-2,000 אוניות מדי שנה וכ-220 מכליות עמוסות בדלק וכימיקלים. "כל מה שקורה שם בנמל עקבה יכול בקלות להגיע אלינו למפרץ אילת. אבל לעומת עקבה, פה אצלנו במפרץ אילת, לקצא"א יש אמצעי בטיחות, הגנה ומניעה מהטובים בעולם. החל מחוסם ימי 360 מעלות, שמקיף אוניה בעת עגינתה, מערך טיפול באירועי חירום עצמאי וזמין 24/7, מערך טיפול באירועים ימיים ואמצעי ניטור מהמתקדמים בעולם. אנחנו לא חוסכים באמצעים ומשאבים ומשדרגים כל הזמן את יכולות הבטיחות שלנו וכן משקיעים את מירב המאמצים והאמצעים באמצעי מניעה להתרחשות אירוע. רק לסבר את האוזן, חלק ניכר מיכולות מדינת ישראל בנושא זיהום ים - נמצאות בידי קצא"א, במחסניה ובכלי השיט שלה - בשגרה ובחירום", אמר.

תאריך:  13/03/2023   |   עודכן:  13/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הגבלות על קצא"א יפגעו בביטחון האנרגטי הישראלי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מנכ"ל אלקטרה אפיקים עודד כהן סיים את תפקידו והוחלף על-ידי טל כהן    עם כניסתו של המנכ"ל החדש בוצעו שינויים מבניים וארגוניים, אך אלקטרה אפיקים אומרת כי הדבר אינו מעיד על מצבה הכלכלי    גם מנכ"ל חברת-הבת אלקטרה אפיקים תעבורה 2021 מסיים את תפקידו אך באופן תמוה לא ימונה לו מחליף    מיכה קופילובסקי יחליף את טל כהן כמנכ"ל דן בדרום ודן ב"ש    אבי בלו יחליף את קופילובסקי כמנכ"ל תנופה
עידן יוסף
מדובר בכ-4.5% מכלל רישיונות השיווק הביטחוני    ב-2022 התקיימו כ-90 ביקורות ונערכו 23 שימועים ליצואנים בגין חשד להפרות של הוראות החוק    הקנסות שהוטלו נאמדים בכ-3 מיליון שקל
עידן יוסף
הבעיה המרכזית בנמלים - מחסור בנהגי משאיות, כאשר ועדת הכלכלה קוראת למשרד התחבורה והאוצר למצוא פתרונות    דירוגה של ישראל ביחס למדד ביצועי הנמל נמוך    ופגיעה ביצוא וביבוא עולה למדינה כ-16 מיליון שקל ו-10 מיליון שקל ליום, בהתאמה
עידן יוסף
אחוז העסקים בהם קיים איזון בין אחוז העובדים והעובדות בהנהלה הבכירה עמד על 35.4    למעלה מ-300 חברות הגישו בקשות לתחרות העסקה בשוויון, שמטרתה לטפח מודעות ציבורית לקידום שינוי בתרבות העסקית המעודדת התאמת מקומות עבודה לנשים
איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il