X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראשי השדולה ביטון וקרויזר
קרויזר: "איננו יכולים לומר - ידינו לא שפכו את הדם הזה"
השדולה למען הלומי הקרב קיימה דיון חרום בעקבות מותם הטרגי של בר כלף ואור דוניו הלום הקרב רז חג'ג': "לוחם שצריך להוכיח שהוא גבר בזמן שהוא מרגיש נמושה נכנס למקום בלתי אפשרי"

השדולה למען הלומי הקרב ובני משפחותיהם התכנסה (8.8.23) באופן חריג במהלך פגרת הכנסת, בעקבות מותם הטרגי של בר כלף ואור דוניו, שני לוחמי צה"ל ששמו קץ לחייהם. בדיון החירום, שאושר על-ידי יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, השתתפו חברי שרים וחברי כנסת וראש אגף השיקום והנהגת משרד הביטחון. הדיון הסתיים בשעה 7 בערב.
השדולה, שבראשה עומדים בצוותא ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) וח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) דנה בהקמת צוות חרום בין-משרדי לאיתור ולליווי של נכי צה"ל, הלומי קרב ומתמודדי נפש שנמצאים בסיכון גבוה לפגיעה עצמית במהלך תהליך ההכרה שלהם, שלעיתים מביא את הלוחמים עד כדי חווית טראומה נוספת.

בפתח הדיון אמר קרויזר: "כולנו רקמה אנושית אחת חיה. ואם אחד מאיתנו הולך מעימנו, משהו מת בנו. איננו יכולים לעמוד מנגד ולהגיד 'ידינו לא שפכו את הדם הזה' ולכן מיד כשנודע לי על מותו הטרגי של אור דוניו, פניתי אתמול לחברי ח"כ מיכאל ביטון, וביקשתי שנכנס מידית לכינוס חירום את השדולה כדי למנוע את המקרה הבא".

עוד הוסיף קרויזר כי "אלה הבנים שלנו שהשאירו את הכוחות שלהם בשדה הקרב עבורם הקרב עדיין לא נגמר. ולכן מוטלת עלינו החובה להשמיע את קולם. זוהי מטרת הכינוס - לתת מענים ופתרונות לנכי צה"ל השקופים: הלומי הקרב. אנו חייבים לעשות ככל שניתן על-מנת לסייע להם. איש לא עושה לגיבורים האלה טובה. זוהי חובה מוסרית ראשונה במעלה להעניק להם את מעטפת התמיכה המיטבית".
ח"כ ביטון הוסיף: "אנו רואים באחריות לטיפול נכון בהלומי קרב לא רק את משרד הביטחון, אלא בראש ובראשונה את צה"ל שלא שלח לפה נציג. בצה"ל יודעים מי הם הלוחמים, מה היה האירוע הטראומטי, מי יוצא מהשירות עם סכנה להיות הלום קרב". יצוין כי הצבא אינו חייב לשלוח נציג לדיון של שדולה.

הלום הקרב נתי שקד התפרץ לדברי ביטון: "אנחנו התרענו בפניכם, כמה פעמים אמרנו לכם? התרענו שצריך להגדיר מהי תגובת קרב. הזהרנו שמי שיוצא לקרב צריך להיות מבוטח יותר". שקד הוסיף ותקף: "אומרים שרכב שווה יותר מחיי אדם - מהו סדר העדיפות? תעבירו כבר כסף לשיקום, אנשים מתאבדים בגלל שאין להם בשביל מה לחיות יותר. הם רואים את החברים שלהם טסים לטיול, מוצאים אהבה והם תקועים ומצבם נהיה גרוע יותר מיום ליום".

נדב וירש, הלום קרב נוסף ששירת בלוחם בשיריון במהלך צוק איתן: "אמרתם שאנחנו אויבים ושקרנים. למה שר הביטחון לא פה? תהיה פה מלחמה נוספת בקרוב ואתם, אגף השיקום - לא מוכנים אליה. יהיו פה אלפי חיילים פצועים. אני יודע שקשה להוכיח לכם שאנחנו נפגעים קשים, אבל שימו לב לנתונים - 20 נפגעי נפש שמו קץ לחייהם מאז שאיציק סעידיאן הצית את עצמו, כי לא היה להם מענה והייתה הזנחה קשה של משרד הביטחון".

רז חג'ג', הלום קרב ששירת כחובש בשירותו הצבאי במוצב הבופור תיאר את חוויותיו האישיות: "הלוחמים הם אלה שמתאבדים בגלל הבושה, לוחם שצריך להוכיח שהוא גבר בזמן שהוא מרגיש כמו נמושה נכנס למקום בלתי אפשרי. אני במשך שנים הייתי במקום אובדני, ואנחנו מגיעים למקום הזה מתוך בושה. מכניסים אנשים למקום של בושה ואז הם הורגים את עצמם. מה לוחם שמרגיש כך יכול לומר למפקד שלו? אני לא מסוגל לדבר עם הצוות שלי על זה כבר 20 שנים. צריך לעשות הכל כדי שהמקרים האלה של בר ואור יהיו האחרונים".

אורית סטרוק (הציונות הדתית) הייתה השרה היחידה בממשלה שהגיעה לכינוס, וסיפרה על הלום קרב שקרוב אליה ועל מה שעשתה עבורו: "הוא אמר לי, אני אשב פה על הריצפה, עד שאת תוציאי את התיק. התיישבתי על הרצפה עד שקיבלתי את התיק. אני לא מוכנה שהאדם הזה שאני דואגת לו עכשיו, ימשיך לסבול".

תאריך:  09/08/2023   |   עודכן:  09/08/2023
+בן גביר דורש מהיועמ"ש להסיר את חסינותו של טיבי
14:33 09/08/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר העביר בקשה ליועצת המשפטית לממשלה להסיר את חסינותו של חבר הכנסת אחמד טיבי ותורה על פתיחה בחקירה כנגדו בגין הסתה לטרור והמרדה בגין דבריו באוניברסיטת ג'נין

ח"כ אחמד טיבי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ח"כ קריב: סמוטריץ' מריח בחירות ב-2024 ומתחיל לאתר סדקים בתוך הקואליציה
10:23 09/08/23  |  מירב ארד

ח"כ גלעד קריב חושב שהתנהלות של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מעידה על כך שמתקרבים לבחירות: "הוא כנראה מריח בחירות ב-2024 ומתחיל לאתר את הסדקים בתוך הקואליציה והוא הרי צריך להתחרות על תשומת הלב של הימין היותר קיצוני למול
איתמר בן-גביר".

+תוצרת מעוטף עזה תועדף ל-5 שנים נוספות
23:01 08/08/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת החוקה אישרה פה אחד את חידוש ההעדפה  ▪  יו"ר הוועדה: אלו אנשים שפרנסתם תלויה בדבר והם מגינים עלינו בגופם. זו תקלה חמורה שהדבר הזה לא התרחש מ-2020  ▪  גפני: למה צריך לרדוף אחרי כל ממשלה? זו מציאות כואבת. לו זה היה קורה במדינה אחרת היו מכריזים מדינה קרואה. אנחנו מקימים שם מפעלים ואנשים עובדים, ולא מקיימים את העדפת תוצרת הארץ עליה החליטה הכנסת

הדיון בוועדת החוקה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel אוהד טל אופיר כץ / Ofir  Katz אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai אושר שקלים / Osher  Shekalim אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir אליהו דלל / Eli Dallal אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen אמיר אוחנה / Amir Ohana ארז מלול / Erez  Malul אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בני גנץ / Benny  Gantz גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan גלעד קריב / Gilad Kariv דבורה ביטון / Dvora  Biton דוד  ביטן / David Bitan דן אילוז / DAN Iluz דני בן יוסף דנון / Dani Danon ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak זאב אלקין / Ze'ev Elkin חמד עמאר / Hamad Amar חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky טלי גוטליב / Tali  Gottlieb יאיר לפיד / Yair  Lapid יואב גלנט / Yoav Galant יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יונתן משריקי / Yonatan Mishraki יוסף עטאונה / Youssef  Atauna יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano ינון אזולאי / Yinon  Azoulay יסמין פרידמן / Yasmin Fridman יעקב אשר / Yakov  Asher יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל כץ / Israel  Katz לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech מאי גולן / May  Golan מאיר כהן / Meir  Cohen מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari מירב כהן / Meirav  Cohen מנסור עבאס / Mansour Abbas משה אבוטבול / Moshe Abutbul משה ארבל / Moshe Arbel משה גפני / Moshe Gafni משה רוט / Moshe  Roth מתן כהנא / Matan  Kahana נאור שירי ניר ברקת / Nir  Barkat סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili סימון דוידסון / Simon Davidson עודד פורר / Oded Forer עופר כסיף / Ofer  Cassif עמית הלוי / Amit  Halevi צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot צביקה פוגל / Tzvika  Foghel צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku קארין אלהרר / Karin  Elharar רון כץ / Ron Katz רם בן ברק / Ram  Ben Barak שלום דנינו / Shalom  Danino שלי טל מירון / Shelly Tal Meron שלמה קרעי / Shlomo  Karhi שרון ניר / Sharon Nir שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
קרויזר: "איננו יכולים לומר - ידינו לא שפכו את הדם הזה"
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותכנסת 25
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה פה אחד את חידוש ההעדפה    יו"ר הוועדה: אלו אנשים שפרנסתם תלויה בדבר והם מגינים עלינו בגופם. זו תקלה חמורה שהדבר הזה לא התרחש מ-2020    גפני: למה צריך לרדוף אחרי כל ממשלה? זו מציאות כואבת. לו זה היה קורה במדינה אחרת היו מכריזים מדינה קרואה. אנחנו מקימים שם מפעלים ואנשים עובדים, ולא מקיימים את העדפת תוצרת הארץ עליה החליטה הכנסת
עידן יוסף
יו"ר הוועדה בסיור ברכבת הקלה בגוש-דן: "הרכבת מוכנה לאתגר העצום להסעת מאות אלפי איש ביום"    מנכ"ל נת"ע: תחילתה של מהפכה"
עידן יוסף
השר לביטחון לאומי ביקש מוועדת המדע והטכנולוגיה להגדלת את מכסת המפוקחים באיזוק אלקטרוני אך היו"ר מעכב את ההחלטה    נציגת שב"ס בדיון: "עד כה נרשמו 1,027 הפרות פיקוח - לגבי 86 עצירים וכלואים הופסק הפיקוח באמצעות האזיק"    גוטליב: "הגולם קם על יצרו. שירות המבחן ממליץ על שחרור ומאפשר ערבים צד ג' ומוסיף על כך את האזיק האלקטרוני בנוסף למה שכבר היה"
יצחק קרויזר
נאום הבכורה של חבר הכנסת מעוצמה יהודית במליאת הכנסת [א' באב תשפ"ג, 19.07.2023]
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה: לא ניתן להעביר חוק פסיקת ריבית והצמדה ללא תשובת ממשלה בנושא ההשוואה בין נושים חזקים כמו בנקים לנושים קטנים    "לא ייתכן שנייצר עיוות שאינהרנטית יחזק את הבנקים והנושים הגדולים על פני הנושים הקטנים"
רשימות נוספות
גלנט: הפגיעה בכשירות מתוחמת, אבל יש אפשרות לפגיעה בטווח הארוך  /  עידן יוסף
התכתבויות לפיד חשפו: ליברמן ומיכאלי מנעו ריכוך  /  עידן יוסף
מתעלל בקטינים לא יועסק במוסד חינוכי עד 18 שנה  /  איציק וולף
החוק מיישר קו עם מה שנהוג בכל העולם  /  יריב לוין
חסרי כל בושה  /  איתמר לוין
הליכוד עושה רעש ולא עושה כלום  /  גלעד שרון
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il