X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות

סקר שנערך ע"י עמותת "חסדי נעמי" בנושא מנהג משלוחי מנות לחג פורים קובע שבשל המצב הכלכלי הקשה לקראת חג הפורים הקרוב, כ-10% מהישראלים שנוהגים לשלוח משלוחי מנות מדי שנה יורידו את עלות משלוחי המנות בין 30%-50% לעומת השנה הקודמת, וכ-2% יאלצו השנה לראשונה לא לשלוח משלוחי מנות בשל מצבם הכלכלי.
28% מהישראלים שנוהגים לשלוח משלוחי מנות ציינו שעלות משלוח המנות השנה כ-50 ש"ח, ירידה של 37% לעומת שנת 2011. 25% מהישראלים יוציאו כ-200 ש"ח ומעלה על משלוחי מנות לחג.
לשאלה מה מקור המנהג של שליחת משלוחי מנות בפורים, 20% מהציבור לא יודע, וכ-3% ציינו שהסיבה לשליחת משלוחי מנות היא שבשושן הביאה היו הרבה אוזני המן והיהודים ולא היה מה לעשות איתם, אז הכינו חבילות איש לרעהו.
סקר שנערך ע"י עמותת "חסדי נעמי" , שהינה מהעמותות הגדולות בישראל לסיוע באספקת חבילות מון לנצרכים , באמצעות מכון יפעת\ מותגים. במדגם ארצי של 500 מרואיינים בנושא מנהג משלוחי המנות לקראת חג פורים קובע שהמצב הכלכלי הקשה ישפיע על כ-10% מהישראלים שנוהגים לשלוח משלוחי מנות שציינו שיקצצו בתקציב משלוחי המנות בין 30%-50% לעומת השנה הקודמת, כאשר 2% ציינו שיאלצו לראשונה השנה לא לשלוח משלוחי מנות בשל מצבם הכלכלי. בולטת התופעה שהרבה יותר נשים ( 3.1% ) לעומת גברים ( 1.2% ) אין באפשרותם לשלוח משלוחי מנות, רוב הגדול של הישראלים שציינו שהשנה אין באפשרותם לשלוח משלוחי מנות הינם תושבי ירושלים ( 6.3% ). ובקרב אלו שימשיכו לשלוח משלוחי מנות אך עם מוצרים זולים יותר- הרוב הינם תושבי הדרום ( 13.6% ).
מהסקר עולה שכ-58% מכלל האוכלוסיה נוהגים לשלוח משלוחי מנות לקראת פורים, כאשר בקרב תושבי ירושלים 73% ובקרב תושבי גוש דן 53%, בקרב תושבי הצפון 55%, ובקרב תושבי הדרום 61%. בנושא כמה כסף הישראלים מוציאים על משלוח מנות- 28% ציינו עד 50 ש"ח , 26% בין 50-100 ש"ח , 14% בין 100-150 ש"ח , 7% בין 150-200 ש"ח , ו25% מעל 200 ש"ח. בקרב הישראלים שציינו שההוצאה על משלוח מנות הינה עד 50 ש"ח - נשים 31% לעומת גברים 24%, לעומת אלה שציינו שההוצאה על משלוח מנות מעל 200 ש"ח, הגברים 31% והנשים 22%.
לשאלה מהו המקור המנהג של שליחת משלוח מנות בפורים , 68% ציינו שמדובר במצווה הקשורה למגילת אסתר, 8% ציינו שבשל העובדה שליהודים בשושן הבירה לא היה מה לאכול הם אספו אוכל ונהגו לשלוח אותו לאלה שלא היה להן, 2% ציינו שלאחר תלייתו של המן פשטו היהודים על ביתו וחילקו את המזון שהיה בביתו לעניין, 2.5% ציינו כי בשושן הבירה , היו הרבה אוזני המן ולא היה מה לעשות איתם, אז הכינו חבילות איש לרעהו, ו20% לא יודעים את מקור המנהג.
תאריך:  21/02/2013   |   עודכן:  21/02/2013
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
המצב הכלכלי משפיע גם על משלוחי מנות
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
למי לתת משלוחי מנות?
חושבים טוב  |  24/02/13 09:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי מרון
אפסון משיקה ליין חדש של שישה מקרנים להתקנה קבועה בחללי תצוגה גדולים במיוחד
יניב כהן
סרגון מכריזה על הזמנות ראשונות ל-FibeAir IP-20C® מ-PEG Bandwidth האמריקנית
עדנה דור-און
תחפושות משעשעות בחגיגת פורים לצוות העובדים שהתקיימה בביה"ח
אמיר בן ארצי
KMS מקבוצת אמן זכתה בפרויקט ניהול ידע במוקדי אורנג' מולדובה    מערכת ניהול הידע הרב ערוצית למרכזי שירות ומכירה מהדור החדש, KMS lighthouse בגרסה 4.0, תתמוך בלמעלה מ-1,000 משתמשים במוקדי שירות פרטיים ועסקיים וכן באתרי חנויות ומשווקים מורשים. המערכת תוכרז רשמית ב-27.2.13
ורד רהט-רוט
אוניברסיטת תל אביב בחרה במערכת המחשוב UCS של סיסקו אשר תוטמע על-ידי טלדור תקשורת גלאסהאוס. מערכת המחשוב UCS תשמש כפלטפורמה ל"ענן פרטי" ארגוני באוניברסיטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il