X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סכר נחל אשרת [צילום: חנא אשקר]
הושלמו העבודות להקמת הסכר בנחל אשרת
סכר נחל אשרת הוא אחד מתוך שלושה מיזמי וויסות להגנה על נהריה שהמשרד מקדם הסכר יסייע בהגנה על תושבי המקום מפני שיטפונות והצפות כבר בחורף הקרוב

לאחר כתשעה חודשים של עבודות התקיים (22.6.23) טקס חנוכת מתקן וויסות השיטפונות בנחל אשרת במעמד שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אבי דיכטר. כזכור, בחודש יוני האחרון הקצה משרד החקלאות כ-33 מיליון שקל לפרויקט הסכר, כחלק מתוכנית רחבת היקף למניעת הצפות במורד אגן הגעתון. התוכנית, כוללת שלושה פרויקטים חיוניים למניעת פגעים אקלימיים בעיר נהריה, במיוחד עם התגברות השפעות משבר האקלים. בתוך כך, לפני כשנה הושלמו חלקים ניכרים מהעבודות על פרויקט הוויסות הראשון במחצבת יחיעם שביצועו ממשיך בימים אלו, כאשר הפרויקט השלישי בשטחי קיבוץ עברון נמצא כעת בשלבי תכנון מתקדמים.
במסגרת פרויקט הוויסות בנחל אשרת שנשלם כעת, הוקם סכר באורך של כ-350 מטרים ובגובה של כ-15 מטרים. בתחתית הסכר הותקן צינור עם שער מווסת להעברה של זרימת מי שיטפון מבוקרת אשר יסייע לנהל ולמנוע את היווצרות השיטפונות. כך, נוצר מנגנון שמווסת את מי השיטפון למשך מספר ימים, ומשחררם בהדרגתיות לאחר חלוף השיטפון. בדרך זו ניתן יהיה למתן את כמויות המים שנשפכות אל העיר גם במקרה של גשמים עזים. בנוסף, בהמשך יוקם במקום פארק של קק"ל שיכלול מצפה, בוסתן ושבילי הליכה.
בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר אירועי מזג אוויר קיצוניים כחלק מהשלכות משבר האקלים הגלובאלי. בתוך כך, העיר נהריה סבלה בשנים האחרונות מאירועי שיטפונות והצפות קשים, כאשר האחרון שבהם התרחש בתחילת שנת 2020. בין ה-7-9 בינואר, אירועי גשם קיצוניים הובילו לעליית מפלס נחל הגעתון, מה שגרם נזק רב לרכוש ואף גבה את חייו של מוטי בן שבת ז"ל.
בעקבות אירועים אלה, התקבלה החלטת ממשלה 4822 לשיקום פגעי ההצפות בנהריה, בה נקבע, בין היתר, כי יש לגבש תוכנית מקיפה להגנה על העיר מפני הצפות. בהתאם לכך, גיבשה רשות הניקוז גליל מערבי את התוכנית למניעת הצפות במורד אגן הגעתון, הכוללת את הקמתם של שלושה אתרי ויסות חדשים בנקודות אסטרטגיות לאורך תוואי הנחל, לצד סיוע לעיריית נהריה לשפר את מערכת הניקוז העירונית ולשקם את המובל הקיים.
הקמת הסכר בנחל אשרת מהווה חלק ממהלך רחב אותו מוביל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, כדי להיערך באופן מיטבי להשלכות צפויות של משבר האקלים הגלובאלי ולצמצום תופעות של שיטפונות והצפות במרחב העירוני והכפרי. כך, המשרד חתם השנה על הסכם עם משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל, המקצה סכום תוספתי חסר תקדים של כ-1.2 מיליארד שקל לקידום 13 פרויקטים חיוניים לתשתיות ניקוז תומכות פיתוח בכל רחבי הארץ; בנוסף, יחד עם מינהל התכנון גיבש המשרד את "תמ"א-שיטפונות" תוכנית מתאר ארצית חדשה שלראשונה בישראל תגדיר ותשמור על התשתית ההידרולוגית של ישראל.
שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אבי דיכטר: "'בגשמי ברכה תברך אדמה' - סכר אשרת הנחנך היום, יסייע לגשמי הברכה להישאר ככאלה ולא להסתיים באסון כפי שקרה לפני 3 שנים בנהריה. הסכר נבנה מתקציב של 33 מיליון שקל ע״י משרד החקלאות בעקבות אובדן חייו של מוטי בן שבת ז"ל, וייעודו הצלת חיים על-בסיס הקמה ושיפור תשתיות מונעות שיטפונות. סגן השר, ח"כ משה אבוטבול הממונה על הניקוז במשרדי, ואני רתומים למנוע בכל דרך הישנות של מקרים דומים. ביחד עם קק״ל ועיריית נהריה, הגעתון יהפוך מאיום לאתר בילוי".
ד"ר דוד אסף, סמנכ"ל בכיר לניהול נגר ומשאבי סביבה במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "מתוקף הסכנה הממשית לחיי אדם במורד אגן הגעתון, הבנו שעלינו לפעול בסד זמנים מהיר במיוחד. איתרנו את הבעיות הקיימות בתוואי השטח הקיים, יחד עם רשות הניקוז גליל מערבי גיבשנו תוכנית ניקוז מקיפה, ויישמנו בשטח. ואכן, מקבלת החלטת הממשלה ועד להשלמת מתקן הוויסות בנחל אשרת עברו רק שנתיים וחצי. אנו מקווים כי כבר בחורף הקרוב העבודה המאומצת שלנו תיצור חורף בטוח ושקט בקרב תושבי נהריה".

תאריך:  22/06/2023   |   עודכן:  22/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הושלמו העבודות להקמת הסכר בנחל אשרת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הוועדה לביטחון לאומי סיירה במכללה הלאומית לשוטרים והתחייבה לתמיכה בחיזוק כוחות המשטרה    שוטרים מתמודדים עם אתגרים חסרי תקדים, וקוראים לצעדים דחופים כדי להבטיח חוסן והצלחה    היעד של פוגל: גיוס כ-5,000 שוטרים חדשים במהלך 18 החודשים הקרובים
איציק וולף
בודקי המכס במעבר אלנבי גילו חמישה מטילי זהב שהוחבאו בתא נסתר באוטובוס פלשתיני שחזר מירדן    הבדיקה בוצעה לאחר שדווח על 1,500 דולר שהחזיק הנהג
איציק וולף
שר האוצר הודיע כי הוא מקיים דיונים עם הדרג המקצועי במשרדו, בתיאום עם שרת התחבורה, וכי בשל כך תוקפא העלייה במחירי התחבורה הציבורית בשיעור של 12% הצפויה בתחילת החודש הקרוב
איתמר לוין
Verda International תובעת 5.9 מיליון שקל בטענה להפרת ההסכם להפצה בבולגריה של מוצרי החברה הישראלית, המבוססים על בוטנים
איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il