בעקבות שיבושי נווטן ה-GPS על-ידי צה"ל, חושף (יום א', 19.5.24)
משרד התחבורה פתרון טכנולוגי המאפשר להמשיך ולהשתמש ביישומוני התשלום בתחבורה הציבורית, למרות השיבושים שמנעו עד עתה מהנוסעים לשלם באמצעותן, וגררו דוחות מיותרים לנוסעים.
בשיתוף עם מפעילי היישומונים, פיתחה
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית טכנולוגיה "עוקפת חסימה", שתשולב ביישומונים לצורך תיקוף מדויק של כל נסיעה, ומאפשרת לזהות את מיקום הנוסע גם בעת חסימת תדרים נרחבת. העידכון מועלה לאוויר בימים אלה, והנוסעים יתבקשו לבצע עידכון תוכנה עם השקתו המלאה.
בשלב הראשון, ניתן יהיה לשלם בתחבורה הציבורית, באמצעות יישומוני התשלום של חברות מוביט ופנגו, ובימים הקרובים תצטרף אליהן גם חברת הופאון. נוסעים שנתקלים בקשיים בתיקוף הנסיעה, מתבקשים לפנות אל מוקדי השירות של מפעילי היישומונים.
מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל״ מתמודדים תושבי הצפון עם חסימות GPS יזומות, המשפיעות הן על מערכות ניווט כמו ווייז ומפות גוגל, ומפריעות גם לפעילות יישומונים מבוססי מיקום ובהם יישומוני התשלום בתחבורה הציבורית כמו פנגו, מוביט והופאון.
עקב השיבושים, חוו חלק ממשתמשי התחבורה הציבורית תקלות בתיקוף הכרטיס, חיובים שגויים ואף אי-הצלחה בתיקוף הכרטיס שהובילו לאי נעימויות רבות. השיבושים השפיעו במידה מועטה על תיקוף באמצעות כרטיסי רב-קו, שבו משתמשים רוב הנוסעים.
השיבושים השפיעו גם על המידע בזמן אמת המופיע ביישומוני התחבורה הציבורית ועל צגי השילוט הדיגיטלי בתחנות האוטובוס והרכבת הקלה, הן באזור הצפון והן באזור המרכז. המידע אינו זמין ברציפות ולעתים אינו מהימן, ובמשרד התחבורה המליצו לנוסעים להסתמך על מידע מתוכנן ולוותר על מידע בזמן אמת. לבעיה זו טרם מצא משרד התחבורה מענה.
השרה
מירי רגב מסרה כי הנחתה את אגף פניות הציבור לטפל בכל מי שנפגע מהמצב "במהירות, ברגישות ובהתחשבות" ומנכ"ל משרדה, משה בן זקן, הביע תקווה כי הפיתוח החדש יספק מענה לבעיה שנוצרה.