בתוך העיר יושלם תוואי טבעתי על-ידי קישור רח' חיים יחיל דרך רח' גרשפלד לדרך אליהו נאווי, שישמש ציר תחבורה מרכזי ב'מתחם 8' שבו מתוכננות 17,000 יחידות דיור בבינוי של עד 30 קומות ו-1.4 מיליון מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, וכבר היום מהווה מוקד מסחר ותעסוקה חשוב במטרופולין.
במקטע שמחוץ לעיר, תיסע הרכבת לאורך כביש 60 עד לקריית המודיעין, משם תשיק למסילת גורל והישוב לקיה ותמשיך עד למעבר מיתר. במסגרת הדיון שהתקיים היום אישרה הוועדה לתשתיות לאומיות תוואי עקרוני של המסילה העובר בשטחם של המועצה האזורית בני שמעון, המועצה המקומית מיתר, עומר והעיר באר שבע. בעתיד הרכבת תתחבר למסילה המהירה לבאר שבע. התוואי עובר במקביל לפרוזדור כביש מספר 60 ויקשר בין קריית המודיעין לתחנת רכבת, האוניברסיטה בצפון באר שבע, ועד למעבר מיתר ויאפשר חיבור יעיל ומהיר בין הרכבת המהירה מתל אביב לרכבת הקלה. בהמשך יבחנו מיקום התחנות לאורך הקו תוך מתן דגש לאיכות העירונית של התכנון. תוואי הדרך שנדון בוועדה יופקד בקרוב להערות הציבור.
כמו-כן, חלופות לדיפו הרכבת הקלה ממוקמות כולן ממזרח לקריית המודיעין וייבחנו בתסקיר ההשפעה על הסביבה, כמו גם חלופות למיקום חניון חנה-וסע לתחבורה חוץ-עירונית המגיעה ממזרח.
מ"מ יו"ר הות"ל, שירה ברנד: "התוכנית מהווה נקודת ציון חשובה בזירוז מעבר צה"ל לנגב, פיתוח הנגב ושירות העיר באר שבע. התוכנית תקדם את המטרופולין הדרומית לשרות תחבורתי של רכבות קלות כשם שכבר קודמו בשלוש המטרופולינים האחרות".
מתכננת הות"ל, נאוה אלינסקי רדאעי: "מדובר בבשורה אמיתית למטרופולין באר שבע וצעד משמעותי ראשון לתכנון והקמת מערך הסעת המונים בטכנולוגיית רכבת קלה. אחרי ירושלים ותל אביב, מטרופולין באר שבע ראויה לרשת הסעת המונים כמו במטרופוליניים הסמוכות".
שרת התחבורה
מירי רגב: "מעבר צה"ל לנגב הוא משימה לאומית והמשך החזון הציוני של
דוד בן-גוריון על פיתוח הנגב. המשימה שלנו היא לתמוך במעבר באמצעות מתן תשתית תחבורה מספקת שתאפשר נגישות לחיילים ואזרחים כאחד. קיצור משך הנסיעה בין הצפון לדרום הוא ערך עליון. החיבור יאפשר למשרתי הקבע הבסיסים החדשים לעבור לנגב עם משפחותיהם, ויחסוך מהם את הצורך להגיע לבסיס מהמרכז, ויעודד את צמיחתם של יישובי מטרופולין באר שבע והאזור כולו".
מנכ"ל
משרד התחבורה, משה בן זקן: "תשתיות התחבורה החדשות שאנחנו מקימים כאן נועדו לגשר על המרחקים הגדולים בין היישובים ומרכזי הפעילות בנגב, וביניהם למרכז הארץ. שילוב של רכבת קלה ורכבת כבדה, עם מערכת קווי אוטובוס מזינים בתפיסה מרחבית כוללת, על-פי חזונה של שרת התחבורה, היא הפתרון האופטימלי לסגירת פערים חברתיים ותחבורתיים ולהפרחת הנגב".