X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, היום בהצבעות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
קרן הארנונה אושרה לקריאה שנייה ושלישית
ועדת הכספים אישרה את חוק קרן הארנונה והוא יובא להצבעה במסגרת חוק ההסדרים בשבוע הבא שר האוצר: יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, הוא שותף מלא לגיבוש החוק ולנוסחאות הסופיות שלו

ועדת הכספים אישרה (יום ב', 15.5.23) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק קרן הארנונה. הצעת החוק - שהביאה להשבתה של השירותים העירוניים בערים רבות שצפויות להידרש להעביר מכספי הארנונה לעסקים שלהן לקרן הארנונה - תועבר לאישור מליאת הכנסת בשבוע הבא כחלק מחוק ההסדרים.
על-פי המודל המוצע תתחיל הקרן לפעול בשנת 2024. הרשויות המקומיות, כל אחת לפי חלקה, תפרשנה לקרן בצורה דיפרנציאלית, אחוז מסוים מתוך ההכנסות מהגידול בארנונה עסקית, בהתאם להכנסה לנפש מארנונה עסקית. בנוסח החוק המקורי עמד שיעור ההפרשה המירבי, במדרגה הראשונה על 49% וזה הורד בעקבות הדיונים והמגעים בין הצדדים ל-28% (27.5% בהוראת שעה לשנתיים הראשונות עד תום 2025). המדרגה השנייה שעמדה בהצעה המקורית על 35% הופחתה ל-20%, המדרגה השלישית שעמדה במקור על 20% תעמוד על 15%, המדרגה הרביעית והמינימלית שעמדה במקור על 10% תעמוד על 7.5%.
תיקון משמעותי נוסף שהוכנס למנגנון במהלך הדיונים הוא הפחתה בשיעור ההפרשה לקרן, עבור רשויות המדורגות באשכול 1 עד 5 הן במדד החברתי-כלכלי והן במדד הפריפריאלי, כאשר רשות כזו שאמור הייתה להפריש את ההפרשה המקסימלית (28%), תפריש 20% בלבד מהגידול בארנונה שאינה ממגורים.
מן הצד השני, מתוך כספי הקרן יוענק מענק שנתי וקבוע לרשויות המקומיות בסך 1,850 שקל עבור כל יחידת דיור שנוספה ברשות משנת 2021, במקום 2,000 שקל בהצעה המקורית. בנוסף רשות מקומית תהייה זכאית למענק שנתי וקבוע בסך 1,000 שקל בשל כל יחידת דיור שנוספה ברשות המקומית בשנים 2018 עד 2020, זאת במקום 1,500 לפני השינויים שהוכנסו בחוק. החל משנת 2025 השיעור יתעדכן מדי שנה לפי שיעור העידכון, לעניין מענקים חדשים.
לעניין רשות מקומית ביהודה ושומרון, נקבע כי בשל המצב המשפטי באזור, תשלומים שתצטרך להעביר לקרן, יקוזזו מתשלומים המגיעים לה מהקרן, כאשר יש קושי לגבות ישירות מן הרשויות באזור. עוד נקבע כי כלל הכספים שיכנסו לקרן יחולקו כתמרוץ לבנייה למגורים ברשויות, ניהול הקרן יהיה בראשות השלטון המקומי, ומרבית היתרות שיישארו בקרן יחולקו חזרה לרשויות.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר לאחר אישור החוק בוועדה כי החוק הזה הוא בשורה אדירה לאזרחי ישראל. "אנחנו מטפלים ביוקר הדיור מהשורש, לא בפלסטרים. הקרן הזו תתמרץ בניית דירות, תגדיל את ההיצע ותוריד את מחירי הדיור. נמשיך בע"ה להילחם ביוקר הדיור ויוקר המחיה ולחזק את כלכלת ישראל ולדאוג לאזרחי ישראל כולם", אמר.
עוד ציין כי הוא מודה ליו"ר השלטון המקומי חיים ביבס שניהל אתנו מו"מ והגיע אתנו להסכמות. "השיח אתו טייב את החוק הזה. אני מבין שכמה ראשי רשויות כפו עליו לחזור בו, אני לא כועס עליו ואני מודה לו. צריך לומר את האמת חיים ביבס הוא שותף מלא לגיבוש החוק הזה, לנוסחאות הסופיות של החוק", אמר.
מרכז השלטון המקומי הודיע כי במסגרת המאבק נגד קרן הארנונה, תימשך שביתת השלטון המקומי עד ליום חמישי. עם זאת, בניגוד להשבתה שנעשתה היום אשר כללה את כל מערכות החינוך העירוניות בערים ששבתו - הודיעו ראשי מרכז השלטון המקומי כי מערכת החינוך תוחרג ותחזור לפעילות מלאה, כדי לא לפגוע בהורים ובילדים.
מרכז השלטון המקומי הודיע כי החרפת המאבק תכלול הקפאה של עבודת ועדות תכנון ובניה, הימנעות ממתן היתרים והקפאת הסכמי גג באזורי הביקוש.
"לרשויות המקומיות אין שום כוונה לשתף פעולה עם הקרן לגזילת כספי הציבור, ונפנה לערכאות משפטיות. לא תהיה העברת כספים לקרן. לא נסכים להיות חברת הגביה של אוצר מדינת ישראל על חשבון גבם של התושבים שלנו. נמשיך ונעשה כל מה שניתן כדי להשאיר את כספי הארנונה עבור החינוך, הרווחה, התשתיות והתרבות של התושבים שלנו", אמרו ראשי הרשויות.

תאריך:  15/05/2023   |   עודכן:  16/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרן הארנונה אושרה לקריאה שנייה ושלישית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם החוק ייפסל ע"י בג"צ יש עוד
חשדנית  |  16/05/23 10:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הרשויות הרגולטוריות של האיחוד האירופי הודיעו כי מיקרוסופט התחייבה לאפשר למשתמשי המשחקים של חברת הגיימינג הפופולרית לשחק במשחקים גם בפלטפורמות ענן שאינן קשורות אליה
איציק וולף
איציק וולף
עוד מוצע לקבוע הוראות הנוגעות למינוי חברים לוועדות הפסיכיאטריות המחוזיות ותקופת כהונתם, ובכלל זה הוראות בנוגע להפסקת כהונה של חבר ועדה, סייגים למינוי חברי ועדה, החלת הוראות הנדרשות לשמירה על טוהר המידות על החברים המתמנים לוועדות והוראות ניגוד עניינים לגביהם    24 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הבריאות
איתמר לוין
ביטל את החלטת ועדת הבחירות המרכזית של הלשכה, אשר פסלה חלק ניכר מהחתימות שהגיש נוה לצורך ההתמודדות, תוך ביקורת חריפה על ההחלטה ודרך קבלתה
איציק וולף
מרכז השלטון המקומי הודיע כי החרפת המאבק תכלול הקפאה של עבודת ועדות תכנון ובניה, הימנעות ממתן היתרים והקפאת הסכמי גג באזורי הביקוש    בתי הספר ומוסדות החינוך יחזרו לפעילות מלאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il