הסכם שיתוף פעולה נחתם (5.6.24) בין חברת החשמל לנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים). ההסכם נועד להאיץ את הקמת התשתית הנדרשת למיזם המטרו בגוש-דן. על ההסכם חתמו מנכ"ל נת"ע
חיים גליק ומנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר, והוא מתווה דרך פעולה שתסייע בקיצור לוחות הזמנים והסרת חסמים בהעתקת תשתיות החשמל לאורך תוואי המטרו.
המטרו, מערכת הסעת המונים תת-קרקעית באורך של כ-150 ק"מ, הוא מיזם התשתית התחבורתי הגדול ביותר בישראל. ההסכם קובע כי חברת החשמל תקים יחידה ייעודית שתעסוק בהעתקת תשתיות החשמל ותכלול כ-134 עובדים מתחומי התכנון והביצוע. מטרת היחידה היא לעמוד בלוחות זמנים מחייבים ואף קצרים מהמקובל, על-מנת לקדם את המיזם במהירות.
במסגרת ההסכם, חברת החשמל תהיה אחראית על העתקת תשתיות החשמל, מציאת פתרונות להטמנת הרשת בקרקע, אספקת תשתית חשמל בתחנות המטרו וחיבור מכונות החפירה לרשת החשמל. עלות ההסכם מוערכת בכ-530 מיליון שקלם עבור השלב הראשון של המיזם.
ההסכם אושר על-ידי ועדת המכרזים העליונה בנת"ע ב-28 במאי 2024 ועל-ידי דירקטוריון חברת החשמל ב-30 במאי 2024. ההתקשרות מתואמת עם משרדי הממשלה הרלוונטיים ורשויות התשתית. עקרונות ההסכם עשויים לשמש את נת"ע גם בשלב השני של המיזם ובהארכת הקו האדום של הרכבת הקלה.
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע: "אני שמח כי לאחר שיח פורה עם מנכ"ל חברת חשמל הגענו להסכמות שיקצרו את לוחות הזמנים של הקמת המטרו באופן משמעותי, עובדה השווה חיסכון של מיליארדי שקלים למשק. אני מבקש להודות למשרדי התחבורה והאוצר ולמנהלת המטרו על תמיכתם בקידום ההסכם".
מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל: "מדובר בהסכם היסטורי. חברת החשמל תרתם במלוא המרץ להשלים את עבודות התשתית הנדרשות להנעת רכבת המטרו, בלוחות זמנים שלא יעכבו את התקדמות שאר העבודות במיזם".
משה בן זקן, מנכ"ל
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "ההסכם התקדימי שחתמנו ממחיש כיצד ניתן להגיע לשיתוף פעולה פרודוקטיבי והדוק בין חברות ממשלתיות לקידום מטרה לאומית חשובה של פיתוח תשתיות תחבורה מתקדמות תוך ייעול מערכות ותהליכי עבודה".