X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שוטרים בביר הדאג' [צילום: דוברות המשטרה]
ביבשה ובאוויר: המשטרה פשטה על מוקדי פשיעה בדואית בנגב
בפשיטה נרחבת של שוטרי מרחב נגב, לוחמי משמר הגבול בסיוע מסוקים - נעצרו ביישוב ביר הדאג' חמישה חשודים בעבירות סחר באמצעי לחימה, סמים ורכוש 14 כלי רכב נתפסו יחד עם קוקאין וסמים נוספים

במבצע משמעותי שמטרתו להילחם בפשיעה בדרום, ביצעו (21.6.23) שוטרי משטרת הנגב, לוחמי מג"ב ומסוקים מהמערך האווירי שורה של פשיטות על מתחמי מגורים הקשורים בעבירות סמים ורכוש בלתי חוקיים. המבצע, שהתקיים ביישוב ביר הדאג' שברמת נגב, הביא לתפיסת 14 כלי רכב וסמים ולמעצרם של חמישה חשודים המעורבים בפלילים אלו.

צעירים חסרי מעש בקהילה הבדואית בנגב: מבט ביקורתי / חוות דעת
בחברה הערבית לא קיים מסלול מוסדר מקביל, ושיעור חוסר המעש גבוה באופן ניכר- כ- 25% בקרב גברים צעירים וכ- 34% בקרב הצעירות מוגדרים חסרי מעש . כלומר, כשליש מהנשים ורבע מהגברים הם חסרי מעש- אינם לומדים, אינם עובדים ואינם בהכשרה מקצועית. לחוסר המעש השלכות שליליות על הפרט, לרבות פגיעה בתחושת המסוגלות ובמיומנויות הבין-אישיות, דלדול הקשרים החברתיים, ודיכאון. בנוסף, נפגעת תחושת השייכות לחברה. הצעיר שאינו עובד ואינו לומד נעשה מעמסה כלכלית וחברתית על משפחתו כולה, ודוחק אותה לעוני. (11 עמ')
מציאות מדומה: האמת מאחורי נרטיב "הכפרים ההיסטוריים" של הבדואים בנגב / דוח
בשנים 2003–2006 הקימה המדינה בנגב 11 יישובים כפריים חדשים בעבור הבדואים. החזון היה להקים יישובים מסודרים הכוללים תשתיות חשמל וביוב, היתרי בנייה ותכנון מפורט ואשר אליהם יתקבצו כל תושבי הפזורה. לשם כך הוקצה כסף רב והוקמה מועצת אבו בסמה בשנת 2003 (לימים היא פוצלה לשתי מועצות: נווה מדבר ואל-קסום). ואולם פער עצום נפער בין החזון למציאות בשטח: הכפרים הוקמו על יסוד נרטיב "הכפרים ההיסטוריים", שטענו לו הבדואים, ונרחיב עליו בהמשך, ומכאן נובעים חסרונותיהם הרבים של הכפרים ועצם כישלונם (144 עמ')
[צילום: דוברות המשטרה]

מרחב הנגב בהובלת תחנת שגב שלום הוביל שורת פשיטות אלה נגד מחוללי פשיעה באזור, בשיתוף עם לוחמי ומסתערבי מג"ב דרום והחטיבה לבט"פ, יחידת יואב, יחידת הכלבנים ובסיוע המערך האווירי של משטרת ישראל. המבצע כוון למגורים של חשודים במעורבות בעבירות אמצעי לחימה, רכוש וסמים.

[צילום: דוברות המשטרה]

במהלך המבצע נתפסו החפצים הבאים: 14 כלי רכב תפעוליים, כולל אופנועים, טרקטורונים, רייזר ורכבי השקיית חממות, כולם משמשים ככלים לביצוע פשעים. כראיה נתפסו כ-20 ק"ג חשיש וכ-118 גרם קוקאין.

[צילום: דוברות המשטרה]

במאמץ לפצח עבירות נהיגה מסוכנות ומקרים של בריונות בכבישים, הרשויות רשמו 38 דוחות תנועה. נהג אחד, שנמצא רכוב על אופנוע גנוב, עוכב להמשך חקירה בתחנת שגב שלום.
בכביש 40, סמוך לאתר המבצע, נתפסו שלושה חשודים כשברכבם חומר החשוד כמריחואנה וציוד גידול. החשודים נמצאים כעת בחקירה בתחנת שגב שלום ורכבם נתפס עד להליכי חילוט.
באזור התעשיה של רמת חובב זוהה נהג נוהג רכב עם לוחיות רישוי מוסתרות. תוך התעלמות מהוראות המשטרה לעצור, הנהג ניסה להימלט אך לבסוף נתפס בסיוע מסוק סמוך למקום מגוריו בפזורת עזאזמה. מאוחר יותר התברר כי הנהג מעולם לא הוציא רישיון נהיגה. כעת הוא מוחזק לחקירה בתחנת שגב שלום ורכבו הושבת.

[צילום: דוברות המשטרה]

במקביל, שוטרים ולוחמי מג"ב ביצעו פעולות ב-14 מוקדים שונים לאיתור אתרי ייצור סמים בשטחי אש בנגב. אותרו חממות בכלל המוקדים ובתוכן היו כ-9,200 שתילי קנביס שהושמדו במקום.

[צילום: דוברות המשטרה]

המבצע הסתיים במעצר של חמישה חשודים, הנחקרים כעת בתחנת שגב שלום. על סמך הראיות שנאספו במהלך החקירה, יובאו אנשים אלו היום בפני בית משפט השלום בבאר שבע, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

[צילום: דוברות המשטרה]

במשטרה אומרים כי המרדף הבלתי פוסק של מרחב הנגב אחר עבריינים ורשתות עבריינות יימשך ככל שיידרש. הרשויות מחויבות לאכוף את החוק ולהפעיל מגוון אמצעי חקירה ומודיעין כדי להילחם בפשיעה באזור.

תאריך:  22/06/2023   |   עודכן:  22/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבשה ובאוויר: המשטרה פשטה על מוקדי פשיעה בדואית בנגב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
החברה טוענת שביצעה בדיקות קורונה רגילות ובדיקות אנטיגן מהירות, למשרד לא היו שום טענות כלפיה - אך הוא איננו משלם תמורתן
מגזין סגולה
נבחרת ישראל בכדורגל סופגת מפלה בתוצאה 7:2 במשחק ידידות נגד נבחרת פולין ומדינת ישראל הצעירה סוערת
עידן יוסף
מדובר בבית בשכם של המחבל כמאל ג'ורי שביצע באוקטובר האחרון יחד עם מחבל נוסף פיגוע ירי סמוך לשבי שומרון
איציק וולף
ג'רום פאוול מבהיר כי ההימנעות מהעלאה של הריבית בחודש האחרון היא יותר עצירה זמנית של הקשחת המדיניות המוניטרית מאשר סימן לסיום עידן העלאות הריבית
עידן יוסף
במסגרת עתירת רשויות מקומיות שביקשו לא להחיל עליהן את חוק המרכולים שיזם שר הפנים דאז דרעי להקשות על רשויות מקומיות לאשר חוקי עזר שיאפשרו פתיחת עסקים בשבת יתקיים היום דיון נוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il