X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"צדק היסטורי לאחת העוולות הגדולות" [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
לראשונה מההתנתקות: מותרת שהיית יהודים בחומש
מפקד פיקוד המרכז חתם על צו המתיר שהות יהודים בתחומי היישוב חומש שבצפון השומרון, שפונה ב-2005 במסגרת תוכנית ההתנתקות

מפקד פיקוד המרכז של צה"ל, אלוף יהודה פוקס, חתם בסוף השבוע שעבר (18.5.23) על צו המתיר שהות יהודים בשטחי היישוב חומש, שפונה מתושביו הישראלים במסגרת תוכנית ההתנתקות בשנת 2005.
עם חתימת אלוף פיקוד המרכז על הצו הפכה שהות יהודים ביישוב לחוקית לראשונה מזה 18 שנה. בשנים האחרונות פועלת במקום ישיבה, והיא פונתה יחד עם תלמידיה מספר פעמים על ידי כוחות הביטחון, אך שבה לפעול בחומש.
ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ברך את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את שר הביטחון, יואב גלנט, ואת הממשלה כולה על המהלך שלטענתו יירשם בספרי ההיסטוריה של מדינת ישראל
"זהו יום חג. יום חשוב בהיסטוריה של מדינת ישראל. יום בו נעשה צדק היסטורי לאחת העוולות הגדולות שנעשו במדינה הזו לארץ ישראל ולאזרחים ישראלים. אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את שר הבטחון יואב גלנט ואת הממשלה הזו על המהלך האמיץ והחשוב הזה שעוד יירשם בספרי ההיסטוריה של מדינת ישראל, מהלך של מנהיגים שהעזו לשנות את המציאות ולתקן. פנינו לעתיד: להתיישבות, לבנייה ולהפרחת השממה שנכפתה עלינו", אמר.

תאריך:  20/05/2023   |   עודכן:  20/05/2023
+סמוטריץ': הבטחנו הסדרת לימוד תורה בחומש - ואנחנו מקיימים
00:47 21/05/23  |  איציק וולף

שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', התייחס אל הצו לביטול איסור שהיית ישראלים ביישוב חומש שבצפון השומרון ולצירוף היישוב לשטחה של המועצה האזורית שומרון ואמר כי מדובר בקיום ההבטחה להסדרת המשך לימוד התורה בישיבה בחומש.
"הבטחנו להסדיר את המשך לימוד התורה בישיבה בחומש ואנחנו מקיימים. תודה לשר הביטחון יואב גלנט על שיתוף הפעולה", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו.

+ח"כ סון הר מלך: אלוף פיקוד המרכז מקדם אג'נדה פוליטית
23:21 20/05/23  |  איציק וולף

ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית), שיזמה את החוק לביטול ההתנתקות, מותחת ביקורת על מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, שאישר שהות יהודים רק בתחומי היישוב חומש, ולא בכל ארבעת יישובי צפון השומרון שפונו בהתנתקות.
"הגיע הזמן לומר את האמת, לא באמת קרה פה כלום. אם אלוף הפיקוד חושב שהוא יכול לקדם אג׳נדה פוליטית בעודו בשירות צבאי הוא טועה. לא ייתכן שהרשות המחוקקת ביטלה את חוק ההתנתקות ואת האפליה הבוטה והמקוממת נגד יהודים בכל ארבעת יישובי צפון השומרון, ואילו אלוף הפיקוד יחליט להכיר ולהחיל את תיקון החוק רק בחומש. אני דורשת משר הביטחון להבהיר ליהודה פוקס כי העם בישראל הוא הריבון ואם הוא קבע שיהודים יוכלו להתנהל בכל רחבי ארץ ישראל - בעזרת השם כך ורק כך יהיה״, אמרה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה מההתנתקות: מותרת שהיית יהודים בחומש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תוכנית ההינתקות
בעז שפירא
שרון האב היה בעברו לוחם אמיץ. לימים היה ממקדמי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון - כל זה נכון    אלא שבאחרית ימיו בגד בבוחרים להם הבטיח ערב הבחירות ש"דין נצרים כדין תל אביב"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - חרדה, שילוב, קריטריון מיוחד, רוע ופשרה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    חודש טוב    "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף י"א, עמוד א')
אפרים הלפרין
דן חלוץ היה רמטכ"ל ההינתקות    הוא גם רמטכ"ל הכשלים של צה"ל מלחמת לבנון השנייה    היום הוא בעד הסרבנות    האם קרה לו משהו?    האם סרבנות (ללחוץ יד) מימין מחייבת ענישה והדחה, וסרבנות להתייצב למילואים משמאל זוכה לחיבוק והערכה?
מירב ארד
בהודעה מלשכת רה"מ נמסר כי "ההחלטה של הכנסת לבטל חלקים מחוק ההינתקות מביאה סוף לחוק מפלה ומשפיל"    ההודעה מגיעה על-רקע שיחת הנזיפה של שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג
איתן קלינסקי
אני מודאג מהתיקון לחוק ההתנחלויות    אני חושש שהנהגת המתנחלים לא תסתפק בחזרה להתנחלויות שפונו בשטחי הגדה, הם עוד יבקשו את החזרה של המתנחלים ליישובי המתנחלים, שפונו מרצועת עזה הצפופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il