X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: קוסטס צירוניס, AP]
נחשף בוועדת הבריאות:
מחסור חריף בפסיכיאטרים לילדים ונוער
ד"ר מרינה וונטיק שוורץ, מנהלת ברהן ופסיכיאטרית ראשית: "בעוד עשר שנים, לא ישארו פה פסיכיאטרים" יו"ר הוועדה ח"כ יוני משריקי: הזעקה של הציבור על המחסור בפסיכיאטרים, תנאי השכר והצפיפות במחלקות, חייבת להגיע לאוצר ולמשרד הבריאות ולהרעיד שם את אמות הסיפים

ועדת הבריאות של הכנסת דנה (יום ד', 15.5.24) בשורת הצעות לסדר על המחסור ברופאים פסיכיאטרים ותנאי שכרם. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי הזעקה של הציבור על המחסור בפסיכיאטרים, תנאי השכר והצפיפות במחלקות, חייבת להגיע לאוצר ולמשרד הבריאות ולהרעיד שם את אמות הסיפים. חובה להגיע להסכמי שכר מתגמלים, תנאי עבודה טובים ועידוד לסטודנטים לרפואה להתמחות בתחום.
לדברי חברי הכנסת המציעים נעמה לזימי, אחמד טיבי, מיכל וולדיגר, ירון לוי, דבי ביטון, טטיאנה מזרסקי וקארין אלהרר, המלחמה דורשת התייחסות מקיפה לחוסן האישי והקהילתי של אזרחי ישראל. הפסיכולוגים התפתחותיים, חינוכיים, קליניים, רפואיים, שיקומיים ותעסוקתיים, מתייצבים למשימת ההגנה על חוסן זה בכל כוחה. על-מנת לספק מענה טיפולי ראוי ומקצועי - אך מערך הפסיכולוגיה הציבורית סובל ממחסור חמור בתקציבים, בתנאים ובכוח אדם, המתבטא בהמתנה בת למעלה משנה לטיפול ולאבחון פסיכולוגיים, ובחוסר נגישות משווע של השירותים. חלק ניכר ממשבר זה נובע משכרם הנמוך של הפסיכולוגים בשירות הציבורי ביחס למקביליהם במגזר הפרטי.
לדברי חברי הכנסת בימים אלו, מתקיימים דיונים בין ההסתדרות לאוצר בנוגע להסכמי השכר בעניינם של הפסיכולוגים, והסכם כזה הוא צו השעה, ההזדמנות ההיסטורית והפתרון היחיד אשר יביא לגידול כמותי של מספר הפסיכולוגים הציבוריים בישראל, וכפועל יוצא, להרחבת זמינות הטיפולים לציבור ולקיצור התורים. על האוצר להשיב כמה הוא מקציב להסכמים אלו, ולעודד סטודנטים לרפואה להתמחות בתחום זה, ולהיכנס לשרות הציבורי.
לפי פלורה קוך-דוידוביץ', חוקרת במרכז המידע והמחקר של הכנסת, מדוחות שונים עולה מחסור ארצי בפסיכיאטרים ובפסיכיאטרים של ילדים ומתבגרים בישראל בכלל, ובמגזר הציבורי בפרט. המחסור מטיל עומס רב על כוח האדם הקיים, מאריך את זמני ההמתנה לטיפול האמבולטורי וגורע מאיכות הטיפול במאושפזים. על-פי נתוני משרד הבריאות בסוף שנת 2022 היו בישראל 1,449 פסיכיאטרים המתמחים במבוגרים, מהם 953 הם עד גיל 67 (כ-65.77%). כלומר, כשליש מבעלי תעודת המומחה בפסיכיאטריה הם מעל לגיל הפרישה. 379 פסיכיאטרים לילד ולמתבגר. הסיבות למחסור הן קושי נפשי בעבודה, תיוג שלילי למקצוע וביקוש בחו"ל.
ד"ר מרינה קופצ'יק, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה, הדגישה כי מספר הפסיכיאטרים עלה בשנה האחרונה ב-1% בלבד, בעוד עשור לא יוותרו רופאים בתחום, וזאת עקב תנאי העבודה קשים, אלימות מטעם מטופלים, צפיפות קשה במחלקות, תשתיות נמוכות ומחסור בתקנים. ד"ר אלכסנדר טייטלבאום, מזכיר האיגוד, הצביע על משכורת נמוכה במיוחד מול תנאי עבודה קשוחים - מול התווספות של מטופלים רבים נוספים עקב המלחמה.
אורית, אם לשלושה מתמודדי-נפש, הזהירה מהמתנה ארוכה במיוחד לביקור אצל פסיכיאטר, למרות שמדובר בילדים אובדניים ואנורקסיים ועוד. ד"ר שלומית צפריר, מזכירת האיגוד לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר, סיפרה על 30 מתמחים בלבד בפסיכאטריה זו כיום, והסיבות העיקריות הן שכר נמוך, מחסור בתנאים ושחיקה נפשית קשה בעבודה.
שני מרקל-שרביט, סמנכ"לית הון אנושי במשרד הבריאות, הדגישה כי נצרכים כמאה פסיכיאטרים חדשים מדי שנה כדי לעמוד בצרכים. תמר צ'ין, רכזת בריאות באגף התקציבים, הודתה בחוסר נתונים ברורים לגבי המחסור - אך הדגישה כי חובה לתת מענה למצוקות גם לפני הבהרת הנתונים. לדבריה, אין כוונה כי מבוטח ישלם אגרת מיון פסיכיאטרי, אך על הקופות לממן שירות זה.
יו"ר הוועדה הדגיש כי יש לפעול ביתר שאת ולהביא להסכם שכר חדש לפסיכיאטרים, ועל ההסתדרות הרפואית להוסיף נציגות מאיגוד הפסיכיאטריה של הילד והמתבגר לדיוני המו"מ. הוועדה ביקשה לקבל עידכון ממשרדי הבריאות והאוצר מדי שבועיים על-אודות התקדמות הסכם השכר. בנוסף, הוועדה קוראת למשרד הבריאות לגבש תוכנית להגדלה משמעותית של תקנים לרופאים פסיכיאטריים בטווח המיידי, הבינוני והארוך, ולהגדלת מספר המתמחים בפסיכיאטריה ובפסיכיאטריה של הילד, ולדווח לוועדה בתוך חודש על התקדמות הנושא.

תאריך:  15/05/2024   |   עודכן:  15/05/2024
+"מספרים ש-AI לא יודעת להרגיש, אבל איש לא מקבל משכורת על הרגשה"
22:59 15/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כ-60% מהעובדים יצטרכו לעבור הכשרה מחדש וללמוד מיומנויות חדשות כדי להתאים את עצמם לשוק העבודה המשתנה בעקבות הבינה המלאכותית  ▪  מקצועות בצמיחה: נהגי משאיות ואוטובוסים, מורים, מהנדסים, מומחי טרנספורמציה דיגיטלית, פועלי בניין, מומחי שיווק ואסטרטגיה דיגיטלית  ▪  מקצועות בדעיכה: פקידים, קופאיות, פועלי ייצור, נציגי מכירות, פקידי שירות לקוחות

"אם נשאיר את העתיד רק לכוחות השוק, הגולם יקום על יוצרו" [freeimagegenerator]
+השר פרוש דורש הילולה מצומצמת במירון; המשטרה מתנגדת
22:37 15/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר ירושלים ומסורת: "לא יכול להיות ולא רצוי שלא נאפשר מסורת הדלקה של מאות שנים אפילו במסגרת מצומצמת" המשטרה: "מתנגדים לכל קיום של אירוע במתחם הר מירון גם לא זה של ההדלקה במניין לאור המצב הביטחוני. נפעל בהתאם להחלטה הסופית של הדרג המדיני" צה"ל: "במתחם ההר יתאפשר ל-30 איש לכל היותר לשהות" צביקה פוגל: "ההילולה - אקט מסורתי יהודי שחייב להתקיים"

המתכלל יוסי דייטש והשר פרוש [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחסור חריף בפסיכיאטרים לילדים ונוער
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
הרמטכ"ל הלוי הודיע לתא"ל עופר וינטר על שחרורו מצה"ל    הוא סיכם על כך עם שר הביטחון גלנט    גישושים לצרף את וינטר לאחת ממפלגות הימין    ליברמן: התדרוכים נגד וינטר נוגדים את הנורמות בצה"ל
מירב ארד
יו"ר פורום קו העימות: "ההחלטה מ2018 לא בוצעה הלכה למעשה אך ורק מסיבות של מריחות ובגלל זה משלמים היום מיליארד ש"ח על הפינוי שלנו"    רמ"ח מיגון בפיקוד העורף: רק עם תחילת חרבות ברזל קיבלנו פטור מהיתר אחרי שניסינו להוביל את זה במשך תקופה ארוכה    ראש מועצת שלומי: בפועל בנו 40 ממדים מתוך כ-1000 ממ"דים שצריכים בק"מ הראשון
עידן יוסף
הצווים וההצעות שאישרה ועדת הכספים מעגנים את מתווה ההפרטה, המרת הלוואות המדינה להון בעלים וצווי אינטרסים חיוניים של המדינה בחברת דואר ישראל ובנק הדואר    במהלך הדיונים הוצג כי הצפי הוא שעד סוף הרבעון השני ב-2024 יועבר תשלום התמורה ויועברו מניות המדינה לרוכש
עידן יוסף
מפגינים מקיסריה טוענים לאלימות משטרתית: "תחנת חדרה פועלת באופן קיצוני ביחס לאחרות"    המשטרה: "חופש הביטוי נגמר במקום שבו מתחילות עבירות פליליות"    קריב: "מאחורי הפעולות של המשטרה בקיסריה יש גם תפיסת עולם פוליטית"    יו"ר הוועדה לביטחון לאומי יקיים דיון נוסף בעניין בהשתתפות נציגות בכירה של המשטרה: "איפה שצריך לתקן - נתקן"
עידן יוסף
הבחירות המקדימות לראשות העבודה יתקיימו בסוף החודש, וארבעת המתמודדים בהן הם אבי שקד, עזי נגר, איתי לשם ויאיר גולן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il