X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אלדד ניצן [צילום: יח"צ]
שיטת התאגידים להעסקת עובדים זרים: ניצן קורא לדחות ניסיונות לשינוי
יו"ר התאחדות תאגידי כוח אדם זר לבנייה קורא לדחות ניסיונות להחזיר את גיוס והעסקת עובדים זרים לקבלנים "שיטת התאגידים, שהונהגה ב-2005, היא הצלחה ויש לשמר אותה" מזהיר מפני פגיעה בעובדים זרים ובענף הבניין כולו

יו"ר התאחדות תאגידי כוח אדם זר לבנייה, אלדד ניצן, פנה (15.5.24) במכתב למשרד ראש הממשלה, וקרא לדחיית ניסיונות להחזיר את גיוס והעסקת העובדים הזרים לידי התאחדות הקבלנים בוני הארץ וקבלני הבניין.
לדברי ניצן, שיטת התאגידים, שהונהגה בשנת 2005, היא הצלחה ואין לשנותה. הוא טוען ששיטה זו הביאה לשיפור משמעותי בתנאי העבודה של העובדים הזרים, הגבירה את הפיקוח על הענף וייעלה את תהליך גיוס העובדים.
"שיטת (משטר) התאגידים נחשבת לפתרון פורץ דרך וחלון הראווה של מדינת ישראל בהעסקת עובדים זרים", כתב ניצן במכתבו. "יש להותירה על-כנה ולא לחזור 20 שנה אחורה לתופעות השליליות אותם מיגרה החלטת הממשלה (2446) בהתאם להמלצות ועדת אנדורן".
ניצן מזהיר מפני ניסיונות להחזיר את גיוס העובדים הזרים והעסקתם לידי גורמים שאינם תאגידי כוח אדם מוסדרים. הוא טוען שזוהי הליכת צעד אחורה שיחזיר תופעות שליליות ויפגע בענף הבניין כולו.
"יש לאפשר לתאגידים המורשים להעסיק את העובדים הזרים (ובעתות החרום אף לגייסם במסגרת החלטת הממשלה הנ"ל), באופן בו יישמרו זכויות העובדים, והעסקתם תתבצע בהתאם לנהלים ולדין, באופן מקצועי ויעיל, ומבלי שגורמים אחרים ינצלו מצב זה לטובת אינטרסים זרים ולא ענייניים", כתב ניצן.
הרקע לטענותיו של ניצן הוא מצוקת כוח אדם בענף הבניין שנוצרה בעקבות המלחמה האחרונה ומניעת כניסת עובדים פלשתינים ארצה. כתוצאה מכך, הממשלה אישרה גיוס של 10,000 עובדים זרים על-ידי תאגידי כוח אדם, אך ניצן טוען שהתהליך נתקל בקשיים רבים.
"הותנה גיוס העובדים במיונם המקצועי על-ידי התאחדות בוני הארץ ותנאים מגבילים נוספים של גיוס מינימום של 1,000 עובדים מכל מדינה פוטנציאלית, הערמת קשיים ביורוקרטיים רבים בהליך הקונסולארי (דרישה למסמכים רבים ואימותים קונסולאריים ואפוסטילים)", כתב ניצן.
לדברי ניצן, תאגידי כוח אדם מסוגלים לגייס עובדים זרים בצורה יעילה ומהירה יותר, תוך שמירה על זכויות העובדים. הוא קורא למשרד ראש הממשלה לדחות כל ניסיון להחזיר את גיוס והעסקת העובדים הזרים לידי גורמים שאינם תאגידי כוח אדם מוסדרים.
"התאגידים הקיימים ידעו להביא כאמור כל כמות מבוקשת משלל מדינות אפשריות ע"י מבחנים שלהם וגיוסים שהם יעשו", נשיא ההתאחדות. "כאשר הפתרון שעומד לנגד עיניהם להביא עובדים מקצועיים כי ברגע שהקבלן קולט את העובד כל החובות חלים על התאגיד. ענף הבנייה הוא היחיד שעובד במודל של תאגידים וברגע שהתאגיד אחראי על העובד וכל העליות חלות עליו צריכה להיות גם האחריות שלו לגיוס וגם להעסקה. כל ניסיון לייצר חזרה לעבר השחור של העסקת עובדים שהיה עד 2005".

תאריך:  15/05/2024   |   עודכן:  15/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיטת התאגידים להעסקת עובדים זרים: ניצן קורא לדחות ניסיונות לשינוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מהגרים
עידן יוסף
עשרות תאגידים חדשים בענף הבניין דורשים ממשרד הבינוי והשיכון לבטל מגבלות שהוטלו עליהם, בטענה שהן מונעות מהם להביא עובדים זרים חיוניים    הם דורשים ביטול דרישות "מימוש" ו"מכסה", גבייה לפי מספר עובדים, עיצומים על תאגידים "סוררים" והסדרת קבלת עובדים בנתב"ג
איתמר לוין
לתנועות אוכלוסין גדולות יש השפעות כלכליות ניכרות, מציין אקונומיסט, ולא כולן חיוביות    מה שיעשו הממשלות כעת יקבע במידה רבה האם התרומה נטו של ההגירה תהיה חיובית או שלילית
עידן יוסף
גם מספר העובדים הזרים החוקיים עלה בתחילת שנת 2023 בכ-10% ביחס לסוף שנת 2022, והגיע לשיא של 122.3 אלף עובדים    כתוצאה מהמלחמה, יצאו מישראל כ-12.5 אלף עובדים זרים, בעיקר מענפי החקלאות והבניין
איתמר לוין
גל המהגרים/מסתננים עלול לגרום לביידן להפסיד לטראמפ, והבית הלבן לוחץ על מקסיקו לעשות יותר כדי לבלום אותו כבר בשטחה. מקסיקו מצידה טוענת, שארה"ב צריכה לטפל בבעיה הרחק דרומה - מדווח ניו-יורק טיימס
עידן יוסף
בוועדה לביטחון לאומי הועלו מספר הצעות, ביניהם אזרוח המעברים, שימוש בטכנולוגיות חכמות ותגבור כוח האדם    קיימת מחלוקת בנוגע לגורם המוביל שצריך לרכז את הפתרונות    יו"ר הוועדה הדגיש את חשיבות שינוי דרך החשיבה והפסקת בחינת חיי אדם בהיבט תקציבי    צה"ל: "יש לאזרח את המעברים הגדולים בעוטף י-ם ואת כוח האדם להעביר לפעילות במעברים אחרים    המשטרה: שוטרי מג"ב הם לוחמים ולא מאבטחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il