X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קנר היום בבית המשפט
החוקר רב-פקד אורי קנר:
רצינו שאלוביץ יהיה עד מדינה נגד נתניהו בתיק 4000
דוחה את הטענות נגד אופי החקירה: לא רציתי לשבור אותו רוחנית, הוא קיבל תנאים שלא ניתנים לעצורים אחרים מאשר עם זאת שבתחום החקירה נראה אלוביץ על סף שבירה

"רצינו ששאול אלוביץ יהיה עד מדינה" בתיק 4000 - אומר (18.12.23) רב-פקד אורי קנר, אשר חקר את בני משפחת אלוביץ. לדבריו, החוקרים הבינו שהבעלים דאז של בזק לא יהיה עד מדינה בלי רעייתו, איריס אלוביץ, ובנו, אור אלוביץ. הוא אישר, כי הכוונה הייתה שאלוביץ יהיה עד מדינה נגד בנימין נתניהו. בעדותו הראשית במשפט נתניהו הכחיש קנר את הטענות לפיהן חקירתו של אלוביץ הייתה בלתי הוגנת וכי הופעלו עליו לחצים פסולים.
"אלוביץ הוא שם דבר. ידענו שמדובר בטייקון, איש תקשורת מאוד אמיד. יחסי הכוחות לא היו שווים. אם הייתי פוגש אותו ברחוב, הוא לא היה מסתכל עלי. הוא תפס את עצמו כדמות מרכזית והרשה לעצמו לדבר ולהתנהג בצורה שלא כל חשוד מתנהג. הוא קרא לי הרבה פעמים 'אלי זעירא' [ראש אמ"ן במלחמת יום הכיפורים]. הוא צעק הרבה. שמתי את הדברים האלה בצד והתמקדתי בחשדות החמורים שהיו בתיק", העיד קנר.
"קראתי חומרים מהחקירות ברשות ניירות ערך וידעתי שסביר להניח שהוא ישקר בנוגע לסיקור של משפחת נתניהו בוואלה. כך היה: בהתחלה הוא הכחיש שהתערב בוואלה וטען שיש הפרדה, שהוא עוסק בפן הכלכלי-עסקי ולא התערב בתכנים. מבחינתי הדבר הכי טוב הוא שהחשוד משתף פעולה ומודה; הדבר השני הכי טוב הוא חשוד שמשתף פעולה ומסבך את עצמו בשקרים".
קנר הסביר מדוע חקירותיו של אלוביץ היו ממושכות: "היו המון חומרים, המון תכתובות, המון מעורבים, המון אירועים. זו לא חקירה פשוטה. הבנו שזה לא תיק למעצר עד תום ההליכים בגלל הדמויות, ולכן היה חשוב לנו לקדם את החקירה ככל האפשר בתקופת המעצר של אלוביץ והחשודים האחרים. חקירה איננה דבר פשוט, במיוחד לאדם כמו אלוביץ.
"החקירה הייתה מאוד מאוד הוגנת. הוא קיבל יחס מצוין והרשה לעצמו הרבה. בימי שישי קניתי לו מכספי רוגלעך ועוגה, נתתי לו להתקלח ביחידה, נתתי לו את שובר הארוחה שלי, זכות ההיוועצות מתי שרצה. זו הייתה חקירה קשוחה; הוא לא קיבל הנחות סלב. רוב הדברים שעשינו מתועדים בהקלטות ואפשר להיווכח במה שאמרתי. אם הייתי רוצה לשבור אותנו רוחנית, הוא לא היה מקבל את כל זה.
"כבר בפגישה הראשונה אמרתי לו שאם לא ירגיש טוב, שיעדכן אותי. תוך כדי החקירה, הוא אמר לפעמים שהוא לא מרגיש טוב. הצענו לו רופא. אחרי שהוא השתחרר נערכנו עם רופא בלה"ב למידת הצורך; בדרך כלל יש חובש". קנר אמר כי בסיום חקירתו נראה אלוביץ על סף שבירה מנטלית, והוא הציע לו אפטר שייב כדי לשפר את הרגשתו.
התובעת, יעל שחף: "נטען שאמרת לאלוביץ שהוא יהיה מאבטח בסופר וביזית אותו". קנר: "לא רציתי לבזות אותו. חלק מהחקירה הוא לשקף את המציאות. היו צפויות השלכות כלכליות קשות מאוד מן התיק, רצינו להראות לו מה ההשלכות ועשינו לו סוג של שיקוף מציאות. לא בטוח שזה עבד; בהמשך אלוביץ התבדח על כך בחקירות. אני לא ראיתי שזה פגע בו, יכול להיות שזה פגע; לא הייתה כוונה לפגוע. וידאתי שלא יהיו צלמים בכניסה ללה"ב, גם לאחר ששוחרר".
שחף: "עלתה טענה שביטויים בהם השתמשת כלפי אור אלוביץ היו סחיטה רגשית ולחץ כלכלי פסול". קנר: "אני שולל את הטענה הזאת. מדובר בתיק כלכלי עם השלכות חילוט מאוד משמעותיים. הוא צריך לדעת שיש השלכות כלכליות מאוד מאוד גדולות. אני חשוב להסביר להם שהם במצב אחר מאשר לפני המעצרים. רצינו שיתוף פעולה שלהם, רצינו שהם יהיו עדי מדינה וידענו ששאול לא יהיה עד מדינה בלי איריס [אלוביץ] או אור, שזו עסקת חבילה". עוד הסביר קנר, כי החוקרים לא בדקו את הסיקור של אישים אחרים בוואלה, שכן כמעט כל התערבויותיו של אלוביץ בתכני וואלה נגעו למשפחת נתניהו.

תאריך:  18/12/2023   |   עודכן:  18/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רצינו שאלוביץ יהיה עד מדינה נגד נתניהו בתיק 4000
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הצעירה נפגעה מירי לעבר רכב שבו נסעה, שבו היו גם גבר ושני ילדים    חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו את הצעירה לבי"ח שערי צדק, במצב בינוני עם פצי ירי    שב״כ ומג״ב עצרו הלילה 10 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה החרימו מעל 50 רכבים בלתי חוקיים
מירב ארד
נמצא מרתף ובו מצבור של מרגמות ותחמושת    בנוסף הכוחות איתרו והשמידו פירים ובורות שיגור במרחב    במרחב חאן יונס חוסל צלף פלשתיני ע"י מסוק קרב של חיל-האוויר
מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו ממשיך לספוג איומים קשים ברצח ברשתות החברתיות מצד תומכי חמאס    בין היתר נכתב לו: "חמאס יהרגו אותך, בקרוב תגיע לגיהינום"    בתחילת החודש הוגשה תלונה למשטרת רמלה הכוללת 54 איומים
מירב ארד
שר הנפט האירני הודה כי רוב התחנות במדינה מושבתות    קבוצת ההאקרים הישראלית "הדרור הטורף" הודיעה שהיא אחראית למתקפה ופרסמה בהודעתה: "חמינאי, דע שלמשחק באש יש מחיר"    מערך הסייבר הלאומי הודיע כי אירן וחיזבאללה עומדות מאחורי ניסיון תקיפת הסייבר בבית החולים זיו לפני שלושה שבועות
מירב ארד
טוען: אלג'זירה טראם נסגרה אף אחד מראשי החמאס אפילו לא נשרט ומעבר כרם שלום מפתח למעברכ סחורות"    המסקנה לפי ליברמן: "נתניהו ממשיך להיכנע לטרור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il