X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נסחרת ב-34 מיליון שקל
תביעה: אירודרום שרבבה מסמך ומסרבת לשלם 7.5 מ"ש
מיכאל שפושניק, אלי גימלרייך ולירן לביא תובעים את החברה הבורסאית שבשליטת רועי דגני, בעקבות מכירת חברת SGC

קבוצת אירודרום ובעליה, רועי דגני, שרבבו מסמך בלתי חתום למסמכי העסקה לרכישת חברת SGC ומנסים להיתלות בו כדי שלא לשלם 7.5 מיליון שקל במסגרתה. כך טוענים בעליה הקודמים של SGC - מיכאל שפושניק, אלי גימלרייך ולירן לביא - בתביעה שהגישו (23.3.23) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
אירודרום עוסקת בכטב"מים, מניותיה נסחרות בשווי של 34 מיליון שקל ודגני מחזיק ב-39% מהם. את המחצית הראשונה של 2022 היא סיימה עם הכנסות של 14 מיליון שקל והפסד של 3.6 מיליון שקל, לאחר הפסד של 10 מיליון שקל על הכנסות של 19 מיליון שקל בשנה הקודמת. SGC עוסקת בהדרכה טכנולוגית מתקדמת בדגש על מערכת הביטחון, ובין לקוחותיה בעת מכירתה היו התעשיה האוירית, ראדא, אלביט, אירונאוטיקס ואלישרא.
בתביעה נאמר כי את העסקה יזמה אירודרום והעסקה נחתמה ביום האחרון של 2020. התמורה שנקבעה הייתה 30 מיליון שקל, מתוכם 10 מיליון שקל במזומן מיד, 5 מיליון שקל במניות אירודרום, 5 מיליון שקל תמורת אופציה לרכישת חברת-הבת NPO ו-10 מיליון שקל כתמורה שהותניתה בביצועה של SGC; התמורה האחרונה היא העומדת במרכז המחלוקת.
התשלום המותנה חולק לעמידה של SGC ביעדים איכותיים (דהיינו פעולות שעל בעלי החברה לבצע כחלק מהמשך עבודתם בה) ויעדים כמותיים (בהתאם להכנסות החברה בשנים 2022-2021). את החלוקה יצר דגני "כדי להציג את הדברים באופן עמום בפני דירקטוריון החברה" - טוענים התובעים. אולם, לא הייתה כל הסכמה לכך שזכותם לתשלום הנוסף (כאמור, 10 מיליון שקל) תלויה בעמידה בשני סוגי היעדים יחדיו. זיקה זו נוצרה בנספח להסכם עליו לא חתמו הצדדים ואשר אותו הגניבו הנתבעים לאסופת המסמכים, הם טוענים.
התובעים אומרים, כי אירודרום סירבה לשלם להם את התמורה המותנית בביצועים, וזאת למרות שעמדו בצורה מלאה ביעדים האיכותיים, ונימקה זאת בזיקה בינם לבין היעדים הכמותיים ואף טענה שהם הציגו בפניה מצגי שווא. לגרסת התובעים, מדובר בנימוקים חסרי יסוד ואף בניסיון מכוון מצד אירודרום להונות אותם. הם מבקשים מבית המשפט להורות לאירודרום לשלם להם 7.5 מיליון שקל - כל התמורה בגין היעדים האיכותיים והתמורה בגין היעדים הכמותיים לשנת 2021. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד נתי אגמון ואסף כהן-פור, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  26/03/2023   |   עודכן:  26/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אסף כהן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה: אירודרום שרבבה מסמך ומסרבת לשלם 7.5 מ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נשיא רוסיה הודיע על הצבת הנשק הגרעיני במדינה זרה - בפעם הראשונה מאז שנות התשעים    טוען כי ארצות הברית עושה זאת כבר עשרות שנים
עידן יוסף
הקמת הקרן לאזרחי ישראל שמה לה למטרה לחלק רווחי משאבי טבע לאזרחים ולדורות הבאים תוך הימנעות מ"קללת משאבי הטבע" ו"המחלה ההולנדית"    כללי הקמה של הקרן צריכים להתנגד למניעים פוליטיים קצרי טווח, וזיכיון ים המלח המסתיים ב-2030 מחייב גישה תחרותית למכרז הקרוב    השקעת יתרות הקרן בניירות ערך נזילים נחוצה כדי להגן מפני תרחיש "יום סגור"
איציק וולף
מוחים על אוזלת היד הביטחונית ועל פיגוע הירי השלישי בתוך חודש בכפר הפלשתיני    עשרות אזרחים חוסמים את הכניסה לשכם
איציק וולף
זוגות שנרשמו לנישואין יוכלו להנפיק תעודת זכאות להשתתפות בהגרלות דירה בהנחה בתקופה של שלושה חודשים לפני מועד החתונה המיועדת
איציק וולף
שר הביטחון הצהיר כי יש לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית    "כשר הביטחון של מדינת ישראל אני אומר בצורה הברורה ביותר שהשסע חודר לצבא ההגנה לישראל. לדבר הזה לא אתן את ידי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il