X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"מתחם האלף". קשרים בעירייה [הדמיה: עיריית ראשון לציון]
תביעה: תרמית ענק של מוגרבי-כהן ב"מתחם האלף"
12 רוכשים של דירות ושטחי מסחר בפרויקט בראשון לציון תובעים מן היזמים ואנשיהם 38 מיליון שקל, בטענה שזכויותיהם נמכרו מאחורי גבם לאלקטרה מוגרבי-כהן: תביעת סרק מובהקת

קבוצת מוגרבי-כהן, בראשותם של איש הנדל"ן שי מוגרבי ועו"ד שי כהן, מבצעת תרמית בעשרות מיליוני שקלים בשיווק זכויות ב"מתחם האלף" בראשון לציון. הקבוצה מגלגלת מאות מיליוני שקלים ללא פיקוח רגולטורי ומעמידה את הרוכשים בפני סיכון ניכר. כך טוענים 12 מן הרוכשים בתביעה בסך 38 מיליון שקל שהגישו (9.6.24) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
התובעים - אשר קנו את הזכויות בשנים 2018-2016 - אומרים, כי מוגרבי-כהן ממשיכה לפרסם שהיא בונה ומוכרת דירות ושטחי מסחר במתחם זה. היא מציגה את עצמה כמי שכוללת עורכי דין, מהנדסים, אדריכלים ושמאים, ואף כבעלת קשרים ענפים בעיריית ראשון לציון ובוועדה המקומית שלה, משום שמנהליה הם גם דירקטורים בחברה הכלכלית לפיתוח ראשון לציון.
הטענה העיקרית של התובעים היא, שמוגרבי-כהן מכרה ללא ידיעתם את זכויותיהם לקבוצת אלקטרה, כחלק מעסקה בהיקף של 248 מיליון שקל שנחתמה בשנת 2022. לטענתם, הקבוצה הוליכה שולל את בית משפט השלום בראשון לציון, כאשר שכנעה אותו לבצע פירוק שיתוף באמצעות מכירה במגרש בו נכללו זכויותיהם. לטענתם, הם רכשו את הזכויות בדמותן של מניות בחברת הר האם המצויה בפירוק, ומוגרבי-כהן הבטיחה להם שהפירוק יבוצע כך שכל רוכש יקבל זכויות נדל"ניות (דירות או שטחי מסחר). אלא שבפועל, לטענתם, הקבוצה מכרה כאמור את המגרש כולו לאלקטרה - וזאת מאחורי גבם וללא אישורם, והם גם לא קיבלו גם את חלקם היחסי מתוך התמורה ששילמה אלקטרה.
קבוצת מוגרבי-כהן מגלגלת למעשה מאות מיליוני שקלים "ללא כל בקרה, תוך הטעיית רוכשים", טוענים התובעים. היא מציגה את עצמה כיזמית המוכרת דירות, בעוד שבפועל "מדובר בשיטה לגיוס המוני" של מאות מיליוני שקלים ללא פיקוחה של רשות ניירות ערך. בפועל הקבוצה מגלגלת כספים אלו ממיזם למיזם ובכך מנסה ליצור רווחי הון ללקוחותיה, כאשר בדרך היא גובה מהם כספים רבים, כאילו הייתה סוכן השקעות. "כספם של מאות אנשים ברחבי הארץ מוטל על קרן הצבי, ללא כל פיקוח רגולטורי", מתריעים התובעים.
עוד נטען בתביעה, כי מוגרבי-כהן גבתה מהתובעים 3 מיליון שקל כדמי תיווך, שכר טירחת עורכי דין, דמי ניהול ועוד - בלא שנתנה להם כל תמורה. לטענת התובעים, מדובר בגבייה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים מכל לקוחותיה של הקבוצה. הם תובעים לקבל בחזרה גם סכומים אלו.
הנתבעים העיקריים הם: עוה"ד יואל קלדנשטיין, אדר סטלמן וליטל דותן ממשרדו של כהן, שלטענת התובעים נטלו חלק בתרמית כלפיהם או במכירה לאלקטרה; חנה אלישקוב, רועי שרעבי וישראל פינס מקבוצת מוגרבי-כהן, שעל-פי הנטען השתתפו בתרמית; חברת כהן פליקס בבעלותו של פליקס כהן, אביו של שי, המציג עצמו כיו"ר ועדת הפרויקטים של החברה הכלכלית (שבמוניטין שלה נעשה שימוש נטען לשווק את הזכויות במתחם האלף); רהב פסח, מנהלת לשכתו של שי כהן; חברת בית סיגמא שכנטען קיבלה תשלומים תמורת שירותי בנייה ופיקוח שלא ניתנו, ובעליה נאור ורסנו; והעירייה והוועדה המקומית. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד ליאור שמעוני וטרם הוגשו כתבי הגנה.
מוגרבי-כהן: התובעים הפרו את הסכמי ההשקעה
קבוצת מוגרבי-כהן טוענת בתגובה, כי "מדובר בתביעת סרק מובהקת", אשר באה לאחר שנדחתה תביעה דומה של אותו בא-כוח, וכי מעולם לא הובטחו ולא נמכרו דירות. לדבריה, בית המשפט שמע את טענות התובעים לפני שאישר את המכירה לאלקטרה ולא מצא בהן בסיס לעיכוב במכירה. היא אומרת כי הליכים משפטיים לפירוק שיתוף במקרקעין הם נפוצים מאוד, ומהווים דרך בריאה ואף מועדפת למימושם באופן המיטיב עם כל בעליהם המשותפים באופן שוויוני.
עוד טוענת הקבוצה, כי התביעה הוגשה רק לאחר שהתובעים נתבעו בטענה שהפרו את הסכמי ההשקעה, בכך שלמרות רווחי העתק מהם נהנו – הם מסרבים לשאת בתשלומי החובה הרובצים על הרווחים. הקבוצה אומרת שהיא פועלת תמיד, וגם ובמיוחד ב"מתחם האלף", באופן מקצועי, מסודר, ביושר קפדני ונאמנות מלאה לכל הרוכשים והמשקיעים. לדבריה, היא השיגה הצלחה יוצאת דופן עבורם, לרובם אין כל טענה בעניין, והם קיבלו זה מכבר – אחרי הפחתת המיסים וההוצאות – תשואה של למעלה מ-150% בשנים בודדות.

תאריך:  10/06/2024   |   עודכן:  14/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שי כהן / Shai Cohen
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה: תרמית ענק של מוגרבי-כהן ב"מתחם האלף"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שב וקרא לראש הממשלה נתניהו לקבוע תאריך בחירות מוסכם בסתיו והודיע: "כשנצא להפגין, נעשה זאת לפי חוק, ולא מתוך שנאה"    נתניהו: "דלתי תישאר פתוחה לכל מפלגה ציונית שמוכנה להיכנס תחת האלונקה ולסייע בהבאת הניצחון"
עידן יוסף
תא"ל אבי רוזנפלד מודיע על פרישה מצה"ל, לאחר 30 שנות שירות, לנוכח כשלונו ב-7 באוקטובר    יישאר בתפקיד עד לכניסת מחליפו לתפקיד
עידן יוסף
הגורמים המשפיעים על שער הדולר-שקל מגוונים וכוללים גורמים כלכליים, פוליטיים וגיאופוליטיים    התחזקות השקל והיחלשותו משפיעות על יוקר המחיה, האינפלציה, היצוא והתיירות    בנק ישראל ממלא תפקיד חשוב בניהול שער החליפין באמצעות התערבות בשוק המט"ח    השינויים האחרונים בשער הדולר-שקל מעוררים דאגה בקרב מקבלי ההחלטות והציבור הרחב
עידן יוסף
מבצע חילוץ החטופים החל עם כניסת האוגדה ללחימה במרכז הרצועה כמה ימים קודם לכן    החטופים הועברו תחת אש והעביר אותם לנקודת העלייה למסוק בלב רצועת עזה    כלי טיס של חיל-האוויר תקפו עשרות מטרות צבאיות להצלחת המבצע
עידן יוסף
סקירה כלכלית: הגירעון התקציבי עלה לשיעור של 7.2% מהתוצר ולמרות גביית מיסים גבוהה, הוצאות הממשלה עלו בשיעור משמעותי    עליית מחירי האנרגיה, המזון והשירותים, בשילוב עם עליית השכר, ימשיכו להשפיע על האינפלציה הגבוהה    הריבית כנראה לא תרד השנה והצמיחה צפויה להתמתן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il