X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרבנים יוסף ולאו. יכולים לקדם את אחיהם [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
עתירה: טובות הנאה ואיומים בבחירת הרבנים הראשיים
בג"ץ מתבקש להורות לקיים מיד את הבחירות שכן הרבנים יוסף ולאו אמורים לסיים את תפקידם ב-1 ביולי העותרים טוענים: דרעי ומלכיאלי פועלים לטובת אחיו של מנהיג ש"ס

בג"ץ מתבקש להורות לקיים בהקדם האפשרי את הבחירות לתפקידי הרבנים הראשיים לישראל, ולהורות לרבנים הנוכחיים ולראשי המשרד לשירותי דת להימנע מכל מעורבות בבחירתם בנימוק שהם מצויים בניגוד עניינים חמור. העתירה הוגשה (9.6.24) בידי הקליניקות המשפטיות במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט וד"ר חיים שיין.
הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו נבחרו באוגוסט 2013 לעשר שנים, כך שתקופת כהונתם הסתיימה באוגוסט 2023 ומחליפיהם אמורים היו להיבחר לכל המאוחר חודש לפני כן. אולם, הבחירה נדחתה פעמיים ולפי העתירה לא ברור מתי תתקיים. בתחילה טענה הממשלה, כי יש להמתין עד לאחר הבחירות לרשויות המקומיות, כדי שהנבחרים החדשים יוכלו למנות את 35 נציגי השלטון המקומי לאסיפה הבוחרת. לאחר מכן היא נדחתה בשל מלחמת חרבות ברזל (שגם הובילה לדחיית הבחירות המוניציפליות).
העותרים טוענים, כי הסיבה האמיתית הייתה רצונה של ש"ס להבטיח את בחירת אחד ממועמדיה - הרב יהודה דרעי (הרב הראשי של באר שבע ואחיו של אריה דרעי), או הרב דוד יוסף (אחיו של הרב הראשי הנוכחי ובנו של הרב עובדיה יוסף). לדבריהם, לשם כך פועלים השר מיכאל מלכיאלי והמנכ"ל יהודה אבידן מאז דצמבר 2022 להשפיע על תהליכי בחירת הרבנים בכלל והרבנים הראשיים בפרט, כולל הגדלת כוחם של המשרד והרבנות הראשית בבחירת רבני הערים, התניית הצטרפותה של ש"ס לקואליציות מוניציפליות בתמיכה במועמדיה לרבנים ובחירת ראשי מועצות דתיות ורבני ערים האמורים להיות חברים באסיפה הבוחרת (18 ו-54 בהתאמה).
עוד אומרים העותרים כי באפריל אשתקד הצהיר מלכיאלי שאין לו כל כוונה לדחות את הבחירות לרבנים הראשיים - אך בפועל לא נעשה כמעט דבר כדי לקדם את ההליך. ההיפך הוא הנכון: מלכיאלי מנע את הקמת ועדת הבחירות, לא מינה את נציגי משרדו לאסיפה הבוחרת, לא פנה ליתר הגופים המיוצגים בה כדי שימנו את נציגיהם ובפועל אף יזם הוראת שעה שהאריכה את כהונתם של הרבנים יוסף ולאו.
העותרים מוסיפים, כי בחסות המלחמה - אך למעשה ללא הצדקה - הוארכה כהונתם של הרבנים יוסף ולאו עד 1.7.24. במקביל הוארכה גם כהונתם של כמה רבני ערים שתמיכתם במועמד ש"ס לא הייתה בטוחה, כדי להבטיח שהם לא יימנו על האסיפה הבוחרת (רב שכהונתו הוארכה אינו יכול להיות חבר בה). הרבנים הראשיים החדשים אמורים היו להיבחר עד 2.6.24, אך הדבר לא נעשה. הממשלה אמנם אישרה ביום זה את הרכב ועדת הבחירות, אך זו טרם התכנסה, הוראות נוספות של החוק אינן מקוימות ולטענת העותרים קיים חשש שמלכיאלי יפעל שוב להארכת כהונת הרבנים יוסף ולאו.
עוד טוענים העותרים, כי מלכיאלי ואבידן פועלים יחד עם דרעי כדי להבטיח את תמיכתם של רבנים וראשי רשויות ברב יהודה דרעי. "שיחות אלו מלוות לא פעם ב'איומים' - מפורשים או משתמעים - שהיה והאיש יימנע מלתמוך ברב יהודה דרעי, יבולע לו. לצד אלה מובטחות לתומכים 'טובות הנאה' שונות כגון הבטחת המשך כהונתם בראשות המועצה הדתית וכיוצא בזה". עוד נטען, כי גם הרבנים יוסף ולאו מצויים בניגוד עניינים חמור כאשר אינם ממנים את נציגיהם לאסיפה הבוחרת, שכן הם ממשיכים בכהונתם, במקביל יכולים להשפיע על מינוי מקורביהם לדיינים וגם לסייע לבחירת אחיהם במקומם - הרב משה לאו והרב דוד יוסף. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד אביעד הכהן.

תאריך:  09/06/2024   |   עודכן:  09/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה: טובות הנאה ואיומים בבחירת הרבנים הראשיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סמוטריץ חייב לכבד החלטת הועדה
כהנא ראוי בהחלט  |  9/06/24 21:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
נציגת האוצר עדכנה בדיון כי 150 מיליון ש"ח שהוקצו לטובת הנושא מועברים בימים אלה לכנסת לצורך אישור של ועדת כספים
מירב ארד
הצהרתו של השר גנץ נדחתה ביממה בעקבות חילוצם של ארבעה חטופים משבי החמאס, נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו
איציק וולף
הגירעון החודשי עמד במאי על כ-10 מיליארד שקל    ב-12 החודשים האחרונים נרשם גירעון מצטבר של 137.7 מיליארד שקל    הכנסות המדינה ממסים מתחילת השנה גדלו ב-2%, אך ההוצאות זינקו בשיעור של 35% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד
עידן יוסף
הממשלה קיבלה החלטה בנושא פה-אחד בהתבסס על חוות דעת כי שידורי הערוץ מהווים פגיעה ממשית בביטחון המדינה    היום התברר שעיתונאי באל-ג'זירה שמר על החטופים שחולצו אתמול תמורת תשלום מהחמאס
מירב ארד
החל מסוף השנה תחול על הפטורים מרישיון שמנפיקים אמצעי תשלום חובת גילוי נאות, והם יצטרכו להודיע ללקוחותיהם על-אודות הפטור מרישוי ועל כך שרשות ני"ע אינה מפקחת עליהם.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il