ח"כ
שרן השכל (המחנה הממלכתי): "אנחנו מדינה יהודית, אבל לא צריך חוק לברית מילה, לנסיעה ביום כיפור. אנחנו בוחרים בזה, לא בגלל שכופים עלינו. במשך אלפי שנים ליהודים בכל העולם לא היה צורך בחוק כדי לשמור את חג הפסח. האם כאן היהודים כל כך חלשים שכדי לשמור הם זקוקים לחוק אדם בנוסף לחוק האלוהים? אותי שלחו עדאלה? תפסיקו לבלבל בשכל! די עם התעמולה המכוערת הזאת. אתם קרעתם את העם שלנו. יש פה מאבקים אלימים בין קבוצות, הגיע הזמן שניקח אחריות ונמתן את השיח".
ח"כ
יבגני סובה: "אני חילוני אבל לא אוכל חמץ בפסח. אני נותן כבוד למסורת ישראל והחוק הזה לא רק מיותר אלא רק ירחיק אנשים מהדת. מנהל בית החולים יתעסק בדבר הזה כשיש לו אלף בעיות על הראש? אלימות, תקציבים, תקנים לצוותי רפואה ואתם מוסיפים לו כאב ראש. אדם יושב בפינה בבית החולים ואוכל משהו שדומה ללחמנייה. המנהל עכשיו ישלח אדם לבדוק אם זה מקמח מצה או מקמח רגיל? זה ישרת את מרקם החיים העדין? תוותרו על החוק הזה אם אתם רוצים לשמור על הסטטוס-קוו ולהמשיך לחיות בכבוד הדדי".
ח"כ
משה גפני: "מעולם לא העברתי חוק שיגיד לאדם חילוני לשמור מצוות. אנחנו לא שם וכל האמירות האלה נועדו להפחיד ולגרום לכך שהוויכוח יהיה לא ענייני. אני לא צריך את החוק הזה, במשך 70 שנה בתי החולים התנהלו על מי מנוחות, עד שבג"ץ התערב".
עו"ד שלומית רביצקי טור פז, המכון הישראלי לדמוקרטיה: בסקר שערכנו לאחרונה 71% מהיהודים אמרו שהם אינם אוכלים חמץ בפסח, כולל 36% מהחילונים. בסקר שנערך במרס בשנה שעברה 49% מהמשיבים היהודים אמרו שיש לאסור הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח, ואילו בסקר האחרון ירד הנתון הזה ל-44%. כלומר 5% יותר אנשים מבקשים כעת להתיר הכנסת חמץ, וזה כנראה ביטוי של מה שעושה חוק. אנשים פחות שומרים ככל שיש חקיקה".
עוד הוסיפה: "76% מהנשאלים, בהם 41% מהנשאלים החרדים, אמרו שהם נגד ביצוע חיפוש של חמץ בתיקים". בהתייחס לנתון זה אמר היו"ר בוסו: "עצם הכנסת השאלה הזו היא פרובוקציה שנועדה לעורר דעת קהל נגד החוק ולהתסיס. הבהרנו שאין לנו כוונה להתיר חיפוש בתיקים והחוק לא נותן סמכות לכך".
עו"ד סלאם ארשייד, מרכז עדאלה: "אנחנו מתנגדים להצעה בנוסח שלה כרגע. החשש שלנו הוא שההצעה לא קובעת אמות מידה לשיקול הדעת של המנהלים שתבטיח שלא תהיה פגיעה מעל הנדרש בזכויות החוקתיות של מטופלים אחרים, מבקרים ועובדי בתי החולים".