X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למעלה מחצי שנה שאין בחינות למצילים חדשים [בינג AI]
30 בני אדם טבעו למוות בחופי הארץ בשנת 2022
יו"ר ועדת הפנים יעקב אשר: "נפעל להסדרת בטיחות הרחצה" המחסור במצילים החדשים יוצר מחסור אדיר ישראל עם מספר החופים המוכרזים לרחצה הקטן ביותר בעולם

156 חופים מותרים לרחצה בישראל, 158 חופים אסורים לרחצה וכ-115 ק"מ רצועות חוף חסרות סטטוס. רק 8% מהחופים בישראל מוכרזים לרחצה בים התיכון, 7% בכנרת, 4% בים המלח ו-6% בים האדום.
שעות הרחצה המותרות בחופים נקבעות על-ידי כל רשות בנפרד, אך ברוב הרשויות שירותי ההצלה מסתיימים סמוך לשקיעה. יו"ר ועדת הפנים יעקב אשר אמר (יום א', 17.7.23) כי ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשותו תפעל להסדרת בטיחות הרחצה בחופי המדינה באמצעות הגדלת מספר החופים המוכרזים לרחצה, ועל-ידי הארכת שעות הפעילות של שירותי ההצלה בעונת הרחצה מזריחת החמה ועד צאת הכוכבים.
הדיון התקיים ביוזמת ח"כ סימון דוידסון, צגה מלקו וואליד אלהואשלה. לדברי ח"כ אלהואשלה, המצב חמור פי כמה בקרב בני האוכלוסייה הבדואית שביישוביהם אין בריכות שחייה ולא ניתנים שיעורי שחייה.

בישיבה השתתף גם אלי שוורצברג, מנהל אגף חופים ואגמים בעיריית ראשון לציון, שסיפר כי בחופי ראשון לציון אין טביעות שגרמו למוות. "אנחנו עושים הכל ששירותי ההצלה יתחזקו ויתרחבו. יש לנו שש תחנות הצלה פעילות ושלוש מתוכן פתוחות מ-7 בבוקר עד 7 בערב ושלוש האחרות מ-8 בבוקר עד 8 בערב. בחוף בו אסור להתרחץ אנחנו מבצעים אכיפה". עוד אמר שוורצברג כי בכל כיתות ט' בבתי הספר בראשון לציון מועבר שיעור על-ידי מצילים, שמסבירים על הסכנות וכיצד ניתן להימנע מטביעה.
עוד עלה בדיון כי כבר למעלה מחצי שנה שאין בחינות למצילים חדשים. לפי נציגי ארגון המצילים, החברה שמפעילה את הבחינות מסרבת לבטח את החניכים - המצילים החדשים, והדבר יוצר מחסור אדיר. יו״ר הוועדה ח״כ אשר הודיע כי יפנה לשר הכלכלה שהדבר בתחום אחריותו על-מנת שיפתור את בעיית הביטוח.
הדיון התקיים בצל העובדה שמסר מרכז המחקר והמידע של הכנסת, לפיה ישראל היא המדינה עם מספר החופים המוכרזים לרחצה הקטן ביותר בעולם. החסר בחופים מוכרזים לרחצה ומחסור בשעות בהן ניתנים שירותי הצלה עלולים להוביל רוחצים להתרחץ בחופים או בזמנים שאין בהם שירותי הצלה ובכך לסכן את חייהם.

תאריך:  17/07/2023   |   עודכן:  17/07/2023
+הצפי לסיום עבודות הרכבת בצפון הנגב הוא ברבעון השני של 2024
15:01 17/07/23  |  עידן יוסף

ועדת הכלכלה דנה בשיפוץ רכבת הנגב והפעלת שירות הסעיות חלופי על-ידי רכבת ישראל, שיזם ח"כ שלום דנינו. בעניין זה אמר דנינו כי יש בקשה של הציבור לסיים את העבודות בהקדם ולהחזיר לסדרה את פעולת הרכבות בין תחנות אשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים. סמנכ"ל התכנון ברכבת, אבשלום אלמליח, אמר כי העבודות הן לחשמול הקו, שיקצרו גם את זמן הנסיעה בעד כ-20 דקות. הוא הוסיף כי הצפי לסיום העבודות הוא ברבעון השני של 2024 ועד אז פועלות הסעיות. ממלא-מקום מנהל אגף תפעול תח"צ במשרד התחבורה, עמיחי לוי, הוסיף כי יש גם תגבור של קו האוטובוס המהיר מתל אביב לשדרות, לנתיבות ולאופקים, וזה משלים את הפער הרכבתי.

[צילום: ערוץ כנסת]
+טיבי: "אין כמעט מיזם ארצי אחד שבו לא מדלגים על-כניסה ליישוב ערבי"
14:53 17/07/23  |  עידן יוסף

ועדת הכלכלה דנה (ב') בפיתוח כבישים בחברה הערבית, לבקשת ח"כ אחמד טיבי שטען כי אין כמעט מיזם ארצי אחד שבו לא מדלגים על-כניסה ליישוב ערבי. הוא הוסיף כי תקציב תוכנית החומש 2027-2023 עומד על כ-26 מיליארד שקל, מתוכם כ-25% לשטחים ורק 3.5% ליישובים ערבים. מנהל אגף מיעוטים במשרד התחבורה, פרג' פראג' אמר כי עד כה תוקצבו 80 מיזמים ויש עוד 42 בעלות של שני מיליארד שקל, כאשר התקציב ל-2024-2023 עומד על מיליארד שקל.
רכז תחבורה בעמותת סיכוי, רועי ברק, אמר כי זה נכון שהעיר טירה לא תהפוך לכפר סבא, אבל כדי להשלים את הפער צריך לבצע 40 מיזמים בשנה, וכך ליישם את התוכנית בתוך עשור, אך בשטח מבוצעים 10-7 מיזמים בשנה, כך שהיישום של תוכנית נתיבי ישראל יסתיים בעוד 40 שנה, והיא כבר לא תהיה רלוונטית. נציג משרד האוצר שוורץ אמר בתגובה, כי לא את הכל מצליחים ליישם בגלל אילוצים אחרים, כמו במקרים בהם לא מצליחים לבצע הפקעות. הוא הוסיף כי התוכנית של נתיבי ישראל תישאר רלוונטית בעשור הקרוב לפחות. "אי אפשר לתקצב את הכל, אבל ככל שיהיו פרויקטים נוספים לביצוע נתקצב אותם". ח"כ שלום דנינו אמר כי הדבר מצריך דיון מעמיק יותר.

+אושר בוועדה: יתום לחייל שנספה במערכה יהיה זכאי לרכוש דירה בהקלת מס עד גיל 50
10:51 17/07/23  |  מירב ארד

ועדת הכספים אישרה: יתום לחייל שנספה במערכה יהיה זכאי לרכוש דירה בהקלת מס עד גיל 50. זאת במקום זכאות עד גיל 40 בלבד כיום, ועל רקע כך שגיל רכישת דירות מגורים כיום גבוה מבעבר. ההטבה תקפה גם ליתום של נספה פעולות איבה.

+בקרוב: צו שיחייב קליטה סלולרית באיו"ש
00:47 17/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד התקשורת והמנהל האזרחי מקווים לפרסם באוגוסט צו שיאפשר אכיפה כלכלית נגד חברות סלולר שלא יעמדו בחובות הקליטה הסלולרית  ▪  המשנה למנכ"ל משרד התקשורת: "עד היום לא מצאתי או קיבלתי הסבר הגיוני למציאות של תורן צה"לי, שאושר לחברת סלולר פרטית אחת או שתיים לשים עליו משדרים, ולא אושר לכל השלוש לעלות עליו, וזה אחרי עבודה מול כל הדרגים במשרד הביטחון"

מלכא. קליטה לקויה גם ביחס לפריפריה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הממשלה מקדמת העברת מאה מיליון שקלים לאברכים
22:48 16/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראשי המפלגות החרדיות טענו כי הסכום שהוקצה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים לא מגדיל מספיק את הקצבאות שמקבלים לומדי התורה  ▪  שר האוצר הביע הסכמה עקרונית להגדלת הקצבאות - וכעת בוחנים מה יהיה המקור התקציבי ואם ייעשה קיצוץ רוחבי כדי לכלכל את המהלך

אשר, גפני כץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel אוהד טל אופיר כץ / Ofir  Katz אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai אושר שקלים / Osher  Shekalim אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir אליהו דלל / Eli Dallal אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen ארז מלול / Erez  Malul אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בני גנץ / Benny  Gantz גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan גלעד קריב / Gilad Kariv דבורה ביטון / Dvora  Biton דוד  ביטן / David Bitan דן אילוז / DAN Iluz דני בן יוסף דנון / Dani Danon ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak זאב אלקין / Ze'ev Elkin חמד עמאר / Hamad Amar חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky טלי גוטליב / Tali  Gottlieb יאיר לפיד / Yair  Lapid יואב גלנט / Yoav Galant יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יונתן משריקי / Yonatan Mishraki יוסף עטאונה / Youssef  Atauna יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano ינון אזולאי / Yinon  Azoulay יסמין פרידמן / Yasmin Fridman יעקב אשר / Yakov  Asher יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל כץ / Israel  Katz לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech מאי גולן / May  Golan מאיר כהן / Meir  Cohen מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari מירב כהן / Meirav  Cohen מנסור עבאס / Mansour Abbas משה אבוטבול / Moshe Abutbul משה ארבל / Moshe Arbel משה גפני / Moshe Gafni משה רוט / Moshe  Roth מתן כהנא / Matan  Kahana נאור שירי ניר ברקת / Nir  Barkat סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili סימון דוידסון / Simon Davidson עודד פורר / Oded Forer עופר כסיף / Ofer  Cassif עמית הלוי / Amit  Halevi צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot צביקה פוגל / Tzvika  Foghel צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku קארין אלהרר / Karin  Elharar רון כץ / Ron Katz רם בן ברק / Ram  Ben Barak שלום דנינו / Shalom  Danino שלי טל מירון / Shelly Tal Meron שלמה קרעי / Shlomo  Karhi שרון ניר / Sharon Nir שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
30 בני אדם טבעו למוות בחופי הארץ בשנת 2022
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותכנסת 25
עידן יוסף
משרד התקשורת והמנהל האזרחי מקווים לפרסם באוגוסט צו שיאפשר אכיפה כלכלית נגד חברות סלולר שלא יעמדו בחובות הקליטה הסלולרית    המשנה למנכ"ל משרד התקשורת: "עד היום לא מצאתי או קיבלתי הסבר הגיוני למציאות של תורן צה"לי, שאושר לחברת סלולר פרטית אחת או שתיים לשים עליו משדרים, ולא אושר לכל השלוש לעלות עליו, וזה אחרי עבודה מול כל הדרגים במשרד הביטחון"
עידן יוסף
ראשי המפלגות החרדיות טענו כי הסכום שהוקצה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים לא מגדיל מספיק את הקצבאות שמקבלים לומדי התורה    שר האוצר הביע הסכמה עקרונית להגדלת הקצבאות - וכעת בוחנים מה יהיה המקור התקציבי ואם ייעשה קיצוץ רוחבי כדי לכלכל את המהלך
מירב ארד
בעקבות הדברים ביקש היו"ר ביטן לבצע סקר ארצי שיאפשר לדעת מה צריך לעשות כדי להגביר בטיחות בקרבת בתי ספר וכמה זה יעלה, ואמר: "נעזור להביא את התקציב הדרוש"
איציק וולף
פרופ' יובל אלבשן חשף שבמהלך המגעים לפשרה שקידם יחד עם פרופ' דניאל פרידמן כי לא יעלה על הדעת שממשלת מעבר מרגע הכרזת הבחירות תקבל צמצום עילת הסבירות כמו ממשלות אחרות
עידן יוסף
הוועדה לביטחון לאומי אישרה להצבעה הסדרה לשימוש של המשטרה וגופים אחרים במערכות צילום מיוחדות במרחב הציבורי במקרי עבירות חמורות בלא צורך לבקש צו מביהמ"ש    בדיון הועלו חששות לגבי ההשפעה הפוטנציאלית על הפרטיות, חופש הביטוי והזכות למחות, אך גורמים משפטיים הפיגו את החששות
רשימות נוספות
רוטמן הציג תיקון שימנע ביקורת על אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים  /  איציק וולף
אזהרה לשרה גולן על תקרית ה'מקרקרת'  /  איציק וולף
משרד האנרגיה מזהיר מאי עמידה ביעדי חשמל מאנרגיה מתחדשת  /  עידן יוסף
החוק מיישר קו עם מה שנהוג בכל העולם  /  יריב לוין
חסרי כל בושה  /  איתמר לוין
הליכוד עושה רעש ולא עושה כלום  /  גלעד שרון
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il