הרווח הנקי של חברת צים הסתכם ברבעון הראשון של 2024 ב-92 מיליון דולר, או רווח מדולל למניה בסך של 0.75 דולר. זאת, לעומת הפסד נקי בסך 58 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד או הפסד מדולל למניה בסך 0.50 דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
ה-EBITDA המתואם ברבעון הראשון הסתכם ב-427 מיליון דולר, עלייה של 14% מהתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי (EBIT) ברבעון הראשון הסתכם ב-167 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי בסך 14 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההתאמות בין הרווח התפעולי (EBIT) לבין הרווח התפעולי המתואם ברבעון הראשון בכל אחת מהשנים היו זניחות.
מחזור ההכנסות של צים ברבעון הראשון הסתכם ב-1.56 מיליארד דולר, עלייה של 14% מהתקופה המקבילה אשתקד. צים הובילה 846 אלף מכולות (TEU) ברבעון הראשון, עלייה של 10% מהתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון הראשון עמד על 1,452 דולר, עלייה של 4% מהתקופה המקבילה אשתקד.
החוב נטו של צים עמד על סך של 3.11 מיליארד דולר נכון ל-31 במרס 2024, לעומת סך של 2.31 מיליארד דולר ליום 31 בדצמבר 2023; יחס מינוף נטו (Net leverage ratio)1 של 2.8x ליום 31 במרס 2024, לעומת 2.2x ליום 31 בדצמבר 2023.
אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים, הביע שביעות רצון ממה שהגדיר כ"מומנטום החיובי בפעילות החברה".
"התוצאות הטובות שהצגנו ברבעון הראשון של 2024 משקפות את היתרונות המצטברים של מהלכי השינוי האסטרטגי של צים, לצד הביצועים המצויינים של עובדי החברה ברחבי העולם, כמו גם שיפור משמעותי במחירי התובלה העולמית. הצעדים החשובים בהם נקטנו לחידוש הצי שלנו וייעול מבנה העלויות של החברה, אשר עלו על הציפיות שלנו, הביאו לשיפור ברווחיות ברבעון הראשון, בו צים דיווחה על רווח נקי בסך 92 מיליון דולר. בהתאם למדיניות הדיבידנדים שלנו, הכרזנו על דיבידנד בסך 0.23 דולר למניה, או סך כולל של 28 מיליון דולר, המייצגים 30% מהרווח הנקי ברבעון", אמר.
לדבריו, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2024 וצופה כעת EBITDA מתואם שנתי בטווח שבין 1.15 ו-1.55 מיליארד דולר, ו-EBIT מתואם בטווח שבין אפס ו-400 מיליון דולר. "במבט קדימה, אנו צופים כיום שמחירי ההובלה יישארו גבוהים למשך זמן רב יותר מכפי שנצפה תחילה, בשל המשך הלחץ על ההיצע וזמינות הציוד, לצד העלייה לאחרונה בביקושים. בעוד שרמת המחירים לקראת סוף 2024 עדיין אינה ידועה, יש לנו אמון מלא במיצובה האסטרטגי של צים כשחקנית גמישה בענף ההובלה הימית, בעלת צי תחרותי ומודרני, הנהנה מיעילות בדלק ובמבנה העלויות", אמר.