X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עדויות רבות מגיעות אל מוקד 105
אזהרה: עמודי בידור משמשים לפגיעה בילדים
המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת הודיע כי קיבל פניות רבות במוקד 105 על עמודי בידור באינסטגרם שמנהליהם מעודדים פוסטים פוגעניים ובהם תכנים על זהות מינית של נערים ונערות

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105 מתריע (יום ה', 28.9.23) מפני פרסום תכנים פוגעניים כלפי ילדים ובני נוער ב"עמודי בידור" ברשתות החברתיות ובעיקר באינסטגרם. לא נמסר באלו עמודי בידור מדובר.
על-פי המטה, מדובר בתכנים חמורים ופוגעניים, מביישים ומשפילים, ולעיתים אף אלימים ומיניים כנגד ילדים ובני נוער שמתפרסמים בימים האחרונים ברשת, כ"עמודי בידור" המשויכים לאזורים גאוגרפיים בהתאם לערים ולרשויות שונות.
המשרד לביטחון לאומי באמצעות המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת - מוקד 105 מקבל פניות רבות על ״עמודי בידור״ אלה מילדים ומבני נוער, מהורים ומגורמים חינוכיים. מבדיקת התופעה עולה כי מנהלי "עמודי הבידור" הם לעתים קרובות קטינים בעצמם, אשר פועלים תחת מסווה אנונימי ומעודדים כתיבת פוסטים פוגעניים כנגד בני נוער או ילדים אחרים שהם מכירים. בין ההודעות שפורסמו ישנן דוגמאות של שמות ילדות שהתנשקו עם בנים, תכנים על זהותם המינית של נערות ונערים ועוד. מדובר בתכנים פוגעניים ומשפילים אשר פוגעים בפרטיותם ועלולים להגיע לכדי עבירה פלילית.
המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת פועל במקביל גם ישירות מול חברת META להסרת התכנים הפוגעניים. החברה מודעת לתופעה הקשה ומטפלת בה. במקרים רבים הדפים הוסרו, על כן קיימת חשיבות רבה לדיווח ישיר לאפליקציות באמצעות מרכזי העזרה הייעודיים, גם כאשר ישנם מקרים בהם נפתחים דפים חדשים תחת אותם הדפים שהוסרו.
חשוב לדעת, כי פנייה ישירה בתוך האפליקציה מקצרת את התהליכים להסרת העמודים הפוגעניים, וככל שהאפליקציה מקבלת יותר דיווחים מפונים רבים יותר, כך העמוד הפוגעני יוסר מהר יותר.
במקרים רבים הפרסומים כוללים השמצות, אמירות פוגעניות ומשפילות ופגיעה בפרטיות, אך לא בהכרח מהווים עבירה פלילית ועל-מנת לתת את המענה ההולם, דסק השותפויות האזרחי של המשרד לביטחון לאומי בשיתוף משרד החינוך. משרד הרווחה והביטחון החברתי ומשרד הבריאות מציע תמיכה וסיוע רגשי והמשך טיפול בקהילה ובמערכת החינוך.
"אנו קוראים לציבור לדווח על כל חשד לפגיעה בקטינים ברשת. מוקד 105 זמין עבורכם 24/7 למתן תמיכה, הנחיות לפעולה ודיווח מול האפליקציה, וכן טיפול אכיפתי ומשטרתי בהתאם לצורך", נמסר מן המטה.
אלה המלצות המשרד לביטחון לאומי באמצעות המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת:
  • הורים, שוחחו עם ילדיכם על התופעה, הסבירו להם מדוע התנהגות זו פסולה ופוגעת ובמקרים מסוימים אף עלולה להגיע לכדי עבירה פלילית. ודאו איתם שהם אינם שותפים למעשים דומים והנחו אותם כיצד לפעול אם נפגעו ברשת.
  • דווחו על כל חשד לפגיעה - ככל שהפרסום מהווה עבירה פלילית, הוא עשוי להיות מטופל גם בציר המשטרתי - כלפי מנהלי העמוד.
  • נפגעתם? דווחו מייד להורים, ולצוות החינוכי, תעדו את הפגיעה באמצעות צילומי מסך, ופנו מייד למוקד 105 הפועל 24/7.
  • זכרו, כי בכל מקרה של פגיעה בקטינים ברשת ניתן לדווח למוקד 105 הפועל 24/7 בטלפון וגם באמצעות טופס מקוון באתר המטה הלאומי בעברית ובערבית.

תאריך:  28/09/2023   |   עודכן:  28/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אזהרה: עמודי בידור משמשים לפגיעה בילדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
התעוררות בירושלים נאלצת להפסיק את השירות    הפסקת ההסעות נובעת מעתירה שטענה כי מדובר במתנה אסורה לבוחר, חודש לפני הבחירות המקומיות
איתמר לוין
דליקה כילתה בית כנסת ותלמוד תורה של החסידות בירושלים    טוענים שחברת הביטוח הציעה פיצוי חלקי בלבד, משום שהשריפה פרצה בשל הדלקת נרות שבת
מירב ארד
בעקבות ההפחתה צפוי מחירו של ליטר בנזין לצרכן לחודש אוקטובר לעמוד על רמה של 6.94 שקלים לליטר, ללא שינוי מהחודש הנוכחי
מירב ארד
בנאומו הזהיר גלנט מהסרת אמברגו הנשק נגד אירן: "אם יוסר - המלט"ים שהורגים ילדים יהיו רק הפרומו"    הגרמנים צפויים להעביר 14 מיליארד שקל - עסקת הייצוא הביטחוני הגדולה ביותר של ישראל
איתמר לוין
נציג הפרקליטות מבהיר בדיון על חוק הנבצרות שלדעת מיארה אין לה סמכות להכריז על נבצרות - ואומר שהסמכות יהיה בידי בג"ץ    סולברג, מינץ, אלרון ושטיין מקשים על עמדת מיארה התומכת בקבלת העתירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il