X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מערכת חץ 3 [צילום: מפא"ת]
חץ 3 תימכר לגרמניה ב-3.5 מיליארד דולר
משרד הביטחון הישראלי, משרד ההגנה הגרמני והתעשיה האוירית יתכנסו לחתימה בנוובמבר על התנעת העסקה הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה, לאחר שהלילה אישרה מחלקת המדינה האמריקנית את העסקה

הממשל האמריקני אישר הסכם מכירה היסטורי של מערכת 'חץ 3' הישראלית לגרמניה. משרד הביטחון, משרד ההגנה הגרמני והתעשיה האוירית יתכנסו לחתימה על התנעת העסקה הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה- 3.5 מיליארד דולר, שהם כ-14 מיליארד ש"ח.
העסקה הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה יוצאת לדרך. מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה (יום ה', 17.8.23) על החלטת הממשל לאשר את עסקת הענק עם גרמניה לרכישת מערכת ההגנה מטילים "חץ 3". ההודעה נמסרה לשר הביטחון, יואב גלנט, למנכ״ל משרד הביטחון, אייל זמיר ולראש מפא"ת, דני גולד.
מערכת 'חץ 3', שמפותחת ומיוצרת במשותף ע"י מנהלת 'חומה' במפא"ת והסוכנות האמריקנית להגנה מטילים (MDA), בהובלת התעשיה האוירית, היא מערכת ההגנה אווירית המתקדמת מסוגה בעולם ליירוט טילים בליסטיים בחלל, מחוץ לאטמוספירה.
בעקבות אישור הממשל האמריקני, יתכנסו בכירי משרדי הביטחון וההגנה של ישראל וגרמניה לטקס חתימה על מכתב התחייבות להתנעת העסקה. ההתחייבות בהיקף של 600 מיליון דולר תאפשר תחילת עבודה מיידית על הפרויקט. כלל פרטי החוזה סוכמו בין משרד ההגנה הגרמני ומשרד הביטחון הישראלי ומוגשים לאישור סופי של הממשל הגרמני ובית המחוקקים, חתימה על החוזה המלא צפויה לקראת נובמבר 2023.

[צילום: מפא"ת]

את המו״מ להסכם המכירה מוביל ראש מנהלת חומה במפא״ת משה פתאל, יחד עם מנכ״ל התעשיה האוירית בועז לוי, וראש פרויקט חץ 3 לגרמניה מהצד הגרמני, קולונל קרסטן קופר.
"חץ 3" הוא מיירט אקסו-אטמוספרי ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. המיירט בעל יכולת יירוט ארוכת טווח, בגובה רב מעל לאטמוספירה, יכולת שהופכת אותו למיירט הטוב מסוגו בעולם. עיקרון הפעולה של 'חץ 3' מבוסס על פגיעה פיזית ישירה במטרה (HIT TO KILL) התעשיה האוירית הינה הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק, מיירטי ה'חץ' ומערך הגילוי המכ"מי. חברת 'אלביט מערכות' מפתחת את מערכת השליטה והבקרה. החברה הממשלתית למערכות הנעה רקטית - 'תומר' וחברת רפאל הינן קבלניות משנה עיקריות לפיתוח וייצור מיירט 'חץ 3'. חברת STARK Aerospace האמריקנית, שבבעלות התעשיה האוירית, הינה הקבלן הראשי בארה"ב.

השר גלנט אמר כי העסקה היא הבעת אמון ביכולת התעשיות הביטחוניות בישראל, ותסייע לחיזוק היחסים האסטרטגיים בין ישראל לגרמניה ולבניין כוחה הטכנולוגי והכלכלי של ישראל. "מערכת חץ 3 היא מערכת פורצת דרך, המתקדמת מסוגה בעולם, והיא מהווה מכפיל כוח במאמץ ההגנה האווירית בישראל", אמר.
מנכ"ל משרדו, זמיר ציין כי זו עסקה היסטורית בעלת משמעויות מרחיקות לכת, שתזניק לשיא חדש את היצוא הביטחוני הישראלי - העסקה תייצר מאות מקומות עבודה חדשים ותביא תנופה נוספת לתעשיות הביטחוניות.
ראש מפא"ת גולד אמר כי שיתוף פעולה זה מחזק את החוסן הלאומי של מדינת ישראל במגוון רבדים וייצר הזדמנויות חדשות בד-בבד עם שימור העליונות הטכנולוגית-ביטחונית והיתרון האיכותי של מדינת ישראל. מנכ״ל התעשיה האוירית, בועז לוי, הודה לפרלמנט הגרמני על האמון ואמר כי ההצטיידות במערכת זו תהווה את המענה המיטבי לצרכי הביטחון והגנה על אזרחיה של גרמניה וסביבתה. "התעשיה האוירית כבר החלה ביישום שלביה הראשונים של העסקה, יחד עם מנהלת 'חומה' במפא"ת וזאת בהתאם ליעד שנקבע בפרלמנט הגרמני, ובתיאום עם שותפינו האמריקנים".

תאריך:  17/08/2023   |   עודכן:  20/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חץ 3 תימכר לגרמניה ב-3.5 מיליארד דולר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין איך גרינג ימ"ש היה מגיב ל"ת
סתם סקרנות  |  17/08/23 09:50
2
איך , איך , איך ...
א.ל. ר"ג  |  17/08/23 14:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
רבנים בציונות הדתית אומרים כי ״השימוש במעמד של קרקעות פרטיות הוא כלי פוליטי בידי מתנגדי ההתיישבות. הרפואה לחולשות אינה בקבלת הנחות היסוד של האויב״    בכיר במינהל: חלק מהמבנים שנהרסו היו באדמות מדינה, וגם המבנים שכביכול מוגדרים על "אדמות פרטיות" מדובר באדמות שמעולם לא עובדו
איציק וולף
ארנון בר-דוד נפגש אמש עם בכירים במגזר העסקי ודן איתם באפשרות שהממשלה לא תציית לבית המשפט העליון אם זה יפסול את החוק לצמצום עילת הסבירות    "לא ניתן למשבר חוקתי כזה להתרחש, ולא נשב מהצד"
איציק וולף
ראש אגף המבצעים בצה"ל תדרך את יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ואת יושבי ראש ועדות המשנה החסויות, חברי הכנסת איזנקוט ודנינו
איציק וולף
מצא את מותו בפעולת התנקשות שבה נפצעו עוד שלושה בני אדם כשעה לאחר שתושב פתח תקוה נרצח בג'לג'וליה    המפכ"ל טען כי המשטרה בפעילות מוגברת למיגור הפעילות העבריינית
איציק וולף
חברת הדיור הציבורי סיימה את הרבעון השני של השנה ברווח נקי של 14.4 מיליון שקל, ואת ששת החודשים הראשונים ברווח נקי של 10.35 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il