X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: ליאור מזרחי]
המשכנתא הממוצעת באפריל: מיליון שקלים
על רקע התייקרות האשראי והעלייה בסכום ההלוואה הממוצעת, עלה ממוצע שיעור ההחזר מההכנסה בשנת 2022 ל-27.9%, בהשוואה ל-26.8% בשנת 2021. בחודש מרס 2023 הוא אף האמיר ל-29.1%

הלוואת המשכנתא הממוצעת בחודש אפריל עמדה על סכום של כמיליון שקלים. כך עולה מנתונים שפרסם (יום ד', 24.5.23) בנק ישראל. זוהי עלייה של 5.3% לעומת המשכנתא הממוצעת בחודשים דצמבר 2022 עד מרס 2023, שעמדה על 949 אלף שקלים.
מבנק ישראל נמסר כי בשנים האחרונות חלה האצה בהיקף ההעמדה של ההלוואות החדשות לדיור וכן במספרן של ההלוואות הללו. עם זאת שיעור הגידול בהיקף של ההלוואות גבוה משיעור הגידול במספרן והדבר בא לידי ביטוי כשהגיע בחודש אוקטובר 2022 לשיא של מעל למיליון שקל. לנוכח שיעורי הריבית הגבוהים שקיימים כיום בשוק החלה מגמת ירידה בסכום ההלוואה הממוצעת לדיור, שהגיע במרס 2023 לכ-948 אלף שקל.
העלייה בסכום ההלוואה הממוצעת היא, בין השאר, על רקע ההאצה בקצב העלייה של מחירי הדירות, שבמסגרתה עלה שיעור ההלוואות שנועדו למימון רכישה של נכסים בשווי גבוה יותר ושיעורן עבור נכסים ששווים עולה על 3 מיליון שקלים מסך ההלוואות שניתנו גדל מ-25% בחודש דצמבר 2021 לכ-31% בחודש מרס 2023. העלייה בשווי הנכס הממומן באה לידי ביטוי גם בעלייה בשיעור ההלוואות שניטלו על ידי משקי בית עם הכנסה גבוהה יחסית (עשירוני הכנסה 10-8), בהשוואה למשקי בית עם הכנסה בינונית.
עוד נמסר מבנק ישראל כי שיעור המשכנתאות הנחשבות בסיכון גבוה, של משקי בית שההחזר החודשי שלהם על המשכנתא גבוה מ-30% מן ההכנסה הפנויה, עמד על 47.2%. זוהי ירידה קלה לעומת נתוני חודש פברואר שבו עמד שיעור המשכנתאות בסיכון על 49.2%.
עוד נמסר מבנק ישראל כי סכום ההלוואה הממוצעת לדיור עלה בשנתיים האחרונות באופן משמעותי והגיע במהלך הרבעון האחרון של 2022 לשיא. ניתוח השינויים בהחזרים החודשיים של ההלוואות לדיור שניטלו בין השנים 2017 עד 2022 העלה שממוצע סכום ההחזר החודשי עלה בין 554 שקל ל-873 שקל, כתלות בשנת העמדת ההלוואה, נוכח עליית ריבית בנק ישראל ובשל תרומתה של העלייה בשיעור האינפלציה, אם כי במידה פחותה.
על רקע התייקרות האשראי והעלייה בסכום ההלוואה הממוצעת, עלה ממוצע שיעור ההחזר מההכנסה בשנת 2022 ל-27.9%, בהשוואה ל-26.8% בשנת 2021. בחודש מרס 2023 הוא אף האמיר ל-29.1%.

תאריך:  24/05/2023   |   עודכן:  24/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשכנתא הממוצעת באפריל: מיליון שקלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר המחנה הממלכתי טוען כי אם ראש הממשלה ינסה שוב לקדם את ההפיכה המשטרית, כלשונו, הוא "יתנגש שוב במגבלות הכוח"    "נתניהו מרגיש שוב שכרון כוח, מציע לו להתמקד בשיפור היחסים עם הבית הלבן ולטפל באירן"
איציק וולף
נשיא המדינה מעניק לבית"ר ירושלים את גביע המדינה במשכן הנשיא לאחר שאמש נאלץ להתפנות מן המגרש בשל התפרצות אוהדים    "רק אחרי שנתחייב לעתיד הכדורגל נטול האלימות - נעניק לכם את הגביע"
עידן יוסף
ראש הממשלה פירט את דרכי הפעולה נגד יוקר המחיה: "לפעול בעוצמה ומכל הכיוונים האפשריים: הגברת תחרות, הורדת מכסים, הורדת ביורוקרטיה"    לא מציין כיצד ינהג אם המגעים לרפורמה ייכשלו
עידן יוסף
היתושים התגלו בשטח המועצה המקומית ירוחם והמועצה האזורית רמת נגב    המשרד להגנת הסביבה דרש מהרשויות לבצע ניטור, ובמידת הצורך לבצע הדברה מיידית
איציק וולף
חברת ביג סיימה את הרבעון הראשון בעלייה של 24% בהכנסות אך בירידה של 4.9% ברווח הנקי - שקשורה לירידה של כ-44.2 מיליון שקל בשווי הנדל"ן להשקעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il