X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חקירת מתקפת הסייבר נמשכת [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
אינדיקציה לדליפת מידע אישי במתקפת סייבר במעייני הישועה
בחינה של מתקפת הסייבר שאירעה השבוע העלתה חשש של ממש לדליפת מידע אישי רגיש הרשות להגנת הפרטיות ממשיכה בחקירה ומלווה את בית החולים משרד הבריאות: נערכים לתרחיש פרסום פומבי של המידע
איציק וולף
מתקפת סייבר השביתה מחשבי בית החולים מעייני הישועה

המבקר: התקפת הסייבר במעייני הישועה - נורת אזהרה
איציק וולף
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, טוען שעל שר הבריאות, מרכז הסייבר הלאומי והממשלה לפעול בדחיפות לתיקון הליקויים שעליהם הצביע בדוחות שעסקו בפרצות אבטחת הסייבר בבתי חולים
לרשימה המלאה

מידע אישי רגיש של מטופלים ככל הנראה דלף במסגרת מתקפת הסייבר שהשביתה את מערכות המחשב המינהליות של בית החולים מעייני הישועה. הודעה על כך נמסרה (יום ה', 10.8.23) על-ידי הרשות להגנת הפרטיות.
"הרשות מבקשת להזהיר את הציבור עקב אינדיקציה לדלף מידע שהתגלתה היום, וזאת במסגרת הליך האכיפה שהרשות פתחה מיד עם קרות האירוע. בחינה ראשונית של האירוע העלתה חשש לדלף מידע אך היום התגלה כי מדובר באינדיקציה של ממש לדלף של מידע אישי רגיש", נמסר בהודעת הרשות להגנת הפרטיות. עוד נמסר כי הרשות ממשיכה בחקירה, ביחד עם בית החולים ומלווה את האירוע ואת בית החולים.
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי צוותי בית החולים בשיתוף משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי בודקים את טיב המידע ואת היקפו. "בשלב זה מוקדם לקבוע. בשלב זה טרם פורסם המידע בפומבי וביה"ח נערך לתרחיש זה. ברגע שנסיים את הבדיקה, יעדכן ביה"ח בשקיפות וברגישות את המטופלים. מרבית מערכות המחשוב של בית החולים כבר הוחזרו לפעולה והפעילות הרפואית של בית החולים נמשכת כסדרה במקביל ממשיך הליך הזיכוי של מערכות בית החולים", לשון ההודעה.
יחד עם ההודעה על האינדיקציה לדליפת מידע אישי ביקשה הרשות להגנת הפרטיות מן הציבור להגביר את המודעות לסכנת דליפת המידע, לנקוט משנה זהירות ולפעול על-פי הכללים וההמלצות של הרשות להגנת הפרטיות.
אלה עשרת הצעדים שיש לנקוט במקרה שבו נודע לך כי דלף מידע מאתר המחזיק בפרטיך האישיים:
  • ודאו כי אינכם משתמשים באותו צירוף של שם משתמש וסיסמה עימם אתם מזדהים לשירות שנפרץ, באתרים או בשירותים מקוונים נוספים. חשוב מאוד להשתמש בסיסמה שונה בכל שירות, ומומלץ כי השינוי בסיסמה לא יהיה בנאלי (כלומר, לא די בשינוי כגון MyPass1 או MyPass! במקום MyPass). מומלץ לנהל את הסיסמאות בתוכנה ייעודית לניהול סיסמאות (כגון מחולל סיסמאות) אשר מצפינה את הסיסמה, ובכל מקרה להתאים סיסמה ייעודית לכל שירות (כך לדוגמה, לאתר GOV ניתן להתאים סיסמה ייעודית MyPass_GOV_@). כמובן שאין לשמור סיסמאות באופן גלוי בסביבת המחשב או בטלפון הנייד.
  • בכל מקרה בו עולה חשש לדלף מידע כלשהו, יש לשנות מיד את הסיסמה בשירות שנפרץ, ולהפעיל אימות דו-שלבי להגברת האבטחה על חשבון המשתמש שלכם, אם השרות מאפשר זאת. בנוסף, קיימים שירותים הבוחנים אם הסיסמאות השמורות אצלם נחשפו, כך לדוגמה אם עושים שימוש במנהל הסיסמאות של גוגל בדפדפן כרום, עמוד בדיקות האבטחה בחשבון הגוגל שלכם ([קישור]) יציין בפניכם רשימה של מאגרים שונים ברשת אשר נתוניהם נפרצו, ועלולים לכלול צירוף של שם המשתמש והסיסמה מתוך אחד החשבונות שלכם.
  • יש להתייחס בחשדנות מוגברת לכל פניה יזומה בדוא"ל, בהודעת טקסט ואף לשיחת טלפון. ודאו שאכן יש קשר בין הפניה היזומה אליכם לבין השירות המוכר לכם.
  • בעת קבלת דואר אלקטרוני בדקו היטב את כתובת הדוא"ל של השולח והפעילו שיקול דעת - האם אתם מכירים את השולח? האם כבר קיבלתם בעבר דוא"ל מכתובת זו?
  • שימו לב לדואר אלקטרוני הכולל ביטויים לא שגרתיים - שגיאות כתיב וניסוח שאינו קולח, כדי לזהות ניסיונות הונאה.
  • לעולם אל תמסרו פרטים אישיים כגון סיסמה, מספר כרטיס אשראי או קוד אישי לבקשת הפונה, בפרט אם התבקשתם בשיחה לספק קוד זיהוי (OTP) אותו קיבלתם מנותן השירות.
  • היו זהירים מדואר אלקטרוני הדוחק בכם לביצוע פעולות מיידיות או ניסיונות ליצירת מצב של לחץ ודחיפוּת - זו טכניקה מוכרת המיועדת להוביל אתכם לפעול תחת לחץ ולבצע פעולה שתשרת את מטרות התוקף.
  • כמו-כן, היזהרו מהודעות המכילות הבטחות או הצעות שמבטיחות זכייה כלשהי או הנחה גדולה.
  • אם נשלח אליכם קישור המציע לכם לבצע פעולה כלשהי באתר המוכר לכם, גשו לאתר באמצעות הקלדת כתובת האתר בדפדפן ולא דרך הקישור המצורף. היו חשדניים כלפי קבצים מצורפים ואל תמהרו לפתוח אותם - פתחו רק כאשר הנכם בטוחים לגבי לגיטימיות המקור או כתובת הדוא"ל של השולח. אם אינכם בטוחים לגבי מהימנות התכתובת - צרו קשר עם השולח באמצעי תקשורת אחר (למשל בשיחת טלפון).
  • נתחו את סיכוניכם. אתם יודעים טוב מכולם מהם ערוצי התקשורת אשר עלולים עתה להיות חשופים בפני התוקף, ומהו אופי המידע שעלול להימצא בידיו ורגישותו. פעלו להקטנת הנזק בהתאם - העלו את רמת חשדנותכם במקומות הרלוונטיים, בדקו בפרוטרוט את פירוט הפעולות בכרטיס האשראי שלכם, והודעות מרשתות חברתיות במקרה בו מישהו מנסה להיכנס לחשבונכם. יידעו אנשים שהתוקף עלול לפנות אליהם, ויידעו את המשטרה והרשויות על כל נסיון סחיטה או פישינג.

תאריך:  10/08/2023   |   עודכן:  10/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינדיקציה לדליפת מידע אישי במתקפת סייבר במעייני הישועה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש האופוזיציה הצהיר בפני חברי קונגרס אמריקנים כי הסכם שכולל העשרת אורניום בסעודיה יסכן את ישראל    "יש דרכים אחרות להקים תוכנית גרעין אזרחי, ישראל לא צריכה להסכים לשינוי שמסכן את ביטחונה"
איציק וולף
השרה להגנת הסביבה טוענת כי היועצת המשפטית לממשלה שדרשה חקיקה להסדרת פיילוט רחצה נפרדת במעיינות ציבוריים בחרה בנתיב שיעמיק את השסע בחברה    ח"כ פינדרוס: היועמ"שית מנותקת מהעם ומתנשאת עליו
איציק וולף
174 ישראלים וזכאי עליה חולצו בטיסה מיוחדת מאזור גונדר ו-30 נוספים חולצו במבצע מקביל מבהר דר    נתניהו: מדינת ישראל דואגת לאזרחיה באשר הם
עידן יוסף
רפורמת משרד הבריאות תכלול מספר צעדים, בהם: ביטול החובה לסמן את שם היצרן על מזון מיובא; קביעת מסלול ייחודי ליבוא תוספי תזונה, המבוסס על הצהרת יבואן נאות; אימוץ התקינה האירופית לסימון מזון, כולל ביטול החובה לסמן את ערכים תזונתיים מסוימים; הקלה על היבוא המקביל של מזון
איציק וולף
חברת הסלולר רשמה רווח נקי של 5 מיליון שקל בלבד לעומת רווח נקי של 39 מיליון שקל אשתקד    ירידה של 25.8% ברווח הנקי של המחצית השנייה לעומת אשתקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il