X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נהגים צעירים מסכנים את כולנו
הכביש לא סולח: נהגים צעירים מעורבים פי 1.4 ממבוגרים בתאונות חמורות
נהגים צעירים מעורבים בתאונות דרכים בשיעור גבוה בהרבה מחלקם היחסי באוכלוסייה גורמי הסיכון לתאונות כוללים חוסר ניסיון, היסח דעת, נהיגה בשכרות ועייפות תוכניות התערבות קיימות לא הצליחו לפתור את הבעיה ארגוני בטיחות ממליצים על מספר צעדים לצמצום התאונות, כולל הגברת אכיפה, שיפור תשתיות וחינוך ממוקד

נהגים צעירים מעורבים בתאונות דרכים קטלניות וקשות בשיעור גבוה בהרבה מחלקם היחסי באוכלוסייה. הם נוהגים במהירות מופרזת, שולחים מסרונים תוך כדי נהיגה, שותים אלכוהול ונוסעים עם חברים שמסכנים אותם עוד יותר. למרות תוכניות התערבות שונות, הבעיה רק מחמירה. האם יישום המלצות חדשות יצליח להציל חיים? מרכז המחקר והמידע של הכנסת בדק את העניין.
בעשור האחרון, למעלה מ-100 אלף נהגים חדשים מקבלים רישיון בכל שנה. כשני שלישים מהם הם צעירים, בני 17 עד 24. נהגים צעירים אלה מעורבים בתאונות דרכים חמורות בשיעור גבוה פי 1.4 מנהגים מבוגרים יותר. בשנת 2021, השנה הקטלנית ביותר, 135 נהגים צעירים היו מעורבים בתאונות קטלניות.

נהגים צעירים נוטים לחוסר ניסיון בנהיגה, קושי בזיהוי סכנות בכביש, היסח דעת, נהיגה בשכרות ונהיגה בהשפעת עייפות. כל אלה הם גורמי סיכון משמעותיים לתאונות דרכים.
למרות שתוכניות התערבות שונות, כמו חינוך והסברה, תהליך רישוי מדורג, חקיקה ומיקוד אכיפה, מיושמות על-ידי משרדי הממשלה והרלב"ד, הבעיה עדיין רחוקה מפתרון. בשנת 2023 חלה ירידה קלה במעורבותם של נהגים צעירים בתאונות, אך הנתונים עדיין מדאיגים.
ארגוני בטיחות בדרכים ממליצים על הגברת האכיפה והנראות המשטרתית, שיפור תשתיות הכבישים, חינוך תעבורתי ממוקד, שימוש בטכנולוגיות רכב מתקדמות, ליווי נהגים צעירים ועידוד אמצעי תחבורה חלופיים. האם המלצות אלה אכן ייושמו ויצליחו להפחית את שיעור התאונות בקרב נהגים צעירים? ימים יגידו.

תאריך:  12/06/2024   |   עודכן:  12/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכביש לא סולח: נהגים צעירים מעורבים פי 1.4 ממבוגרים בתאונות חמורות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
מחלף אשדוד צפון נפתח לתנועה במלואו וצפוי להפחית משמעותית את גודש התנועה באזור, לשפר את הגישה לנמל אשדוד ולאזורי התעשיה באשדוד וביבנה    המיזם כלל שדרוג כביש 4 והחבתו והסדרת הכניסות והיציאות לאזורים שונים    בעתיד, המחלף יחובר לכביש הרצל ג' החדש, שיקשר בין המחלף לנמלי אשדוד
איתמר לוין
אגף הפיקוח במשרד התחבורה סובל ממחסור בכוח אדם, בכלי רכב ובציוד חיוני    ההנחיות לבתי הספר לנהיגה לא עודכנו מזה 20 שנה ונושאים חיוניים אינם נלמדים
איתמר לוין
למשטרה אין תוכנית עבודה ארוכת טווח למאבק בתאונות    אגף התנועה ומשטרת התנועה סובלים ממחסור בכוח אדם    עומס אדיר ואכיפה בלתי יעילה בבתי המשפט לתעבורה
איתמר לוין
הרלב"ד פעלה בלי יו"ר ומנכ"ל ותקציבה קוצץ בהתמדה    התוכנית שהוכנה לבקשת הממשלה לא אושרה ולא תוקצבה    המשטרה אוספת מידע חלקי בלבד על התאונות
איתמר לוין
אנגלמן: הכשלים הם בכל התחומים - מהעדר אסטרטגיה כוללת, דרך חולשה של הרשות למאבק בתאונות הדרכים ומחסור בשוטרים ושופטים, וכלה בהימנעות מתיקון ליקויים בטיחותיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il