X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
אושר לקריאה שנייה ושלישית בחוק ההסדרים:
החשב הכללי באוצר יוכל לייבא רכבים לשימוש ממשלתי
הוועדה החליטה כי התיקון יהיה הוראת שנה ל-4 שנים, כאשר שרת התחבורה תוכל, באישור ועדת הכלכלה, להאריך את התקופה בעד 4 שנים נוספות

ועדת הכלכלה החלה (יום א', 7.5.23) לאשר לקריאה שנייה ושלישית את פרקי חוק התוכנית הכלכלית לשנות התקציב 2024-2023 (חוק ההסדרים), הוועדה אישרה היום את הסעיפים שעניינם תיקון חוק המים, כך שהפרת הוראות רישיון הספקה או הפקה לא יהיו עוד עבירה פלילית וכן את הסעיף שיאפשר לחשב הכללי באוצר לייבא רכבים לשימוש ממשלתי.
ההצעה לתיקון חוק המים אושרה ברוב של 7 תומכים, מתנגד אחד ושני נמנעים. ההצעה לתיקון חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב אושרה ברוב של 7 תומכים, ושני מתנגדים.
באשר לתיקון חוק המים, נקבע במפורש כי כללים העוסקים בצמצום אספקת מים לצרכנים, בין היתר בשל אי-תשלום, יהיו טעונים אישור ועדת הכלכלה. כמו-כן, במסגרת תיקון חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שיאפשר לחשב הכללי באוצר, או מי שמינה לשם כך, לייבא רכבים לשימוש במשרדי הממשלה, החליטה הוועדה כי התיקון יהיה הוראת שנה ל-4 שנים, כאשר שרת התחבורה תוכל, באישור ועדת הכלכלה, להאריך את התקופה בעד 4 שנים נוספות.

תאריך:  07/05/2023   |   עודכן:  07/05/2023
+ממחקר ועד פרישה: זכויות פנסיה לעובדי ציבור
22:04 07/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת העבודה והרווחה דנה בסעיפי פרק ח' לחוק ההסדרים: מניעת עידכון גמלה כפול לגמלאי קבע בדירוג המחקר ומתן גמישות בהכללת רכיבי שכר במשכורת הקובעת לזכאי פנסיה תקציבית

הדיון בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+תיקוני חקיקה חדשים יפחיתו את יוקר המחיה על מוצרי מזון מן החי
20:57 07/05/23  |  עידן יוסף

ועדת הבריאות אישרה תיקוני חקיקה חדשים שמטרתם להפחית את יוקר המחיה על-ידי הסרת חסמי יבוא על מוצרי מזון וצמצום התקנות על יבוא בשר וקביעת חיי מדף בידי היצרנים.
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן-טוב, מדגיש את הצורך להתיישר עם התקנים האירופיים ולצעוד לעבר אכיפה מודרנית על בסיס קנסות מנהליים. "אנחנו צריכים להשלים את העבודה של תיאום הפעילות של משרדי הבריאות והחקלאות", אמר. "כיום המצב רחוק מלהיות אופטימלי והוא פוגע הן בחקלאים והן בציבור. השיחות שקיימנו בתקופה האחרונה מאפשרות לי להיות אופטימי. אנחנו מסתכלים על אירופה ומנסים להתיישר באופן מלא. נשמור על הסטטוס-קוו בנושא המזהמים הביולוגים כפי שהוא, ולא נכניס שינויים לפי שעה, נקבע לוח זמנים לשינויים בנושא זה בהמשך. החוק הזה הוא התשתית לאכיפה בכל תחום המזון במדינת ישראל".

+בקרוב: מס שבח מופחת על קרקע למגורים שנמצאת שנים ארוכות בידי בעליה
20:40 07/05/23  |  עידן יוסף

ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את סעיף 7 'שבח ריאלי', שבפרק ד' (מיסוי בשוק הדיור) בחוק ההסדרים. כדי לעודד מכירת קרקעות אשר נרכשו לפני 7 בנובמבר 2001, כלומר קרקעות שנמצאות במשך שנים רבות בידי בעליהן ונצמח עליהן שבח גבוה, מוצע לקבוע, כהוראת שעה, שבמכירת זכות במקרקעין המיועדים לבנייה למגורים, בידי יחיד, בתקופה שמיום התחילה של החוק עד 31 בדצמבר 2027 (המועד הוארך בחצי שנה לדרישת הוועדה לעומת הצעת החוק המקורית), יחול שיעור מופחת של מס שבח, על חלק מהשבח הריאלי שנצבר עד 7 בנובמבר 2001, לפי שיעור המס הקבוע היום - 25%. שיעור זה נמוך משמעותית משיעור המס המוטל על השבח שנצבר לפני 7 בנובמבר 2001, והיה נגבה במכירת המקרקעין לולא ההצעה שאושרה.
עוד לפי ההצעה, שיעור המס המופחת יינתן רק אם המכירה היא של קרקע שקיימת לגביה תוכנית בנייה, המתירה בנייה של לפחות 8 דירות מגורים על הקרקע על-מנת לתמרץ קרקעות עם פוטנציאל בנייה גבוה, (זאת לדרישת הוועדה, כאשר בהצעת החוק המקורית נקבע מספר של 15 דירות מגורים לפחות).
תנאי נוסף שהוצע הוא שבתוך תקופה קצובה הסתיימה בנייתן על הקרקע של כל הדירות המיועדות לשמש למגורים המותרות לבנייה לפי תוכנית הבנייה שחלה לגבי הזכות במקרקעין במועד סיום הבנייה. זאת כדי לתמרץ את רוכש הקרקע להוציא לפועל את בניית הדירות במהירות. במסגרת כך, האריכה הוועדה את תקופת הבנייה הנדרשת כדי לזכות בהטבה לעומת התקופה שנקבעה בהצעת החוק המקורית והעמידה אותה על 8 שנים, כאשר ככל שהרוכש יסיים את בניית דירות המגורים בתקופה קצרה, יהיה זכאי המוכר לשיעור המס המופחת על חלק גדול יותר מהשבח הריאלי עד יום התחילה. כך אם ישלים את הבנייה בתום 4 שנים יהיה זכאי ל-100% מההטבה, ובהמשך לכך יחולו מדרגות יורדות לגבי הזכאות להטבה, כאשר מדי שנה יורד אחוז הזכאות להטבה, עד לתום 8 השנים.
מאחר שההקלה ניתנת למוכר, התמריץ לרוכש יופעל באמצעות חוזה המכר, שיתייחס לתוצאות אי־עמידתו בתנאי סיום הבנייה.

+הספקים הגדולים יוגבלו במיזוגים ומתן הנחות אסורות
15:49 07/05/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

איסור המיזוג יחול על חברות שהן ספק גדול, עם מחזור של מעל כ-307 מיליון שקל נכון ל-2021. בנוסף המחזור המינימלי יעלה ל-30 מיליון שקל, כך שחברות גדולות לא יוכלו להתמזג עם חברות שמחזור המכירות שלהן מעל 30 מיליון שקל נכון ל-2021  ▪  האיסור נקבע כהוראת שעה לשנה וחצי, עד סוף שנת 2024

האיסור נקבע כהוראת שעה לשנה וחצי [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+פקחי משרד התחבורה יוכלו לבצע אכיפה בנתיב רב תפוסה
15:42 07/05/23  |  עידן יוסף

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את פרק י"ג העוסק בייעול השימוש בתשתיות תחבורה ציבורית. כדי להגביר את האכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית נקבע כי סמכויות פקחי משרד התחבורה יורחבו והם יוסמכו להורות לנהג לעצור את רכבו, לדרוש ממנו פרטים ולמסור לו הודעת קנס. ההצעה אושרה ברוב של 6 תומכים וללא מתנגדים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החשב הכללי באוצר יוכל לייבא רכבים לשימוש ממשלתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
ישראל היום: ראש הממשלה עורך בימים אלה סבב שיחות עם ח"כים ממפלגתו במטרה להימנע מהפתעות בהצבעות התקציב ולחדד מסרים בראיונות    בכיר בליכוד: "יש בלאגן, אנשים עדיין מדברים על הרפורמה"
איציק וולף
יו"ר ועדת הכספים הגיב על ביקורת שהשמיע יו"ר ישראל ביתנו על התוכנית לאישור פיילוט לפרויקט אגירת חשמל    "התוכנית מצוינת, מי שאומר אחרת פשוט לא מבין בנושא"
מירב ארד
הבהיר: "ראשי ערים רוצים לבנות עסקים ותעסוקה, ונזהרים לבנות למגורים, כך יש שפע של מבני עסקים אבל אין לנו דירות. אנחנו מנסים לאזן את התוצאה, ולאזן את הארנונה לעסקים והארנונה למגורים"    ציין: הקרן תיתן 2000 ש"ח על כל יחידת דיור, תוספת לארנונה קבוע. טען: "אנחנו, אנשי המקצוע מאמינים שפה אחד המפתחות הכי משמעות להגדלת היקפי הדיור דרמטית"    חיים ביבס: "זאת קרן להלאמת כספי התושבים, הלאמת הכספים הנועדים לטפל בהם"
עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה את הצו על תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על סחורות, לרבות מס על סיגריות אלקטרוניות    בישיבה הועלו חששות לגבי הפער בשיעור המס בין סיגריות רגילות לסיגריות אלקטרוניות ולגבי השפעת המיסוי על השוק השחור והפיראטי
עידן יוסף
ניסיון מצד הליכוד לקרוץ לעוצמה יהודית בחיזוק המאבק בטרור    ומול יהדות התורה: פגישת פיוס בין נתניהו לפרוש לצד הצהרה לוחמנית מצד גולדקנופף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il