X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנרצחות האחרונות: לוסי די ובנותיה ז"ל [צילום: באדיבות המשפחה]
קצבאות נפגעי הפיגועים: 575 מלש"ח בשנה
מניין חללי מערכות ישראל משנת 1860 ועד היום: 24,213 מניין נפגעי פעולות האיבה: 4,255 בשנה האחרונה נוספו 145 חללי מערכות ישראל ו-31 חללי פעולות איבה

מאז יום הזיכרון בשנה שעברה נוספו 59 חללים למניין חללי מערכות ישראל. אליהם נוספו גם 86 נכים שנפטרו במהלך השנה שחלפה מיום הזיכרון שעבר כתוצאה מנכותם ואשר הוכרו במהלך השנה כחללי מערכות ישראל.
מלבד חללי מערכות ישראל נוספו ב-12 החודשים האחרונים גם 31 אזרחים שנרצחו בפעולות איבה וטרור. במניין זה כלולים שני נכי פעולות איבה שנפגעו לפני מספר שנים ואשר הוכרו כחללים.
מניין חללי מערכות ישראל משנת 1860 ועד היום עומד על 24,213 בני אדם. מניין האזרחים שנרצחו בפעולות איבה משנת 1851, שבה הוקם היישוב היהודי המתחדש בארץ ישראל ועד היום, עומד על 4,255. מניין חללי פעולות האיבה מקום המדינה עומד על 3,236 נרצחים. מתוך אלפי הנרצחים - 740 ילדים ובני נוער עד גיל 18, 120 ישראלים שנהרגו בחו"ל, ו-135 אזרחים זרים שנהרגו בפיגועים.
שלושת השמות האחרונים שנוספו לרשימת החללים הם שמותיהן של בנות משפחת די מהמועצה המקומית אפרת: האם לוסי והבנות רינה ומאיה, שנרצחו בפיגוע ירי בבקעת הירדן במהלך חג הפסח.
פיגועי הטרור והאיבה הותירו 3,420 יתומים, מהם 118 יתומים משני ההורים, 800 אלמנות, 851 הורים שכולים, ו-250 משפחות שספגו אבדות מרובות של יותר מחלל אחד למשפחה.
מן הביטוח הלאומי נמסר כי בשנה האחרונה שילם מעל ל-575 מיליון שקל קצבאות ותגמולים לאלפי נפגעי איבה ולמשפחות השכולות, זאת בנוסף לפעילות שוטפת בתחום השיקום, המסייעת לנפגעים לפלס את הדרך למימוש עצמי, העצמה ולווי באתגרי היום מאז הפגיעה. נפגעי פעולות האיבה ובני משפחותיהם זכאים במהלך השנה לתגמולים כספיים ולהטבות שונות מהביטוח הלאומי לטובת סיוע ותמיכה בהחלמתם. כחלק בלתי נפרד ממערך השיקום והטיפול בנפגעי איבה ניתן לקבל: סיוע לנפגעי חרדה, מימון חמי מרפא, מענקי הבראה, טיפולים רפואיים, קבוצות תמיכה, תגמולים ועוד.
תאריך:  21/04/2023   |   עודכן:  21/04/2023
+הישמרו מלסדוק את כד הדמעות הלאומי
07:54 21/04/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

ארבעים ושמונה שעות של זיכרון לאומי, של התייחדות, של שיח חרישי מתחת לעצים הסוככים על הקברים, מבינותיהם מגיחות מעת לעת קרני החמה, כמו מתחננות באילמותן, למרות המשא הכבד, המשיכו לצעוד בנתיב החיים

שיח חרישי [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותחגים ומועדים
איציק וולף
ראש הממשלה קורא לפוליטיקאים משני צדדי המתרס הפוליטי שלא להכניס את המחלוקת הפוליטית הנוקבת הקיימת בישראל לתוך יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל    "חייבים לעמוד יחד עבורם. מאוחדים כדי להיות ראויים להקרבתם"
זכי הלר
הקפידו לוודא כי כל בני המשפחה מוגנים כראוי מפני השמש    יש לרחוץ רק בבריכות ובים בחופים מוכרזים, הנמצאים בפיקוח מציל ובזמן שיש בהם שירותי הצלה
חלי ממן
בכדי לא להתפתות לאכול בשרים שמנים, הגיעו מוכנים מראש "לעל האש" והביאו אתכם בשר שאתם אוהבים, שהכנתם מבעוד מועד מתובל בעשבי תיבול קצוצים טריים, שכל מה שנשאר זה להניח אותם על המנגל וליהנות
מנחם רהט
'רבני תש"ח' החרדים ראו בהקמת מדינת ישראל מהלך שמיימי גאולי    היינו כחולמים    רבני דור הקמת המדינה, 'רבני תש"ח', לא בעטו בטובתו של מקום. גם הלא והאנטי ציוניים שבהם, לא כפרו בשותפותה של ההשגחה העליונה במעשה המדינה
מירב ארד
את הטקס הנחו רחל ואברהם פרנקל, הוריו של נפתלי פרנקל ז"ל שנחטף ונרצח עם חבריו גיל-עד שער ואייל יפרח    רה"מ הוסיף: "הזיכרון המלכד יהיה מוטבע בקירות הבית וימחיש את עומק הערבות ההדדית בנינו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il