X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סנטוס מחוץ לבית המשפט [צילום: סת' ווניג, AP]
חבר הקונגרס ג'ורג' סנטוס מואשם במרמה והלבנה
סנטוס נודע לשמצה כאשר התברר ששיקר בפרטים רבים בקורות החיים שלו משרד המשפטים טוען שהוא הונה תורמים, קיבל במרמה דמי אבטלה ומסר דיווחים כוזבים לקונגרס

חבר בית הנבחרים האמריקני ג'ורג' סנטוס מואשם ב-13 סעיפים של עבירות צווארון לבן חמורות, בכתב אישום שהגיש נגדו משרד המשפטים (10.5.23) לבית המשפט הפדרלי בשכונת לונג איילנד שבניו-יורק. סנטוס כפר באשמה ושוחרר בתנאים מגבילים.
סנטוס בן ה-34 הוא רפובליקני המייצג את שכונת קווינס בניו-יורק זו הקדנציה הראשונה, מאז ינואר השנה. מיד לאחר בחירתו התברר, כי הוא בדה מליבו בצורה בוטה חלקים נרחבים מקורות החיים שלו. כך למשל, הוא טען שהורי-הוריו ניצלו מן השואה (למרות שהמשפחה קתולית), שאמו הייתה בין קורבנות 9/11 (למרות שהלכה לעולמה שנים מאוחר יותר), שהיה כוכב כדורעף בבית הספר התיכון (למרות שכלל לא שיחק בענף זה) ועוד.
סקרים העלו, כי 75% מבוחריו של סנטוס דורשים שיתפטר - אך הוא מסרב בתוקף לעשות זאת. סנטוס לא סיפק הסברים של ממש לשקריו - שהיו מטופשים במיוחד, שכן כאמור בדיקות מהירות הפריכו אותם - וגם לא התנצל עליהם. חבריו בסיעה הרפובליקנים מחרימים אותו, אם כי הוא מנסה לשדר "עסקים כרגיל", מגיש הצעות חוק ונואם במליאה.
כתב האישום מייחס לסנטוס הלבנת הון, הונאה, גניבת כספי ציבור ושקרים במסמכים פדרליים. הפרקליטות הפדרלית טוענת, שמדובר בתוכנית תרמיתית, שמטרתה לגנוב כספי תורמים, להעשיר את סנטוס ולזכות במושב בקונגרס. הוא שוחרר בערבות של 500,000 דולר והותר לו לנסוע רק ממחוז הבחירה שלו לוושינגטון ובחזרה.
רוב האישומים מתייחסים לגוף שהקים סנטוס ב-2021, ואשר הוצג במרמה כוועדה לגיטימית לגיוס כספים לצרכיפ פוליטיים. לטענת התביעה, סנטוס הוציא במרמה מן התורמים לפחות 50,000 דולר והשתמש בכסף לצרכיו האישיים, כולל לרכישת מוצרי יוקרה ובגדי מעצבים. בהקשר זה מייחסת לו התביעה חמישה אישומים של מרמה ושלושה אישומים של הלבנת כספים.
סנטוס מואשם גם בשני אישומים של מרמה ובאישום אחד של גניבת כספי ציבור, בטענה שביצע הונאה במטרה לקבל דמי אבטלה במדינת ניו-יורק מאז יוני 2020. לדברי הפרקליטות, סנטוס השתכר 120,000 דולר בשנה כעובד בחברת השקעות שמרכזה בפלורידה, אך דיווח שהוא מובטל מאז מרס 2020 וכך קיבל 24,000 דולר.
שני אישומים נוספים הם דיווחים כוזבים לקונגרס במסגרת ההצהרות הפיננסיות שמחויבים המועמדים והמחוקקים למסור. התביעה טוענת, כי במאי 2020 - בעת נסיונו הראשון והכושל להיבחר לבית הנבחרים - סנטוס ניפח את אחד ממקורות ההכנסה שלו, ובמקביל לא דיווח על הכנסותיו מחברת ההשקעות. בספטמבר אשתקד, נטען עוד, הוא מסר פרטים כוזבים אחרים בדיווח לקונגרס.

תאריך:  10/05/2023   |   עודכן:  10/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חבר הקונגרס ג'ורג' סנטוס מואשם במרמה והלבנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
רקטות פגעו בחצרות בתים בשדרות ובאשקלון    נזק כבד נגרם אך אין נפגעי גוף    ראש הממשלה הצהיר כי המערכה של מבצע 'מגן וחץ' טרם הסתיימה    בהצהרה משותפת לו ולשר הביטחון לא התייחס לדיווחים על הפסקת אש וציין כי הפיתוח של יכולות מודיעיניות חדשות ושל יכולות מבצעיות חדשות מייצרים משוואה חדשה    "אנחנו אומרים למחבלים ולמשפחותיהם - אנחנו רואים אתכם בכל מקום, אתם לא יכולים להתחבא, ואנחנו מחליטים האם לפגוע בכם"
עידן יוסף
ח"כים מהליכוד הביעו עמדה אופוזיציונית נגד ראש הממשלה, טענו שאין מקום לחוק הזה ודרשו לדחותו    יועצו של ראש הממשה קרא לכל ח"כי הקואליציה לתמוך בחוק ועורר את זעם האופוזיציה    גפני: ראשי רשויות מהדרום ביקשו לקיים ההדיון למרות המצב הביטחוני
עידן יוסף
דובר צה"ל: "יעדי המבצע הושגו כבר אתמול בלילה, עד שאין הודעה רשמית להפסקה אש נמשיך בהגנה ובהתקפה"    מצרים לישראל: הג'יהאד האיסלאמי מעוניין בהפסקת אש    30% משיגורים נפלו בשטח הרצועה    שר הביטחון ביקש להרחיב את ההגבלות לתושבים למרחק של עד 80 ק"מ מגבול הרצועה
עידן יוסף
משלחת קרן המטבע הבינלאומית הגישה היום סיכום ראשוני של הדוח על כלכלת ישראל לשנת 2022    קובעת כי מאזן הסיכון נוטה לכיוון השלילי, ומשקף, בין היתר, סיכונים חיצוניים ואת חוסר הוודאות המתמשך סביב הרפורמה    השר סמוטריץ': "ההודעה של קרן המטבע מהווה תעודת הוקרה לחוסנו של המשק"
מירב ארד
באופן תקדימי ביקש היו"ר ביטן לקבוע כי גם ועדת הכלכלה תוכל להניע תהליך של עצירת החקיקה    מנכ"ל מועצת הלול: מרגיש כמו זה שהזהיר ממלחמת כיפור ולא הקשיבו לו - ביולי יהיה שיא המשבר בענף ורשתות השיווק ינצלו את המצב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il