אולם הנוסעים החדש יתמוך בגידול הצפוי של מספר הנסיעות בתחנת הרצליה, מכ-1,500 נוסעים בשעת שיא ו-15 אלף נסיעות יומיות כיום, לכ-3,000 נוסעים בשעת שיא ו-30 אלף נסיעות יומיות בשנת 2030. התחנה מיועדת לשרת גם את הגידול הצפוי במספר הרכבות העוברות בתחנה, מ-336 היום, ל-400 בשנת 2030 – גידול של 20%.
התחנה המחודשת צפויה להיפתח כבר בשנת 2026, ותאפשר גישה מהירה ונוחה מכיוון מרכזי המסחר והתעסוקה שרובם ממוקמים ממערב לתחנה, ואשר כיום הגישה אליהם מתבצעת באמצעות גשר הולכי רגל עילי.
המיזם כולל הקמת אולם נוסעים חדש שיחליף את האולם הקיים, שני גשרים המקשרים בין אולמות הנוסעים ורציפי התחנה שיוארכו במסגרת המיזם, חניון חדש לכלי רכב, דו-גלגלי ואופניים, ומסוף תחבורה ציבורית שירכז את כל הקווים ליישובי האזור.
כמו בכל תחנות
רכבת ישראל, אולם הנוסעים החדש יציע נגישות מלאה לנוסעים עם מוגבלויות, יאפשר זרימת נוסעים משופרת, מהירה ונוחה יותר, ויקצר משמעותית את התורים לבידוק הביטחוני בכניסה לתחנה.