X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הגנה מפני פשיטת רגל של היזם [בינג AI]
תוכנית ניסויית חדשה מגנה על רוכשי דירות
משרד הבינוי והשיכון השיק תוכנית ניסיונית שתאפשר לחברות נאמנות לספק בטוחה לרוכשים ערבות זו מתווספת לניירות ערך כלליים בדיני המכר כגון ערבויות בנקאיות, פוליסות ביטוח, משכנתאות, הערות אזהרה ורישום הזכויות בקרקע על שם הרוכש חברת ח.מ. בונוס ערבויות בע"מ נבחרה להשתתף בניסוי, שיורחב בעתיד לחברות נוספות

משרד הבינוי והשיכון השיק השבוע תוכנית ניסויית חדשה שתאפשר לחברות נאמנות להבטיח את כספי רוכשי הדירות. התוכנית נועדה להגן על קונים מפני אובדן כספם אם היזם של הפרויקט שלהם יפשוט רגל.
משרד הבינוי והשיכון השיק השבוע ניסוי, במסגרתו חברות נאמנות תוכלנה להבטיח את כספי רוכשי הדירות, בנוסף לבטוחות חוק המכר המוכרות הכוללות; ערבות בנקאית, פוליסת ביטוח, שיעבוד הדירה במשכנתה לטובת הרוכש, הערת אזהרה ורישום הזכויות בקרקע על שם הרוכש.
בטוחה זו תיתכן כעת לראשונה במסגרת פיילוט, אותו אישר שר הבינוי יצחק גולדקנופף, שבו ניתן אישור לחברת ח.מ. בונוס ערבויות בע"מ לשמש כחברת נאמנות, שלטובתה מוכר הדירות יוכל לשעבד את הקרקע, להבטחת החזרתם של כל הכספים ששילם הרוכש למוכר.
החברה נבחרה לאחר שעמדה בתנאי קול קורא שפורסם לציבור בו נקבעו תנאי מתן האישור במסגרת הניסוי. בהמשך צפוי המשרד לפרסם תנאים לאישור חברות נאמנות נוספות.
בשנים האחרונות, טיפל משרד הבינוי והשיכון, באמצעות ממונה חוק המכר, במקרים רבים בהם נמצא כי לאחר שניתנה לרוכשים בטוחה מסוג הערת אזהרה, במיזמי תמ"א 38/1 לחיזוק והוספה של דירות, היזם נקלע לקשיים כלכליים עד כדי פירוק החברה.
במקרים אלה לא ניתן היה להשלים את בניית הדירות או להחזיר לרוכש את כספו, ורוכשי דירות איבדו חלק מהכספים ששילמו בגין הדירה. מקרים רבים אלו היוו את הרקע לניסוי. המהלך הואץ לאחר פסק דין שהתקבל בעניינה של חברת "דרך התאנה" שנקלעה להליכי חדלות פירעון, ובו החליט בית המשפט להורות על ביטול חוזי המכר שנחתמו עם הרוכשים ועל ביטול הערות האזהרה שנרשמו לטובתם. כך, נמצאו הרוכשים בסיכון לאיבוד הכספים שכבר שולמו במסגרת חוזים אלו.
בחודש דצמבר 2020 אף פרסם ממונה חוק המכר במשרד, נייר עמדה שנועד ליידע את רוכשי הדירות בדבר הסיכונים הכרוכים בקבלת בטוחה מסוג הערת אזהרה במיזמים מסוג תמ"א 38/1.
אגף ההגנה על רוכשי הדירות במשרד הבינוי והשיכון עובד על הרחבת הניסוי בקרוב לחברות נוספות.
יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "עם כניסתי למשרד הציג בפניי ממונה חוק המכר את הבעייתיות שבשיטת הערות האזהרה. אני שמח כי עבודת המטה המקצועית שנעשתה ותכליתה הגנה על רוכשי הדירות, הביאה לתחילתו של ניסוי זה, שמביא לראשונה, לאחר כ-50 שנות חוק מכר, בטוחה חדשה שתתפוס את מקומה לצד הבטוחות הוותיקות, ותרחיב את הביטחון והנוחות בביצוע עסקות אלו, במטרה לתת לרוכשי הדירות כלים נוספים להגן על כספם".

תאריך:  14/06/2023   |   עודכן:  14/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכנית ניסויית חדשה מגנה על רוכשי דירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מפקחי משרד העבודה פתחו במבצע להפסקת הנוהג שבו רשתות לשיווק מזון דורשות מהקופאיות להשלים מחסור בקופות בתום המשמרות    ברשתות הנבדקות: שופרסל, סופר-פארם ורמי לוי
עידן יוסף
ראש הממשלה בוועדת החוץ והביטחון: איום הטילים דורש קשב ותשומות רבים    אומר כי הוא בקשר שוטף עם כל פקידי ממשל ארה"ב, וכי יחסי המדינות מצויינים    סבור כי הסכמי אברהם יקשו על האויבים לתקוף את המדינה    אומר כי נדרשת הגדלת תקציב הביטחון וכי על המדינה להמשיך ולהשקיע בטכנולוגיה
עידן יוסף
אגד החזקות תחליף את אלקטרה אפיקים, המפעילה בעשור האחרון את קווי גבעת זאב, מבשרת ציון וירושלים-בני ברק בעשור האחרון    היישום יהיה בשני שלבים - השלב הבין-עירוני בתוך 9 חודשים והשלב העירוני והתוספות בתוך 21 חודשים
עידן יוסף
המרכז למדיניות הגירה: המדינה הוציאה מאות מיליוני שקלים על פינוי עובדים זרים    קהלת: המדינה מעולם לא פתחה בהליכי גבייה נגדם    עלות החזקת שב"ח בכלא היא 450 שקל ליום    יו"ר ועדת העובדים הזרים מביע תסכול מהמצב והכריז על תוכניות להסיט כספים שהופקדו אצל האפוטרופוס הכללי לתוכנית שיזם    רשות האוכלוסין תערוך ניסוי לגביית עלות כרטיסי טיסה והוצאות
עידן יוסף
הצבא פרסם היום את התחקיר לפיגוע שאירע לפני כשבוע וחצי: מהתחקיר עולה כי הירי בחיילים התגלה לאחר זמן רב ושהמחבל הכיר מעברי חרום בגדר, שהחיילים כלל לא הכירו    התחקיר העלה שגיאות בהתנהלות במהלך האירוע ובנורמות המבצעיות    הרמטכ"ל התייחס לתחקיר: "אירוע קשה, שניתן וצריך היה למנוע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il