X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ספורטה-חניה. חומרה יתרה [צילום: פלאש 90]
18 חודשי מאסר בשל איומי רצח על בנט בהיותו ראש הממשלה
אילנה ספורטה-חניה שלחה מכתבי איום ובהם קליעי רובה לרעייתו ובנו של בנט, בדרישה שיתפטר בית המשפט: יש להציב תמרור אזהרה ברור בפני המעבר ממחלוקת פוליטית לעבירות פליליות

סגן נשיא בית משפט השלום בכפר סבא, עמית פרייז, גזר (1.11.23) על אילנה ספורטה-חניה 18 חודשי מאסר, לאחר שהודתה במשלוח מכתבי איום לנפתלי בנט ורעייתו, גילת בנט, באפריל 2022 כאשר כיהן כראש הממשלה. היא הודתה בסחיטה באיומים, במסגרת הסדר טיעון שלא כלל הסכמה על העונש.
ספורטה-חניה הייתה פעילה פוליטית [למענו של בנימין נתניהו, לפי פרסומים קודמים], אשר השתתפה בהפגנות נגד בנט והרבתה להכפיש אותו ואף לייחל למותו ברשתות החברתיות. במכתביה היא איימה לרצוח אותו, את רעייתו ואת בנם יוני בנט, אם הוא לא יתפטר.
לשני המכתבים ששיגרה היא הכניסה קליעי רובה חיים. האחד נשלח למכללת רעננה, בה עבדה גילת בנט, ונאמר בו: "זה הכדור שייפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט ויפגע היישר ביוני בנט אם לא תתפטר". השני נשלח ליוני בנט בבית המשפחה ברעננה ונאמר בו: "זה הכדור שיפגע וינטר את גילת שלך הנוכלת או אותך נפתלי בנט נוכל תתפטר עצה לך". אנשי הביטחון של המכללה ודואר ישראל מצאו את הכדורים, ובעקבות מעשיה של ספורטה-חניה תוגברה השמירה על בני משפחת בנט.
פרייז אומר כי מדובר באיומים חמורים ביותר, מלווים באמצעי המחשה בדמות הכדורים, אשר גם לימדו על נגישות לנשק חם. נכון שהמכתבים לא הגיעו לבני משפחת בנט, אך ספורטה-חניה עשתה כל שביכולתה כדי שהם יגיעו ובני המשפחה ידעו עליהם כך שהאיום עצמו הגיע לידיעתם. הדברים לא נעשו מתוך התלהטות יצרים, אלא בצורה מחושבת ומתוכננת ומתוך מניע אידיאולוגי.
עוד אומר פרייז, כי חומרה יתרה נובעת מכך שהאיומים הופנו כלפי ראש הממשלה דאז, וזאת לא רק בשל חשיבות תפקידו והיותו אחד מסמלי השלטון, אלא גם לנוכח הוראות החוק המחמירות כאשר מדובר בפגיעה בו. לאיומים כאלה יש תהודה עצומה, העלולה לשלהב אחרים עד כדי ניסיון פגיעה בפועל - ולכן אין משמעות לכך שספורטה-חניה כנראה לא יכלה לממש בעצמה את איומיה.
מאחר שאין המדובר בפעם הראשונה בה מושמעים איומים כלפי ראש הממשלה, ממשיך פרייז, "שומה על בתי המשפט לקבוע תמרור אזהרה ברור, לנגד עיני כל המבקשים לחצות את הגבול בין מחלוקת פוליטית ואידאולוגית הראויות עד מאוד להתברר, לבין עבירות פליליות על-רקע פוליטי ואידיאולוגי כלפי אישי ציבור, אדרבה אישי ציבור בכירים כראש ממשלה, גם אם מדובר בעבירות פליליות אשר הינן לכשעצמן ברף חומרה לא גבוה". הוא גם מצביע על חומרה מיוחדת של האיומים כלפי גילת ויוני, ועל כך שמטרתה של ספורטה-חניה לא הייתה לאיים סתם, אלא לסחוט את התפטרותו של בנט.
פרייז קבע מתחם ענישה של 36-18 חודשי מאסר, והטיל את ספורטה-חניה עונש בקצה התחתון שלו - בשל היותה בת 65, עברה הנקי, הודאתה, מעצרה הממושך באיזוק אלקטרוני ונסיבות אישיות ומשפחתיות. הוא חייב אותה לפצות את בני משפחת בנט ב-10,000 שקל. את המדינה ייצג עו"ד רועי פרייס, ואת ספורטה-חניה - עו"ד ירון פורר.

תאריך:  01/11/2023   |   עודכן:  01/11/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
18 חודשי מאסר בשל איומי רצח על בנט בהיותו ראש הממשלה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מערכת מעוותת
אביב  |  1/11/23 17:44
2
עונש ראוי
אבי  |  1/11/23 18:06
3
קל מידי
רבן  |  1/11/23 20:45
4
וכמה שנים נגזרו על מאיימי ביבי
טירה  |  3/11/23 15:57
5
יצאה בזול
אנטיביבי  |  8/05/24 13:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הוסכם כי יגובש עם עסקי התיירות מתווה פיצויים מהיר וייחודי לענף, ויקדמו אותו מול הממשלה    במשרד האוצר כבר סוכם על מענה בנוגע ל-2 סוגיות שהוצפו בדיון: חישוב התשומות שיש לגביהם מע"מ 0 בענף, וחישוב לגבי ירידת מחזורים בענף יחושב בהשוואה לתקופה שהחל מחודש אוקטובר אשתקד
מירב ארד
כתבה: "החזקתי מעמד בתוך האולם חמש דקות. ואז ברחתי בזעקות בכי וגוף רועד"    בעקבות הדברים שראתה קראה חברת הכנסת לאחדות בעם ישראל: "אל תשנאו זה את זה.
המפלצות שונאות אתכם מספיק. תשנאו את האויב"
איתמר לוין
המנכ"ל אורי סירקיס במכתב לעובדים: החברה מפעילה רק שלושה-ארבעה מטוסים לעומת תשעה ערב המלחמה, הסבה את חלקם למטען והגדילה את הבסיס הפיננסי שלה
מירב ארד
הוועדה דנה במתן טיפול נפשי לארגוני ההצלה    יו"ר הוועדה ח"כ יוני משריקי: "חובתנו להעניק להם את המענה הנפשי, באופן יזום, ולשקם את נפשם ונפש האומה כולה"    משריקי דרש מהאוצר תוכנית תקציבית סדורה לגופים כדי שיוכלו לתת מענים נפשיים
איתמר לוין, יצחק דנון
החברה שבבעלות דרור עצמון טוען להפרת שני הסכמים שהקנו לה אג"ח להמרה ואופציות תמורת השקעה וייעוץ    דוחה את טענת אורג'נסיס לטעות והטעיה בהסכמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il