לאחר בדיקה של אנשי אגף הנדסת נייד, עלו הקטרים על המסילה ונגררו למרכז התפעולי החשמלי החדש בלוד, שם הם עוברים בימים אלה סדרה של בחינות קליטה הכוללות בדיקות מקיפות לצד התקנות שונות, לפני השתלבותם בצי הקטרים הצפויה בתחילת 2024.
קליטת הקטרים החשמליים החדשים היא חלק מתהליך הצטיידות אסטרטגי רחב היקף בקרונות ובקטרים חשמליים שאותו מובילים משרד התחבורה ורכבת ישראל, בשיתוף משרד האוצר, רשות החברות הממשלתיות וגורמי מדינה נוספים. לאחרונה אישר דירקטוריון רכבת ישראל בראשות עו"ד משה שמעוני תוכנית הצטיידות משמעותית נוספת, בשווי של 1.7 מיליארד אירו הכוללת 96 קרונות דו-קומתיים מתוצרת אלסטום, לצד רכש של 81 קרונועים חשמליים חדשים מסוג DDEMU מתוצרת סימנס. קטרים וקרונות אלה יופעלו בקווים השונים של רכבת ישראל וצפויים להקל משמעותית על העומס בקרונות, וכן יופעלו בעתיד במיזמים המסילתיים המבוצעים כיום בהנחיית משרד התחבורה, כגון מסילת 431 והמסילה המזרחית.
התכנון הסטטוטורי המוקדם של מסילת הגליל עד טבריה יתוקצב בכ-50 מיליון שקלים ▪ המסילה תחבר את טבריה למרכז הארץ, ותעבור גם דרך כרמיאל, ותאפשר הובלת נוסעים ומטענים