X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובץ הפסיקה הרבעוני [צילום אילוסטרציה: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
קנס בלבד לרפ"ק על "מיני ניסו שחם"
הקצין קיים יחסים אינטימיים עם סגניתו, במקביל העניק לה ציונים גבוהים והמליץ להעלותה בדרגה הועמד רק לדין משמעתי ונדון להורדה בדרגה לשלושה חודשים

קצין משטרה בדרגת רב-פקד קיים יחסים אינטימיים עם שוטרת שהייתה סגניתו, במקביל ערך לה ראיונות והמליץ להעלותה בדרגה, ושיקר למפקדו כאשר נשאל האם יש לו קשר עימה. למרות שמדובר בשורה של עבירות פליליות, ובראשן מרמה והפרת אמונים, ולמרות שניצב בדימוס ניסו שחם נשלח לעשרה חודשי מאסר בפועל על סדרה של עבירות דומות (לצד הטרדה מינית), הסתפק בית הדין המשמעתי של המשטרה בהורדה בדרגה לשלושה חודשים - דהיינו קנס של כמה אלפי שקלים.
השוטרת, ששוב אינה משרתת, הייתה בדרגת רב סמל מתקדם (רס"מ) - העלאה אותה קיבלה בהמלצתו של הקצין. יחסיהם התקיימו בחודשים מרס-ספטמבר 2021, ובמקביל העניק לה הקצין את ציון ההערכה הגבוה ביותר, המליץ להאריך את שירותה במשטרה ללא מגבלת זמן וכאמור המליץ להעלותה בדרגה. מפקדו של הקצין, בדרגת סגן-ניצב, קיבל דיווחים על הקשר ביניהם ותשאל אותם בנפרד, אך שניהם הכחישו מכל וכל את קיומו.
הקצין הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בכך שפעל בניגוד עניינים והתנהג בצורה שאינה הולמת שוטר. התביעה ביקשה להורידו בדרגה לשלושה חודשים, ובדיון צוין שהוא הושעה וייתכן שיפוטר. ניצב-משנה אברהם פרנקל, סגן-ניצב ניסים כחלון וסגן-ניצב אברהם מבורך החליטו כאמור להורידו בדרגה למשך שלושה חודשים.
השופטים אסרו לפרסם את שמו, בנימוק שהדבר עלול להוביל לזיהויה של השוטרת; יצוין, כי השוטרת אינה קורבן עבירות מין וגם היא שיקרה כאשר נשאלה על הקשר עם הקצין. עוד ציין בית הדין, למעלה מן הצורך, כי פרסום השם יפגע במשפחתו של הקצין ובניסיון לשקם את נישואיו - שיקול שאינו קיים במשפט הפלילי. מכאן, כי השוטר הועמד מלכתחילה לדין משמעתי בלבד למרות שמעשיו היו פליליים, עונשו היה קל במיוחד והוא אף קיבל הקלה ניכרת בדמות אי-פרסום שמו.
עונשים נוספים המופיעים בקובץ פסקי הדין המשמעתיים של המשטרה לרבעון הראשון של 2023:
  • רס"מ אור אוהד נדון להורדה בדרגה לחודש אחד על דיבורים פוגעניים כלפי מפקדו, כולל אמירה גזענית.
  • רס"מ מרואן עוידה הוציא עשרות פעמים פרטים על אישה איתה היה לה קשר אינטימי (שהחל במסגרת תפקידו) לאחר שזו סיימה את הקשר, והטריד אותה טלפונית תוך שימוש במכשירים משטרתיים. הוא הורשע בשימוש לרעה בסמכות ובהתנהגות שאינה הולמת, נקנס ב-3,500 שקל והורד בדרגה לשלושה חודשים. יצוין, כי מדובר לכאורה בעבירות פלילית של פגיעה בפרטיות וחדירה למאגר מידע.
  • רס"ל יגאל מירוב השמיד סם שנתפס על גופו של חשוד וזייף דוח פעולה כדי להסתיר זאת. הוא נקנס ב-1,000 שקל והורד בדרגה למשך ארבעה חודשים. יצוין, כי מדובר לכאורה בעבירות פליליות של שיבוש מהלכי חקירה וזיוף.
  • רס"ר פבלו אלברז היה מפקדו של מירוב ואישר לו להשמיד את הסם, השתתף בזיוף הדוח ותיאם גרסאות. הוא הורשע בדיווח כוזב, התרשלות ואי מילוי הוראה וזוכה מאישומים נוספים, ונדון להורדה בדרגה אחת למשך חודשיים.
  • פקד משהור מזאריב אפשר לאזרח בעל עבר פלילי להתלוות אליו למשמרת בניידת ומסר לו פרטים על אירועים משטרתיים בבאר שבע. עונשו: קנס בסך 3,000 שקל.
  • רס"ר מוראל יוסף דיברה בגסות אל חשוד בעבירת תעבורה, אשר גם הוא התייחס אליה בגסות. היא חויבה לפצותו ב-500 שקל ונקנסה ב-1,500 שקל.

תאריך:  09/04/2023   |   עודכן:  09/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קנס בלבד לרפ"ק על "מיני ניסו שחם"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צחוק מהחוק
שומר חוק  |  9/04/23 09:11
2
קיצקיצ: עושים חיים החברה... ל"ת
כולם את כולם  |  9/04/23 10:39
3
מברוק
שמין  |  9/04/23 11:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
עידן יוסף
בתגובה חריפה אומרים במשטרה כי יתקשו לדווח לשר בעתיד לאחר שככל הנראה בן-גביר ולשכתו הדליפו שיחה שהתקיימה בארבע עיניים בינו לבין המפכ"ל, שבה אמר שבתאי: "הם רוצחים זה את זה. זו המנטליות של הערבים"    בלשכת המפכ"ל טוענים שמדובר בניסיון של השר להתנקם במפכ"ל סביב הקמת המשמר הלאומי
איתמר לוין
אלשיך אמר לרפ"ק רינת סגל שהוא רוצה גבר בתפקיד בכיר ביחידה לביטחון מידע; הסביר בבית המשפט שהיה נחוץ גיוון מגדרי ביחידה    הצדדים סיכמו על פיצוי בעקבות הערות השופטת
עידן יוסף
למשטרה חסרים כ-800 שוטרים בשוטף ובתגבור ימי שישי של רמדאן נדרשים 2,000 שוטרים    רנ"צ קובי שבתאי הנחה על הקמת צוות בראשות ראש אמ"ש וראש אג"ת לבחינת הפעלת הסד"כ המשטרתי וויסות הכוחות בהתאם לתעדוף האירועים
עידן יוסף
בדיון להכנת החלק שפוצל בחוק לתיקון פקודת המשטרה אמר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: "לפי הבנתנו האופן שזה מיושם אינו תואם את עקרון עצמאות המשטרה והאופן בו צריך לפרש את החוק"    ח"כ אופיר כץ: "אתם רוצים שהשר לביטחון לאומי יהיה עציץ ויחלק דרגות ומצד שני להטיל עליו את האחריות כשיש מחדל; יש להסתכל על כלל הציבור שעומד בפקק או לטיסה חשובה מצילת חיים. גם הציבור הזה לא פחות חשוב מציבור המפגינים"
מירב ארד
ח"כ פוגל זומן להתייצב היום לחקירה במשרדי יאח"ה    פוגל נחקר בחשד להסתה לטרור אחרי שהביע שביעות רצון מאלימות המתנחלים בחווארה ואמר בראיון: "אני רוצה לראות את הכפר חווארה "סגור ושרוף - רק ככה נשיג הרתעה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il