X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרת הסדר של אחים לנשק בככביש 1 [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
אם תרצו נגד אחים לנשק: "מהווים סכנה לשלום הציבור"
הגישה תלונה במשטרה בעקבות מעצרם של שמונה פעילי הארגון, כולל ארבעה ממובילי התנועה המשטרה טוענת כי הפעילים תכננו לחסום ולהבעיר כלי רכב בכביש מספר 1, תוך סיכון משתמשי הדרך אם תרצו דורשת למצות את הדין עם המעורבים ולהפסיק את האכיפה הבררנית

תנועת "אם תרצו" הגישה (21.5.24) תלונה במשטרה נגד ארגון המחאה "אחים לנשק". התלונה הוגשה בהסתמך על הודעתה אתמול של המשטרה בנוגע לשמונה פעילי אחים לנשק, כאשר בין העצורים ארבעה ממובילי התנועה: רון שרף, איתן הרצל, אורן שביל ודרור ארז.

[צילום: דוברות המשטרה]

על-פי הודעת המשטרה, "מספר אנשים נצפו סמוך למתקן מקורות בכביש מספר 1 שהתכוונו לפי החשד לחסום את הכביש עם שלושה רכבים מושבתים ולהבעירם באש. בלשי משטרה הגיעו למקום ואיתרו בתוך הרכבים ובסמוך אליהם מערומי קרשים, מיכלי דלק, צמיגים, כפפות וסמרטוטים. לפי החשד, מספר פורעי חוק תכננו להעלות את הרכבים עם חבלים אל כביש מספר 1 בשעת עומס ולהבעיר אותם, תוך סיכון משתמשי הדרך...חלק מהחשודים התנגדו למעצר ולא נשמעו להוראות השוטרים, ניסו להתעמת עם הכוחות במקום ולהעלות את הרכבים בכוח לכביש מספר 1, ללא הצלחה". בתלונתה, דורשת התנועה למצות את הדין עם מפרי הסדר ואומרת כי מדובר במבחן לרשויות החוק מול אנשים המהווים סכנה לשלום הציבור.
מתנועת אם תרצו נמסר: "החומרה העולה מן הדברים מעוררת חשש עמוק שמא אחים לנשק רואים עצמם מעל לחוק. לכאורה מדובר בגרימת סיכון ממשי של אזרחים והפרעה לשוטרים במילוי תפקידם, אנו מצפים מפרקליטות המדינה להפסיק את האכיפה הבררנית ולהגיש כתבי אישום בדיוק כשם שעשו זאת במהירות ללא משוא פנים במחאות נגד ההינתקות ובאירועים דומים אחרים. לא ייאמן שבשעת מלחמה אלו הטוענים שהם אנשי מילואים, עסוקים דווקא בפעילויות המסכנת שוטרים ואזרחים".

תגובת אחים לנשק לא נמסרה עד מועד פרסום הידיעה.

בשנים 2023-2022 הוגשו כתבי אישום על התקהלות אסורה רק כנגד חרדים
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
יו"ר ועדת החוקה הגיב על חשיפת ארגון חוננו ודרש נתונים מהמשטרה והפרקליטות: "הדברים אמורים להטריד כל אחד ואחת מאיתנו ואם היו הרבה התקהלויות בעבירה והוגשו כתבי אישום רק נגד חרדים זה חמור מאוד"
▪  ▪  ▪

ועדת החוקה התכנסה (יום ב') לדיון על טיפול מערכת אכיפת החוק באירועי מחאה ואיומים על אישי ציבור, בדגש על מדיניות המעצרים, פתיחה בחקירה והעמדה לדין. בדיון הסוער התפתח עימות בין משפחות שכולות ומשפחות חטופים, ויו״ר הוועדה ח"כ רוטמן הכריז על שתי הפסקות.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

היו״ר ח"כ שמחה רוטמן: "אנחנו כמדינה צריכים לוודא שהמדינה מתנהלת בהתאם לחוק ולכללים, אנחנו יכולים למצוא עצמנו בסיטואציה שכל גורם חוסם את צירי התנועה בצדק מבחינתו אך בסופו של דבר מדינה אי-אפשר לקיים כך. מדיניות האכיפה צריכה להיות יעילה ואחידה. הדיון נועד לעסוק במחאות שטח הכוללות חסימת כבישים ואירועים נלווים המתרחשים בד"כ כמו תקיפת שוטר. כמו-כן- נושא האיומים, כאשר פעמים רבות מה שמתחיל בהסלמה של השיח מתפתח לאירועים. הטריגר לקיום הדיון היה כתבה של אבישי גרינצייג, שתיאר עונש חריג על מכתב שהגיע לתיבת הנהלת בתי המשפט עם טקסט מכוער מאוד, בעניינו נוהל משפט עד הסוף כשמדובר בשופטת. קראתי ולא הבנתי, כשדברים שח"כ אחמד טיבי הראה לי שנשלחים אליו, הרבה יותר חמורים וכך גם איומים שהופנו כלפיי והעברתי לקצין הכנסת ולא קרה כלום. אבקש להבין מה המנגנון ואיך מופעל שיקול הדעת ומי מוודא שהדברים נעשים משיקולים מקצועיים ולא אחרים".

ח״כ טלי גוטליב: "זכות המחאה אלמנטרית. אני מתווכחת עם היכולת המתוחכמת של הוגי המחאות שמשתמשים ניצול ציני בכאב המשפחות לרבות ח"כ לזימי שקוראת לשוטרים מליציות. קבוצת המיעוט הקיצונית והרדיקלית של אנשי השמאל שממומנת ונתמכת במקרה הטוב ע"י ארה"ב ומכוונת למיטוט ממשלה, מביאה והביאה אותנו לעברי פי פחת. אנשי המחאה מדברים על המעצר של סמוטריץ'. יודעים על מה נעצר? אנחנו מדינה דמוקרטית מפוארת אבל בשם הדמוקרטיה משתמשת קבוצת מיעוט למיטוט רצון הרוב הבוחר. נעשה הכל לשמור על חופש הביטוי גם של הימין וגם של הדתיים. זכות המחאה לגיטימית ללא הבערת כבישים. אנחנו במלחמה. כשאני אומרת שהמחאות משודרות באל-ג'זירה הן משחקות לידי האויב".

ח״כ נעמה לזימי: "משטרת ישראל היא גוף חשוב וקריטי לדמוקרטיה מתפקדת. יש בה שוטרים גיבורי ישראל שהצילו אזרחים, שאני מעריכה, מוקירה וכולנו חבים להם חוב לנצח. למשטרה יש גם תפקיד קהילתי ואני מאמינה בה. אין מדינה בלי משטרה ונצטרך לשקם אותה. אני רואה את האצת שינוי פני המשטרה תחת הממשלה הזו ובמיוחד תחת העבריין הכהניסט בן-גביר. חזרתי להפגין עם מחאת קפלן לאחר עצרת בכיכר החטופים ואני רואה ליד ביתי פרשים ולא הבנתי למה. בהתזת המכת"זית הראשונה היו הרבה הודעות לתקשורת והמצב רק הסלים. יש החרמת ציוד שיטתית גם על המדרכה בסיום אירוע גם ללא שימוש בו. יש חקירות להלך אימים. נטלי צנגאוקר נחקרה כבר חמש פעמים. אני וח"כ קריב סורבנו להיכנס לתחנה. אנחנו רואים בעיניים אלימות בלתי מרוסנת. תלונות השווא יגיעו כנראה לבג"ץ שכן הן מוגשות בסיטונאות. חוסר הרגישות למשפחות שכולות וחטופים כשאני רואה את אבי מרציאנו אביה של נועה שנרצחה בעזה נדחף באלימות קשה ושוטר אומר שהוא עושה לו דווקא, איפה אתם? זה נגד המוסר הישראלי. אם במשטרת ישראל לא נתקן את התופעות איזה שיקום יהיה לנו".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח״כ גלעד קריב: "הדיון הזה הוא לא על הפרות החוק מצד המשטרה אלא על אכיפה בררנית בחודשיים האחרונים במחאה נגד הממשלה. אי-אפשר להתעלם מהעובדה שהשר האחראי ישב באולפן טלוויזיה ואמר שיגבה שוטרים שיש נגדם חקירות על אלימות. הטיפול באלימות שוטרים מופקד בידי מח"ש שהיא חלק מהפרקליטות ולכן זה בתחום ועדת החוקה. רואים הפגנות מכאן ומכאן ולא מעט הפרות חוק בשטחי יהודה ושומרון ולכן אבקש לדעת כמה עיכובים ומעצרים של מפגינים בוצעו, כמה דוחות בוצעו בחתך של מקום ההפגנה. כמה פעמים הופעלה מכת"זית לעבר מפגינים וכמה תלונות הוגשו למח"ש בגין אלימות נגד מפגינים ומה סטטוס הטיפול. יש אכיפה בררנית רק שבחודשים האחרונים היא בכיוון ההפוך".

ח״כ צגה מלקו: "תפסיקו להיות צבועים. אני שומעת אכיפה בררנית כאילו זה התחיל רק עכשיו, כאילו יוצאי אתיופיה שקופים. עוד לפני שיצאו להפגין בעקבות הרשתות החברתיות פתחו להם תיקים. במלחמה הזו נפלו לנו 26 לוחמים, אנחנו שותפים רק בחובות ולא בזכויות".

שפי פז: "הגשתי תלונות על מסתננים שאמו עלי דחפו אותי פתחו לי את הראש אותו אדם שוחרר באותו יום התיק נסגר. כולנו מכירים את הכלל של היועמ"שית שאין מחאה אפקטיבית ללא הפרת הסדר הציבורי אבל הכלל הזה חייב להיות תקף לכולם".

שחר מור, שדודו אברהם מונדר חטוף: "אני במאבק סביב דוד שלי 7 חודשים ספגתי אין ספור יריקות מכות וקללות ויש לי חמישה תיקים פתוחים. מי שאנחנו פוגשים ברחובות הם מליציות של בן-גביר, לא משטרה או גוף סטטוטורי שמקבל סמכותו מהחוק ואיפה שאין מפקד שמשתלט עליהם אנחנו חוטפים. בעשרה מקרים את התוקפים שלי איש לא עצר".

עינב צנגאוקר, שבנה מתן חטוף: "אנחנו חוזרות עם מכות כחולות הביתה. אני מבקשת שהשר בן-גביר לא יטפח על כתפם של שוטרים שמשתמשים באלימות ויזרז את קידומם. לא ייתכן שנחזור הביתה חבולים, ונסיים עצורים ועם כתבי אישום במקום להילחם על היקירים שלנו אנחנו נעים בין תחנות משטרה. איך יש כאן חברת כנסת שמלבה את האלימות נגדי בחוץ? כשהיא קוראת לי אנרכיסטית קפלניסטית ויושבת כאן בוועדה שני כסאות ממני ולא להתנצל בפניי? אם הייתי פוגעת בכבודה הייתי מתנצלת ומורידה ראש. איך היא מעזה לקרוא לי בטוויטר נוח'בה?"

עו״ד מנשה יאדו מארגון חוננו: "בשנים 2023-2022 על סעיף 151 התקהלות אסורה הוגשו כתבי אישום רק נגד הציבור החרדי, הם הציבור הכי פחות מוגן".
היו"ר ח"כ רוטמן: "אבקש מהמשטרה והפרקליטות פילוח של הנתונים כי הדברים אמורים להטריד כל אחד ואחת מאיתנו ואם היו הרבה התקהלויות בעבירה והוגשו כתבי אישום רק נגד חרדים זה חמור מאוד".

תאריך:  21/05/2024   |   עודכן:  21/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם תרצו נגד אחים לנשק: "מהווים סכנה לשלום הציבור"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
עידן יוסף
איתמר לוין
טוענת: בית משפט השלום יצר מדיניות חדשה ומסוכנת לפיה שוטר הסבור שהוא מצוי בסכנת חיים, רשאי לירות גם לעבר הרגליים של מי שמסכן אותו ולא רק באוויר
אורי מילשטיין
חלק ראשון של שיחת עומק על שימוש המשטרה והשב"כ ברוגלות (תוכנות ריגול) בישראל, עם ניצב משנה בדימוס אבי וייס, עורך ובעלים של "טלקום ניוז", שפיקד בשעתו על בית הספר הארצי לשוטרים והוא בעל תואר שני בהנדסת תעשיה וניהול
מירב ארד
תורג'מן החל את דרכו במשטרה בשנת 1992 כבלש במחוז ירושלים. מאז שירת כראש ענף מבצעים במחוז ירושלים, מפקד תחנת לוד, מפקד תחנת נתניה, מפקד מרחב דוד ומפקד מרחב קדם. את תפקידו הנוכחי כמפקד מחוז ירושלים, יסיים בחודש יולי
עידן יוסף
עידן יוסף
משטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי השלימו את הכנת השטח והכשרת השוטרים למתן קנסות מנהליים באירועי ספורט    מטרת הקנסות היא לאפשר אכיפה מיידית נגד מפרי-סדר, לפני נקיטת צעדים פליליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il