חברת מטא, החברה האם של ווטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם, השיקה (יום ה', 6.6.24) כלי
בינה מלאכותית שיוכלו לשמש את משתמשי ווטסאפ בעלי החשבונות העסקיים. מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, הודיע על כך בסרטון שהוצג בכינוס שהתקיים בברזיל.
עד היום היו יכולים בעלי חשבונות ווטסאפ עסקיים לשלוח הודעות וחומרים שיווקיים לאנשים ששיתפו איתם את מספרי הטלפון. אולם אופן שליחת ההודעות בתשלום היה כוללני מאוד ונעשה לכל מי שביקשו לקבל את הפניות של החברה שהחזיקה בחשבון העסקי. כלי הבינה המלאכותית החדשים צפויים להשתמש במידע שמחזיקה מטא - דרך החברות האחרות שלה, פייסבוק ואינסטגרם - כדי למקד את ההודעות אל הלקוחות המטורגטים. זאת, מתוך הנחה שהם יהיו פתוחים יותר לקבל את תוכן המודעות ובתנאי שהם משתמשים באותו מספר טלפון בכל האפליקציות מבית מטא.
מטא הציגה בכנס גם צ'טבוט חדש, מבוסס בינה מלאכותית, שצפוי לענות לפניות עסקיות ישירות. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי הצ'טבוט יסייע למשתמשים בבקשות נפוצות כמו מציאת קטלוגים או ייעוץ בשעות העבודה, בדומה לפלטפורמות שירות לקוחות קיימות המופעלות על-ידי בינה מלאכותית.
מדובר בצעדים שנעשים על-ידי חברת מטא לצורך הגדלת השימוש של בעלי עסקים בשירות בתשלום לחשבונות ווטסאפ עסקיים. נכון לשנת 2023, עמדו הכנסות מטא מווטסאפ על סך כולל של 382.59 מיליון דולר. מדובר בשבריר מתוך כלל ההכנסות של מטא, שעמדו בשנת 2023 על 134.9 מיליארד דולר.
השימוש הנרחב ביותר בווטסאפ לעסקים הוא ביבשת אסיה, שם הכניסה מטא סך של 155.21 מיליון דולר משירות זה בשנת 2023. באירופה הכניסה החברה 90.69 מיליון דולר בשנה זו, באמריקה הצפונית 46.6 מיליון דולר, במרכז אמריקה ובאמריקה הדרומית 44.7 מיליון דולר נוספים, באפריקה 39.46 מיליון דולר ובאוסטרליה הכניסה משירותי הווטסאפ לעסקים 5.94 מיליון דולר בלבד.