X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרופ' מחקר יעקב זיו ז"ל [צילום: דוברות הטכניון]
2023-1931
הפרופסור יעקב זיו מת בגיל 92
היה חלוץ בתחום דחיסת הנתונים ותרם משמעותית לפיתוח האלגוריתם "למפל-זיו", שחולל מהפכה באופן שבו מאחסנים, מעבירים ומעבדים מידע יחד עם עמיתו הפרופסור אברהם למפל פיתח את האלגוריתם זיו-למפל
עם פרופ' אברהם למפל ז"ל [צילום: דוברות הטכניון]

הקהילה המדעית אבלה על אובדנו של פרופסור המחקר יעקב זיו, שנחשב לאחד מגדולי החוקרים בתולדות הטכניון. בן 92 היה במותו.
פרופ' זיו היה חלוץ בתחום דחיסת הנתונים ותרם משמעותית לפיתוח האלגוריתם "למפל-זיו", שחולל מהפכה באופן שבו מאחסנים, מעבירים ומעבדים מידע.
מורשתו של זיו מתאפיינת בתרומותיו המדעיות יוצאות הדופן, שזיכו אותו בהכרה של עמיתיו ובשבחים רבים, כולל אות הכבוד של IEEE, אותה קיבל בשנת 2021. הוא גם היה מנטור מעורר השראה ודגם לחיקוי עבור רבים בקהילה המדעית.
זיו נולד בטבריה בשנת 1931, תשוקתו למדע וטכנולוגיה ניכרה מגיל צעיר. לאחר שסיים את שירותו הצבאי בצה"ל, המשיך את לימודיו בהנדסת חשמל ומחשבים בטכניון, שם השיג תואר ראשון ושני. מאוחר יותר המשיך את לימודיו ב-MIT, שם קיבל את הדוקטורט שלו בהנדסת חשמל.
עבודתו על דחיסת נתונים, במיוחד האלגוריתם למפל-זיו שפיתח יחד עם עמיתו הפרופסור אברהם למפל מהפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב, הייתה פורצת דרך. האלגוריתם הפך לבסיס לטכנולוגיות דחיסה חיוניות כמו TIFF, PNG, ZIP ו-GIF ושיחק תפקיד חיוני בפיתוח הפורמטים PDF ו-MP3. הוא אפשר העברת מידע חזותי ואחר במהירות גבוהה ללא אובדן נתונים, וסלל את הדרך להפיכת האינטרנט לאמצעי יעיל לתקשורת חובקת עולם.
גישת המחקר של פרופ' זיו התאפיינה בשילוב של תיאוריה עמוקה עם יישומים מעשיים חשובים, מה שהפך את עבודתו לרלוונטית לתעשיה ולאקדמיה כאחד. תרומתו לתורת המידע ולדחיסת הנתונים עדיין נחקרת ומורחבת כיום.
בנוסף להישגיו המדעיים, נודע זיו במנהיגותו ובחונכותו. הוא מילא כמה תפקידים בכירים בטכניון, ביניהם דיקן הפקולטה, סגן נשיא הטכניון לעניינים אקדמיים ויו"ר האקדמיה הישראלית למדעים. הוא גם היה חבר באקדמיה הלאומית של ארצות הברית ובאקדמיה האמריקנית לאמנויות ומדעים.
בטכניון אומרים כי פטירתו של זיו בסמיכות לעמיתו למפל, שהלך לעולמו בתחילת פברואר, היא אבדה גדולה לקהילה המדעית. עם זאת, תרומותיו למדע ולטכנולוגיה ימשיכו להוות השראה לדורות הבאים של חוקרים ומחדשים.

עם פרופ' אברהם למפל ז"ל [צילום: דוברות הטכניון]
תאריך:  27/03/2023   |   עודכן:  27/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעקב זיו
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר ההסתדרות מכנס בבוקר מסיבת עיתונאים בהשתתפות ראשי המשק שבה הוא צפוי למסור "הצהרה דרמטית"    "קיבלתי בתדהמה את הודעת ראש הממשלה"
עידן יוסף
מול בית ראש הממשלה הצליחו מפגינים לחדור את חומת האבטחה    בכבישים והצמתים שנחסמו: קטע מכביש 1, צומת רעננה, צומת הגומא וצומת כרכור    מארגני המחאה: "נישאר באיילון כל הלילה. יהיה פה כיכר תחריר"
עידן יוסף
נתניהו בניסיון של הרגע האחרון שלח את מזכיר הממשלה יוסי פוקס למתווכים מטעם הנשיא וגנץ עם הצעה    אדלשטיין הנחה לכנס את ועדת החוץ והביטחון בראשותו לדון בהשלכות הרפורמה: "הקבינט לא התכנס מ-12 בפברואר. אכנס את ועדת החוץ והביטחון לשמוע את הרמטכ"ל"
עידן יוסף
בסביבתו של נתניהו טוענים כי השר גלנט לא תיאם מראש את דבריו עם נתניהו, ובכך חיבל במאמצים להגיע לפתרון    גלנט:: "ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי"    המהלך מרמז על כוונת ראש הממשלה להשלים השבוע את חקיקת שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים
עידן יוסף
היחסים בין המדינות כוננו לפני כ-30 שנה אך רק עתה בשלה העת של המדינה המוסלמית השיעית לשלוח שגריר לארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il