X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בן-גביר. נושא נפרד מהעתירות הקודמות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
"בגלל אסון מירון": בן-גביר מבקש לסיים את כהונת המפכ"ל
השר לביטחון לאומי הודיע כי לא יערוך לשבתאי שימוע בגין הטענות לאי-תפקודו אלא יביא לממשלה הצעה להחלטה להדיחו בעקבות ממצאי ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון

השר לביטחון הלאומי, ח"כ איתמר בן-גביר, הודיע כי בכוונתו להביא בפני הממשלה הצעה לסיים את כהונתו של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי. הצעד מגיע בעקבות ממצאי ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון, שקבעה כי שבתאי נושא באחריות אישית לכשלים שהובילו לאסון.
על-פי ההצעה שהוגשה על-ידי השר לביטחון לאומי, ועדת החקירה המליצה לסיים את כהונתו של שבתאי ביום 17.1.24, אך בשל הארכת כהונתו Cרקע המלחמה, הוועדה הותירה את קביעת המועד הסופי לממשלה. בן-גביר מתכוון להביא את ההצעה לדיון בממשלה בתוך עשרה ימים, ייתכן שמיד לאחר פרישת גנץ מהממשלה.
בתגובה לבקשה בהולה שהוגשה לבג"ץ בנושא, טען השר כי מדובר בנושא נפרד מהעתירות הקודמות שעסקו בחוק לתיקון פקודת המשטרה, וכי מדובר בסמכות מנהלית של השר והממשלה לסיים את כהונת המפכ"ל.
בתוך כך, בכאן חדשות פורסם שהמפכ"ל המיועד ניצב אבשלום פלד עלול שלא לעבור את ועדת מינוי בכירים, בשל חקירת מח"ש שנוהלה נגדו בעבר. אם בן-גביר ידיח את המפכ"ל שבתאי, הוא יוכל לעקוף את הוועדה ולהביא את אבשי פלד כממלא-מקום.

בנאום במליאת הכנסת, אמר בן-גביר: "אני רוצה להתייחס לדברים שנשאה היועצת המשפטית בכנס לשכת עורכי הדין באילת. בימים האלו יש מי שמבקשים לערער את יסודות המשטר הדמוקרטי, ולהביא למצב שבו פקידי השלטון הופכים לראשי השלטון. זו מגמה שהיא איום מוחשי נגד הדמוקרטיה. פקיד, גם אם בכיר מאוד, לא אמור לנהל את השלטון במדינת ישראל.
"השר הממונה הוא ממונה על המשטרה. אלו שמנסים בסתר לקדם שימוש בכלים מסוכנים לצורך הגשמת שאיפותיהם הפוליטיות הנסתרות - עלינו להתייצב מולם כחומה בצורה ולהגיד בצורה נחרצת וברורה – במדינה דמוקרטית העם בוחר את נציגיו ואת ממשלתו. הממשלה היא הריבון ומתווה את המדיניות. הניסיון של גורמים מסוימים ליטול מהדרג הנבחר את סמכויותיו באצטלה של 'שלטון חוק' אינו 'שלטון חוק' אלא 'פריעת חוק'.
"ניסיון ההפיכה לא ייענה בהרכנת ראש. כשר לביטחון לאומי אני אומר שאמשיך לפעול בדיוק בהתאם למנדט שקיבלתי מהעם למילוי תפקידי. אמשיך להתוות מדיניות של אכיפת חוק בלתי מתפשרת. אמשיך לתת גיבוי לשוטרי המשטרה הנפלאים אבל במקום שנדרש לפעול להרחקת השוטרים הפועלים בניגוד לחוק משורותיה של המשטרה. זו חובתי ואעשה אותה, אמשיך לפעול ללא פחד וללא מורא".

תאריך:  28/05/2024   |   עודכן:  28/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בגלל אסון מירון": בן-גביר מבקש לסיים את כהונת המפכ"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
עידן יוסף
אתר שומרים חושף: עולם ההקדשים בישראל הוא עולם מורכב וחסוי, שבו מתרחשים מעשי שחיתות רבים, תוך חוסר סדר ושקיפות    עתיד ההקדשים נתון כעת בידי בית המשפט העליון, שצפוי להכריע בנוגע לסמכות הפיקוח וליישום צעדים שיאפשרו ניהול תקין ושקוף יותר
יוסף אליעז
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה    למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום שאחרי המלחמה
מירב ארד, עידן יוסף
השר לשירותי דת יגיש בתוך 90 יום טיוטת הצעת החלטה לאישור הממשלה ביחס ליישום ההמלצות    המשנה ליועמ"ש לנתניהו: "אינך יכול להנחות, אתה בניגוד עניינים"    השר אמסלם: "תן לנו הנחיה איך אנחנו יכולים לפטר אותך"
צבי גיל
אני במרום גילי לא אתמודד עם מרום התבור והָקפָה סביבו באורך שני ק"מ גם אם הדרך הייתה סלולה והיא דרך עפר ואבנים    אילו הייתה סלולה ניתן היה לדחוף אותי על כיסא גלגלים שהבאנו איתנו
יוסף אליעז
בשונה מדוחות מבקר המדינה הנוכחי, שנמנע עד כה מהטלת אחריות אישית ומלנקוב בשמות האחראים לאסון או התקלה שהוא ביקר, ועדת מירון לא הססה מלנקוב בשמות האחראים שמצאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il