X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר אמסלם ורוזנבוים. נתק וואקום שלטוני [צילום: יונתן זינדל פלאש 90 ומשרד האוצר]
מנהלת רשות החברות לנתניהו: "נחוצה התערבותך בסכסוך עם אמסלם"
במכתבה מציינת רוזנבוים כי השר אינו מאפשר משיכת דיבידנדים בגובה 2 מיליארד שקל ומעכב מינויי דירקטורים במספר חברות ממשלתיות כתבה בפנייתה: "אלבקש את התערבותך הדחופה למניעת הנזק החמור לאינטרס הציבורי כתוצאה מהוואקום השלטוני בו אין שר המפעיל בפועל את הסמכויות הקבועות בחוק"

מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים פנתה ישירות לרה"מ בנימין נתניהו וביקשה את התערבותו הדחופה בנוגע לסכסוך ברשות החברות מול השר דוד אמסלם, ואף ביקשה להציג את הדברים בישיבת ממשלה. בפנייתה היא מלינה על החרם שהטיל השר אמסלם, שאינו מאפשר לה למשוך דיבידנדים מקופת החברות הממשלתיות בסכום של כ-2 מיליארד שקלים לטובת תקציב המדינה. בנוסף טוענת רוזנבוים כי שהשר לא מאפשר לקדם מינוי יו"ר דירקטוריון למספר חברות ממשלתיות.
במכתב לרה"מ נתניהו כתבה רוזנבוים: אני פונה אליך בעקבות הודעת השר לשיתוף פעולה אזורי דוד אמסלם לפיה אינו יכול ואינו מעוניין לקחת על עצמו אחריות לרשות החברות הממשלתיות, אין בכוונתו לבצע כל פעולה הנוגעת לרשות או לחברות הממשלתיות עצמן. הודעת השר מייצרת ואקום שלטוני הגורם נזקים כבדים לחברות הממשלתיות, המשרתות אינטרסים חיוניים של אזרחי המדינה, מחזיקות בנכסים בהיקף של כ-254 מיליארד שקל ומעסיקות עשרות אלפי עובדים. בנסיבות אלה, אבקש את התערבותו הדחופה של כבוד ראש הממשלה וכן אבקש להציג את הדברים בפני מליאת הממשלה".
"השר הודיע כי אינו מעוניין לקחת על עצמו אחריות לרשות החברות הממשלתיות ואין בכוונתו לבצע כל פעולה הנוגעת לרשות או לחברות הממשלתיות עצמן".
בסיום דבריה פנתה לנתניהו: "על-רקע זה ובנסיבות בהן השר הודיע כי אין לפנות אליו שוב ביחס לחברות הממשלתיות, מצאתי לנכון מתוקף אחריותי כמי שאמונה על אינטרס המדינה בחברות הממשלתיות ומייעצת לממשלה(כולה) ביחס לנושאים הנוגעים לכלל החברות הממשלתיות, לפנות במישרין לכבוד ראש הממשלה, ולבקש את התערבותך הדחופה למניעת הנזק החמור לאינטרס הציבורי כתוצאה מהוואקום השלטוני בו אין שר המפעיל בפועל את הסמכויות הקבועות בחוק. בהתחשב בנסיבות העניין ובהשלכות המעשיות של הודעת השר, אבקש להרחיב אודות האמור במכתבי והצורך בקבלת החלטה דחופה בפני כל פורום רלוונטי, ובפרט מליאת הממשלה".

תאריך:  02/08/2023   |   עודכן:  02/08/2023
+לוין מעכב ועדת איתור למחליף של מררי
18:37 02/08/23  |  עידן יוסף

חודשיים מאז סיימה המשנה ליועמ"ש לממשלה עמית מררי את תפקידה, שר המשפטים יריב לוין מסרב לכנס את ועדת האיתור למציאת מחליף. הסיבה - אי-שליטה בוועדה, בראשה עומדת היועמ"שית גלי בהרב מיארה. בינתיים - המשנה ליועמ"שית שרון אפק ממלא את מקומה של מררי (גלי צה"ל).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנהלת רשות החברות לנתניהו: "נחוצה התערבותך בסכסוך עם אמסלם"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
יפעת גדות
ועדת השרים לענייני הסדרת ההתיישבות ופיתוח כלכלי של החברה הבדואית בנגב אישרה את הצעת השרה להגנת הסביבה עידית סילמן והשר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי, לגיבוש תוכנית לשיקום ולפיתוח נחל גרר ויובליו
עידן יוסף
רגב חושפת תוכנית שאפתנית לפיתוח כבישים המשנה את חבל בנימין - הרחבת כביש 60, סלילת כביש חדש שיחבר את אזור כוכב יעקב עם עטרות וכביש 443 וכביש שיחבר בין יישובי גוש טלמונים לכיוון 443 במערב בנימין    וגם שיפור התחבורה הציבורית בבנימין
עידן יוסף
מאבק בתופעת הפוליגמיה בחברה הבדואית: ועדת השרים לחברה הבדואית אישרה שהיקף התמורות לתא משפחתי בו מקיים גבר משק בית משותף עם מספר נשים יסתכם ביחידת זכאות אחת בלבד    ועדת פשרות תהיה מוסמכת לאשר למשפחה פוליגמית קיימת הקצאת מגרש מגורים נוסף באמצעות רכישה
עידן יוסף
הממשלה אישרה את מינויו לתפקיד מנהל הרשות את מי שהיה בעברו מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות    תוקף המינוי הוא לארבע שנים
מירב ארד
נתניהו התייחס להסכם עם סעודיה: "אנחנו עובדים על זה"    על איומי חיזבאללה אמר רה"מ: "איומי בונקר של נסראללה, אנחנו לא מתרשמים מהם    על השינויים בתחבורה הציבורית אמר: "נחבר ברכבות את כל חלקי הארץ, מקרית שמונה ועד אילת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il