X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אולי נמצא הפתרון לבעיית התיקוף
השיבושים בצפון: תשלום בתחבורה ציבורית יתאפשר ללא תלות ב-GPS
צה"ל משבש את תדרי ה-GPS בצפון הארץ, מה שפוגע ביישומוני תשלום בתחבורה ציבורית משרד התחבורה פיתח טכנולוגיה "עוקפת חסימה" המאפשרת תשלום באמצעות היישומונים גם באזורים אלה טרם נפתרה בעיית המידע השגוי בזמן אמת
פינדרוס: "הבת שלי מתעמתת עם פקחים באוטובוס יום-יום"
עידן יוסף
ברקע טענות רבות על התנהגות משפילה של פקחים כלפי נוסעים טרם השלים משרד התחבורה את הנוהל בנושא * הנוהל החדש לא צפוי לכלול התייחסות לנושא התגמול לפקחים לפי מספר הדוחות - התנהלות שלדעת הח"כים גורם ליחס שלילי לנוסעים * בעיית דוחות השווא בעקבות שיבושי GPS תיפתר בעוד שבועות אחדים בזכות פתרון טכנולוגי
לרשימה המלאה

הפתרון אינו טכנולוגי
כיצד זה יפעל?
▪  ▪  ▪
כאשר המערכת מזהה שיבושי קליטה, הממקמים אתכם בלבנון למשל -
  • ברכבת - יוצג לנוסע מסך שבו יצטרך לבחור את תחנת העלייה ואת תחנת הירידה. לאחר הבחירה, יונפק קוד QR שיאפשר לו לצאת משערי התחנה, ולאחר מכן יבוצע חישוב תעריף הנסיעה.
  • באוטובוס - הנוסע יסרוק את קוד ה-QR באוטובוס, היישומון יבחר ידנית את אזור הנסיעה ואת מרחק הנסיעה (לדוגמה "נסיעה של עד 40 ק"מ ממטרופולין למטרופולין", או "נסיעה של עד 15 ק"מ באזור תיקוף"). מדובר בהליך מורכב שצפוי להקשות על הנוסעים.

בעקבות שיבושי נווטן ה-GPS על-ידי צה"ל, חושף (יום א', 19.5.24) משרד התחבורה פתרון טכנולוגי המאפשר להמשיך ולהשתמש ביישומוני התשלום בתחבורה הציבורית, למרות השיבושים שמנעו עד עתה מהנוסעים לשלם באמצעותן, וגררו דוחות מיותרים לנוסעים.
בשיתוף עם מפעילי היישומונים, פיתחה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית טכנולוגיה "עוקפת חסימה", שתשולב ביישומונים לצורך תיקוף מדויק של כל נסיעה, ומאפשרת לזהות את מיקום הנוסע גם בעת חסימת תדרים נרחבת. העידכון מועלה לאוויר בימים אלה, והנוסעים יתבקשו לבצע עידכון תוכנה עם השקתו המלאה.
בשלב הראשון, ניתן יהיה לשלם בתחבורה הציבורית, באמצעות יישומוני התשלום של חברות מוביט ופנגו, ובימים הקרובים תצטרף אליהן גם חברת הופאון. נוסעים שנתקלים בקשיים בתיקוף הנסיעה, מתבקשים לפנות אל מוקדי השירות של מפעילי היישומונים.
מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל״ מתמודדים תושבי הצפון עם חסימות GPS יזומות, המשפיעות הן על מערכות ניווט כמו ווייז ומפות גוגל, ומפריעות גם לפעילות יישומונים מבוססי מיקום ובהם יישומוני התשלום בתחבורה הציבורית כמו פנגו, מוביט והופאון.
עקב השיבושים, חוו חלק ממשתמשי התחבורה הציבורית תקלות בתיקוף הכרטיס, חיובים שגויים ואף אי-הצלחה בתיקוף הכרטיס שהובילו לאי נעימויות רבות. השיבושים השפיעו במידה מועטה על תיקוף באמצעות כרטיסי רב-קו, שבו משתמשים רוב הנוסעים.
השיבושים השפיעו גם על המידע בזמן אמת המופיע ביישומוני התחבורה הציבורית ועל צגי השילוט הדיגיטלי בתחנות האוטובוס והרכבת הקלה, הן באזור הצפון והן באזור המרכז. המידע אינו זמין ברציפות ולעתים אינו מהימן, ובמשרד התחבורה המליצו לנוסעים להסתמך על מידע מתוכנן ולוותר על מידע בזמן אמת. לבעיה זו טרם מצא משרד התחבורה מענה.
השרה מירי רגב מסרה כי הנחתה את אגף פניות הציבור לטפל בכל מי שנפגע מהמצב "במהירות, ברגישות ובהתחשבות" ומנכ"ל משרדה, משה בן זקן, הביע תקווה כי הפיתוח החדש יספק מענה לבעיה שנוצרה.

תאריך:  19/05/2024   |   עודכן:  19/05/2024
+חניית תושבי חוץ בירושלים תתייקר במטרה לעודד שימוש בתחבורה הציבורית
10:33 19/05/24  |  עידן יוסף

בעיריית ירושלים מציעים תיקון לחוק העזר העירוני, כפי שתוקן בתל אביב ובערים נוספות, שבמסגרתו, יעודכנו תעריפי החנייה בעיר לכלי רכב שאינם של תושבי העיר. עידכון התעריף יידון בוועדת הכספים העירונית ויועלה לאישור במועצת העיר. לאחר אישור מועצת העיר ירושלים, משרדי הפנים והתחבורה, תעמוד עלות חנייה למי שאינו תושב ירושלים על סך של 12.40 ש"ח לשעה ב'כחול-לבן'.
המהלך נועד לעודד הגעה לירושלים ותנועה בה ברשת התחבורה הציבורית הרחבה שבעיר. בשנים האחרונות, פותח מערך התחבורה הציבורית בעיר, תוך קידום ופיתוח מערך הרכבות הקלות, הקמת נת"צים ומתן העדפה לתחבורה ציבורית ברמזורים וכן קו רכבת מהיר ונוח מירושלים להרצליה, דרך ת"א. כמו-כן, מפעילה העירייה חניוני "חנה וסע" סביב צירי הרכבת הקלה, כדוגמת הר הרצל ונחל צופים, אשר מציעים חנייה ללא עלות למשתמשים בתחבורה ציבורית וברכבת הקלה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השיבושים בצפון: תשלום בתחבורה ציבורית יתאפשר ללא תלות ב-GPS
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
ההסתדרות, ועד עובדי רכבת ישראל והנהלת החברה חתמו על שורה של הסכמים לשיפור שכר, תנאי העסקה ופיתוח סביבת עבודה עבור מאות עובדים    בין ההסכמים: הקמת יחידת תפעול מרכז, מרכז לוגיסטי חדש, שינוי ארגוני בתחום הכבאות והצלה והצטרפות עובדי הפקידים להסכם "עבודה מרחוק"
אלי אלון
חרפת השירותים הציבוריים בתחנות האוטובוסים המרכזיות נמשכת שנים    בעלי התחנות המרכזיות הם בעלי ממון הנהנים מקניות של אלפים הפוקדים את התחנות ומצופה מהם לדאוג לניקיונם ולאספקת נירות טואלט וסבון על-פי הצורך
עידן יוסף
עבודות תשתית במיזם המטרונית טירת כרמל וחיפה מערב יחלו ביום ראשון הקרוב    העבודות יתקיימו בשני מקומות בעיר ויימשכו חודשים אחדים    הקו החדש יספק גישה מהירה ונוחה למרכזי המסחר והתעסוקה באזור
עידן יוסף
ארגון 15 דקות דורש ממשרד התחבורה לחזור בו מהאיום לבטל נתיבי תחבורה ציבורית    הסכסוך נובע כתוצאה מסירוב האוצר לאשר הסכם של משרד התחבורה מול עיריית חדרה בעלות של חצי מיליארד שקל    15 דקות טוען כי הקצאת נת"צים ללא תגבור משמעותי של שירות האוטובוסים אינה יעילה ופוגעת בלגיטימיות של המהלך
עידן יוסף
רכבות הנוסעים תופעלנה בתדירות של רכבת אחת בשעה    בליל יום העצמאות יופעלו רכבות לילה מירושלים    גם השירות ביתר קווי התחבורה הציבורית באוטובוס בארץ ידולל משמעותית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il