X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
הרב החילוני יצחק מקייטן קרא את חמישה חומשי תורה?
▪  ▪  ▪
עשרת ימי תשובה ויום הכיפורים
יצחק מקייטן
יום הכיפורים איננו יום הדין, אלא יום סיום המו"מ בין הכהן הגדול של האל הבבלי מַרְדוּךְ ובין מלך בבל לגבי חלוקת מיסי העמלים * מושג התשובה ושירת ההמנונות - סליחות ובקשות מהאל מַרְדוּךְ
לרשימה המלאה

אינני יכול לחזור על כל הדברים שנכתבו על חגי תשרי בידענות מופלאה ובתחכום רב מפי מר יצחק מקייטן (התואר רב מוענק בד"כ לאנשים אשר למדו בבית המדרש והוציאו תואר מקביל לתואר אקדמי במקומות כמו בר-אילן וכו', ואף מי שמייעץ לקהילה לא נקרא תמיד "רב" אצלנו, כך שיסלח לי מראש מר מקייטן), אבל משהו נשכח אצלו והוא הציווי האלוקי מהתורה.
כבר מהמשפט הראשון הבנתי שמשהו לא בסדר בדיוק: מר מקייטן כותב:"ראינו שהעם הפשוט ביהודה לא בקלות קיבל את הכרזת חג האחד בתשרי שאין לו שום סימוכין במסורת ישראל עד זמנו. וראינו שאופיו של החג כפי שעוצב ע"י ממציאו - נחמיה - אינו אלא חגיגת מאכל ומשתה ליום אחד". ובכן מה לגבי מה שנכתב בספר ויקרא פרק כ"ג פס' כ"ד: "דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, לֵאמֹר: בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ, יִהְיֶה לָכֶם שַׁבָּתוֹן--זִכְרוֹן תְּרוּעָה, מִקְרָא-קֹדֶשׁ." זכרון תרועה היינו הזכרון באמצעות השופר. החודש השביעי מחודש ניסן הוא תשרי, והיות ולא תמיד ידעו בדיוק מתי יבואו העדים להעיד כי ראו את הלבנה, תיקנו חכמים כי מועד זה יהיה יומיים על-מנת שלא לפספסו.
אינני מתכוון להעניק חוות דעת מלומדת, קוטלת קנים ופילוסופית לכל עיוות התורה שנכתב תחת מקלדתו של מר מקייטן, אני מביא סימוכין מספר הספרים. על יום כיפור ציווה הקב"ה [כ"ז]: "אַךְ בֶּעָשׂוֹר לַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי הַזֶּה יוֹם הַכִּפֻּרִים הוּא, מִקְרָא-קֹדֶשׁ יִהְיֶה לָכֶם, וְעִנִּיתֶם אֶת-נַפְשֹׁתֵיכֶם; וְהִקְרַבְתֶּם אִשֶּׁה, לַד'"(אפילו הצום מוזכר...). איפה מספטומיה ואיפה יהודה? הכל כתוב בתורה עצמה, לא בנביאים ולא בכתובים.
לגבי הגורלות על שאול המלך, אם הקורא הנכבד היה מעלעל כמה פסוקים אחורה, הוא היה מגלה כי לפני הגורלות, שמואל מושח את שאול למלך ויוצק שמן על ראשו (אקט המשיחה באופן פורמאלי) ע"פ הוראת הקב"ה ולאחר מכן מתנבא שאול (פרק י' שמואל א') ורק לאחר מכן, על-מנת להראות לכל העם כי בכל זאת בחירתו היא בחירת הקב"ה, מפיל שמואל גורלות ועולה בגורל שאול. מטרת העלאת הגורלות היא הפוכה לגמרי ממה שכותב מר מקייטן, שכן היא באה להראות כי לא שמואל בוחר את המלוכה אלא כח עליון, הקב"ה. גם סיפור דוד שמגיע אל נבל הכרמלי, בא סיפור זה לומר איך הגיעה אביגיל להיות אשת דוי, ומדוע דוד שעוד לא היה מלך והכיר את המדבר כיוון שהיה שם רבות, ביקש שכר על השמירה על הצאן מפני בוזזים וטורפי המדבר (דוד בבואו להרוג את גולית מברך את הקב"ה שהצילו מיד האריה והדוב: "וַיֹּאמֶר דָּוִד ד' אֲשֶׁר הִצִּלַנִי מִיַּד הָאֲרִי וּמִיַּד הַדֹּב, הוּא יַצִּילֵנִי מִיַּד הַפְּלִשְׁתִּי הַזֶּה"[שמואל א' פרק י"ז פס' ל"ז] וזה היה נהוג בתקופה זו), ואף אחד מנערי נבל אומר לאביגיל אשת נבל כי כך הוא הדבר [שמואל א' פרק כ"ה פס' יד-ט"ז] הנער הוא אחד מנערי נבל.
אקצר ואומר שלא בנמצא ספר יהודי כתנ"ך, משנה וגמרא התומך באלילות. נכון כי במשך השנים והגלויות הרבות והקשות נוצרה התבוללות בקרב העם היהודי ואימוץ מנהגים בהתאם לתקנות חכמים בגלויות השונות, אך עדיין לא נמוגה האמונה בקב"ה וכל המנהגים סובבים סביב אמונה זו. בזכות מנהגים אלו מר מקייטן יכול לעוות את התורה בעברית, ולתת לה פרשנות משלו בארץ ישראל.
שאלות לפני יום כיפור: מדוע ב-Ynet מתעקשים לקרוא ליום כיפור "חג האופניים"? אין להם קוראים דתיים? או שממש לא אכפת להם מהם? נראה שהתשובה הנכונה היא מס' 2 אם הם ימשיכו כך. היא תהיה מס' 1.
מדוע כל שנה כשעוברים לשעון חורף עם ישראל מקבל את האקסיומה כי שעון הקיץ חוסך למשק כך וכך מליוני שקלים? מאיפה זה לקוח? בכל שנה מגיע פרופסור לרדיו ומאשים את הדתיים בבזבוז הנוראי של שעון החורף ואני שואל: הרי בקיץ במפעלים של היום ובחברות ההיי-טק התאורה עובדת ללא קשר לשעות האור בחוץ, המזגנים עובדים שעות נוספות, ועובדי מע"צ והזבל בכל מקרה עובדים בלילה. המכוניות נוסעות יותר עם מזגן (כי יש יותר אור) ושורפות יותר דלק, ותאורות הרחוב הסולריות עובדות ללא קשר לשעון הקיץ או החורף, וגם ללא הזזת השעון שעות האור בחורף מועטות יותר בגלל זווית כדור הארץ ביחס לשמש אז מי יוכל להסביר לי מאיפה החיסכון?

תאריך:  23/09/2009   |   עודכן:  23/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב טייב
הפסגה המשולשת בניו-יורק
צפורה בראבי
כשהקפה לא טעים כי מישהו צריך אתכם...
יעקב טייב
תופעת בתי הספר הפרטיים בישראל במגמת עלייה
יעקב טייב
אובמה לא יציב טילים בפולין
איתן קלינסקי
אם זוג של מהגרים המנהל את חייו בביוב של החברה הישראלית, מצליח לגנוב לעצמו רגע של אושר אינטימי, של זוג החי כבעל ואישה ולהביא ילד לאוויר העולם - הרי זו פעולה עבריינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il