X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
145 ק"מ, 109 תחנות [הדמיה: נת"ע]
העליון אשרר סופית את מנהלות מטרו גוש-דן
השופטים המליצו לקבוצת מטרו דן למשוך את ערעורה על פסק הדין שאישר את זכיית קבוצות מטפרו ודן רייל, לצידה של קבוצת Mlead השלוש ינהלו את שלושת קווי המטרו בפרויקט שהיקפו 150 מיליארד שקל

קבוצת מטפרו תנהל את קו M1 של המטרו בגוש-דן, וקבוצת דן רייל תנהל את קו M2 - קובע סופית (6.5.24) בית המשפט העליון. בהמלצת השופטים דפנה ברק-ארז, יעל וילנר ועופר גרוסקופף, משכה קבוצת מטרו דן את ערעורה על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, שאשרר את החלטת ועדת המכרזים של חברת נת"ע.
המטרו בגוש-דן מתוכנן לכלול שלושה קווים, אשר יחברו את תל אביב עם כפר סבא, רעננה, פתח תקוה, רחובות ונס ציונה. הקווים ישתרעו על פני 145 ק"מ ויהיו בהם 109 תחנות. התקציב הבסיסי של הפרויקט הוא 150 מיליארד שקל.
בניהול קו M1 (הגדול שבהם, מכפר סבא ללוד) זכתה קבוצת מטפרו ד.מ.י - יניב זוהר הנדסה, דנה הנדסה, MM S.P.A, לוי שטרק וזילברשטיין ייעוץ הנדסי. בניהול קו M2 (מסגולה לבת-ים) זכתה קבוצת דן רייל - דוד אקרשטיין, WSP UK ודקר בנייה והנדסה. בניהול קו M3 (הרצליה- נתב"ג) זכתה קבוצת Mlead - דבלמן-פרצלינה ניהול פרויקטים ומבנים, Arteli והוד הנדסה. מטרו דן מורכבת מקבוצת ברן, חברת הרכבות הגרמנית דויטשה באן (DB) וחברת התשתיות הלאומית הספרדית (Ineco).
עתירתה המקורית של מטרו דן הייתה נגד שלוש הזוכות, אך לאחר בירורים נוספים היא הסתפקה בעתירה נגד מטפרו בטענה להעדר ניסיון מספיק של מנהל הפרויקט מטעמה, יניב זוהר, ונגד דן רייל בטענה שיש להוריד את הניקוד שניתן לה ולהעלות את הניקוד למטרו דן עצמה, כך שהיא הייתה מוכרזת לזוכה במקומה. השופט המחוזי קובי ורדי דחה בינואר השנה את העתירה, תוך ביקורת יוצאת דופן בחריפותה על התנהלותה של מטרו דן בהליך.
ברק-ארז, וילנר וגרוסקופף אומרים, כי כבר בתחילת הדיון המליצו למטרו דן שלא לעמוד על הערעור. "לאחר נטילת שהות להתייעצות, הודיע בא-כוח המערערת כי היא מקבלת את המלצת בית המשפט ואף הגיעה להסכמה עם הצדדים האחרים באשר לסכום ההוצאות המופחת שיושת עליה". מטרו דן חויבה לשלם 25,000 שקל לנת"ע ומטפרו. את מטרו דן ייצגו עוה"ד גיורא אונגר, דניאל פז ושחר אזולאי; את נת"ע ייצגו עוה"ד דורון קילשטיין ונדב פיינמן; ואת הקבוצות הזוכות - עוה"ד זוהר לנדה, שי אבניאלי, אביאל פלינט ובני שפר.

תאריך:  07/05/2024   |   עודכן:  07/05/2024
+תוואי חדש למסילת מנשה: תחנה בחריש וקיצור משמעותי בנסיעה
17:33 07/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חלופה חדשה שאושרה במועצה הארצית תכלול תחנת רכבת בחריש ותקצר משמעותית את זמן הנסיעה מהצפון למרכז  ▪  המסילה תהווה ציר מרכזי להובלת נוסעים ומטענים ותשפר משמעותית את הנגישות התחבורתית של עמק יזרעאל

עבודות מסילה [צילום אילוסטרציה: דוברות רכבת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון אשרר סופית את מנהלות מטרו גוש-דן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
עידן יוסף
עמותה עתרה לביהמ"ש בדרישה לבטל את שיטת התגמול של בקרים בתחבורה הציבורית המבוססת על מספר הקנסות ומעמידה את הבקרים בניגוד עניינים    משרד התחבורה מגלגל את האחריות לחברות התחבורה
עידן יוסף
רק 103.5 אלף ישראלים נרשמו להנחות "צדק תחבורתי" מאז הושקה, מתוכם רק 20 אלף בפריפריה    רבים מתקשים לממש את ההטבה בגלל ביורוקרטיה מסורבלת וצמצום ההנחות לחוזים חודשיים בלבד    משרד התחבורה: "אזרחים רבים ייהנו מהטבה בהמשך"
עידן יוסף
לאחר סיום עבודות חיבור המסילה המזרחית, תנועת הרכבות בשרון תחודש ב-6 במאי    העבודות כללו חיבור המסילה המזרחית, הארכת רציפים, בניית גשר הרלינג ועוד, לשיפור השירות והבטיחות
עידן יוסף
הקו באורך 25 ק"מ יעבור בין פתח תקוה לתל אביב וישפר נגישות    המטרו צפוי לשנות את פני התחבורה בגוש-דן, עם שני מיליון נוסעים ביום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il