X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המהלך ידרוש שינוי דפוסי עבודה משמעותיים בבורסה [צילום: איתמר לוין]
הבורסה בת"א בוחנת מסחר גם בימי שישי
הנהלת הבורסה, רשות ניירות ערך ובנק ישראל מבקשים לבחון את התועלות וההשלכות הנובעות משינוי המתכונת הקיימת של ימי המסחר, וזאת מתוך רצון להסיר חסמים עבור משקיעים גלובליים, לייצר תועלות גבוהות יותר עבור החברות הישראליות והמשקיעים המקומיים ולהגביר את הנזילות

הבורסה לניירות ערך בתל אביב פרסמה (יום ה', 16.5.24) קול קורא לקבלת הערות הציבור לבחינת שתי חלופות להוספת יום שישי כיום מסחר על ימי המסחר הקיימים. הקול הקורא פורסם בתיאום עם רשות ניירות ערך ובנק ישראל.
הנהלת הבורסה, רשות ניירות ערך ובנק ישראל מבקשים לבחון את התועלות וההשלכות הנובעות משינוי המתכונת הקיימת של ימי המסחר, וזאת מתוך רצון להסיר חסמים עבור משקיעים גלובליים, לייצר תועלות גבוהות יותר עבור החברות הישראליות והמשקיעים המקומיים ולהגביר את הנזילות.
בבורסה ציינו כי המצב הקיים - שבו מתקיים מסחר בישראל בין הימים ראשון לחמישי - מקשה על פעילות משקיעים גלובליים בשוק ההון הישראלי. במצב הנוכחי, המסחר בבורסה המקומית מסתיים ביום חמישי, בשעות חפיפה מורחבות עם השוק האירופי ושעות חפיפה ספורות עם ארה"ב. המסחר בארה"ב נמשך בחמישי אחה"צ שעון ישראל, והמסחר בחו"ל מתחדש גם בשישי. כלומר לאחר סיום שבוע המסחר בתל אביב מתקיימים עוד שני ימי מסחר רצופים - חמישי אחה"צ ושישי.
הדבר משפיע הן על השחקנים המקומיים, אך בפרט על משקיעים גלובליים, המציינים באופן עקבי כי הצורך בקיום מתודות מסחר יוצאות דופן עבור ישראל יוצר מגבלה של ממש.
מבחינת המשקיעים הגלובליים - היעדר מסחר בתל אביב ביום שישי מרתיע כניסת משקיעים גלובליים ומקשה על פעילותם בניירות ערך מקומיים, בשל העובדה שפער ימי המסחר מייצר קשיים בביצוע התאמות עבור ני"ע הנסחרים בבורסה, הכלולים במדדים גלובליים, צורך בגידור אם משקיעים זרים מעוניינים לבצע פעולות בשישי בניירות הנסחרים בבורסה וכן צורך לפעול ביום ראשון, שהוא יום המנוחה בחו"ל. התאמת ימי המסחר של הבורסה למקובל בעולם, תסייע בהגברת הנגישות לשוק המקומי עבור משקיעים בינלאומיים אקטיביים ופאסיביים וכן עבור עושי שוק בינלאומיים, באופן שעשוי להגדיל את הסחירות והנזילות בשוק המקומי. השתתפותם של משקיעים גלובליים בשוק המקומי חשובה ביותר, הן עבור החברות המקומיות והן עבור הכלכלה הישראלית.
מבחינת המשקיעים המקומיים - אלו נותרים חשופים לתנודות באותם שני ימי מסחר רצופים ויכולים להגיב רק ביום ראשון, חשיפה אשר הינה בעלת משמעויות מבחינת פערי מידע, קושי להגיב בזמן מתאים למתרחש בשווקים הגלובליים וצורך בביטחונות נדרשים כתוצאה מחפיפה חלקית בין ימי המסחר בארץ ובחו"ל.
בשל כך, ובהמשך לדיונים רבים שהתקיימו בנושא לאורך השנים ועל-רקע החשיבות הקריטית של חיזוק הפרופיל הבינלאומי של שוק ההון הישראלי, הוחלט לבחון פעם נוספת ובאופן מעמיק את שינוי ימי המסחר בבורסה והתאמתו לסטנדרט המקובל בעולם, לפי אחת משתי חלופות:
  • מעבר ממסחר בימים ראשון עד חמישי כמקובל היום, למסחר בימים ראשון (מהשעה 12:00) עד שישי.
  • מעבר ממסחר בימים ראשון עד חמישי כמקובל היום, למסחר בימים שני עד שישי.
לנוכח מורכבות המהלך, בבורסה מעוניינים לקבל מידע, תובנות ועמדות הנוגעים לשינוי זה, לרבות: התייחסות עקרונית, הבנה מהי החלופה המועדפת בהיבטים שונים; פירוט הגורמים שעשויים להיות מושפעים מהמהלך; השלכות כלכליות צפויות בטווח הזמן הקצר והארוך; השלכות על ציבור העובדים הרלוונטי מבחינת ימי ושעות עבודה; השלכות בנוגע לאטרקטיביות של שוק ההון הציבורי הישראלי בעיני משתתפי שוק זרים; השלכות על החברות הציבוריות, לרבות נושא הדיווח המיידי וגיוסי ההון; ועוד.
בבורסה מציינים עוד כי מסחר ביום שישי עשוי לסייע בצירוף ישראל למדד MSCI Europe. תועלת נוספת היא מתן גמישות למשקיעים המקומיים השונים לסחור ולהגיב להודעות שוק מהותיות בחו"ל בימי שישי. בנוסף, פתיחת האפשרות לסחור ביום שישי, תאפשר יום מסחר נוסף באג"ח ממשלתי במערכת ה- MTS.
סך התועלות עשוי להביא לגידול בפעילות הבינלאומית, בנזילות השוק, יאפשר לגופים המוסדיים המקומיים להגדיל פעילותם בשוק ההון המקומי ויגדיל את השתתפותם של שחקנים מקומיים נוספים.
מהלך שינוי ימי המסחר, יחייב היערכות מורכבת של הבורסה, חברי הבורסה (הבנקים ובתי ההשקעות) וגורמים נוספים כמו מנהלי קרנות הנאמנות ותאגידים מדווחים. על-מנת להתמודד עם המורכבות הקיימת בפעילות בימי שישי, המסחר בימי ראשון יחל מהשעה 12:00, כך שיאפשר להשלים את התהליכים שבוצעו ביום שישי ולא יסתיימו עד כניסת שבת.
בהודעת הבורסה נכתב כי הגשת ההתייחסות בכתב תהיה עד ליום 30.6.24 ובבורסה מציינים כי תהיה התייחסות "בכובד ראש לכלל הפניות שיגיעו אליה" ובמידת הצורך ייווצר קשר עם גורמים רלוונטיים לנושא.

תאריך:  16/05/2024   |   עודכן:  16/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבורסה בת"א בוחנת מסחר גם בימי שישי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שווקים פיננסיים
איציק וולף
בשנת 2023 חל קיטון של 4,497 תיקים (16.2%) בקטגוריית התיקים הקטנים (עד חצי מיליון שקל), וגידול של 523 תיקים (8.6%) במספר התיקים הגדולים (מעל 5 מיליון שקל)    89% מהתיקים מנוהלים באמצעות בנקים, ו-89% מתוכם - על-ידי חמשת הבנקים הגדולים    בשנת 2023 סך ההכנסות בענף ניהול התיקים מדמי ניהול עמד על כ-804 מיליון שקל
איציק וולף
דיסקונט השקעות מכרה את המניות לקרן פורטיסימו קפיטל בתמורה לסכום המשקף לסלקום שווי של 2.6 מיליארד שקל
איציק וולף
הרווח הנקי הרבעוני ירד בחישוב השנתי ועמד על 42.9 מיליון שקל למרות שהכנסות החברה עלו בשיעור קל של 2.9% ועמדו על 1.375 מיליארד שקל    החברה חילקה בתחילת השבוע דיבידנד בסך של 40 מיליון שקל
איציק וולף
שיעור הרווח הגולמי עלה ל-58.2% בעיקר בשל ירידה בשיעור ההנחות    מימוש תוכנית ההתייעלות הביא לירידה של 19.6% בהוצאות הנהלה וכלליות וגם הוצאות המימון צללו ב-37.9%
איציק וולף
נוסטרומו אנרגיה, שמעוניינת להתקין מערכת אגירת אנרגיה במפעל של חברת אנהאוזר-בוש - יצרנית הבירות באדווייזר, סטלה וקורונה - הודיעה כי לא תקבל מימון של 600 אלף דולר להתקנת מערכת אגירת אנרגיה מגוף ציבורי בארה"ב וכי היא מנסה למצוא מימון חלופי    אי-השגת המימון עלולה להביא לביטול ההסכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il