נהגים צעירים נוטים לחוסר ניסיון בנהיגה, קושי בזיהוי סכנות בכביש, היסח דעת, נהיגה בשכרות ונהיגה בהשפעת עייפות. כל אלה הם גורמי סיכון משמעותיים לתאונות דרכים.
למרות שתוכניות התערבות שונות, כמו חינוך והסברה, תהליך רישוי מדורג, חקיקה ומיקוד אכיפה, מיושמות על-ידי משרדי הממשלה והרלב"ד, הבעיה עדיין רחוקה מפתרון. בשנת 2023 חלה ירידה קלה במעורבותם של נהגים צעירים בתאונות, אך הנתונים עדיין מדאיגים.
ארגוני בטיחות בדרכים ממליצים על הגברת האכיפה והנראות המשטרתית, שיפור תשתיות הכבישים, חינוך תעבורתי ממוקד, שימוש בטכנולוגיות רכב מתקדמות, ליווי נהגים צעירים ועידוד אמצעי תחבורה חלופיים. האם המלצות אלה אכן ייושמו ויצליחו להפחית את שיעור התאונות בקרב נהגים צעירים? ימים יגידו.