X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומנים אישיים

ממה נובעים המיגרנה וכאבי הראש?
כאחד שסבל בעבר מכאבי ראש, וגם כיום, אבל לעתים רחוקות הרבה יותר, רציתי להבין: למה זה קורה לי? לכן, הגעתי לאחר מחקר שערכתי על עצמי ועם עצמי אל התובנה, שלדעתי גורמת לסיבה, שכתוצאה ממנה מתריע הגוף הפיזי שלי על מצוקה, על בעיה כלשהי, שנעשה באמצעות השדר של כאב הראש.
כלומר, הבנתי שכשיש לי כאב ראש, אז הגוף הפיזי שלי מתריע לי, משדר לי באמצעות כאב הראש על בעיה כלשהי שמתרחשת בתוכי, בגופי. בעבר כאשר היה לי כאב ראש, לימדו אותי הורי לקחת כדור כנגד כאב הראש ושזה יעבור, ואפשר להמשיך לחיות כרגיל, וכך באמת חייתי.
עד שהחלטתי שאני רוצה להבין, למה? למה יש לי כאבי ראש? תפקיד הכדור שמשכך את כאב הראש הוא, לשכך את כאב הראש באמצעות סם, חומר כימי. אומנם הכאב פחת או נעלם, אך הבעיה עדיין קיימת במידה ולא הבנתי את הסיבה שגרמה לי לכאב הראש, וגם אם הבעיה נעלמה לה, כתוצאה מלקיחת משכך כאבים, יכולתי לחזור על אותה הטעות מבלי להבין מהי הטעות שעשיתי, ואז כאב הראש יכול היה לחזור שוב.
לכן, חשוב להבין, שהגוף הפיזי שלנו, משדר לנו אותות מצוקה באמצעות כאב הראש. התובנה שלי לסיבה שממה נובע כאב הראש, מאפשרת לי להשתדל שלא לחזור על אותה הטעות פעם נוספת, ובכך להימנע מליצור את התקלה, שגורמת לסבל רב, ולפגיעה בריאותית.
וכך, בתהליך של שנים של מחקר על עצמי ועם עצמי, כדי לפתור לעצמי את החידה לסיבה שבגללה יש לי כאבי ראש, הגעתי למסקנה הבאה: הגוף הפיזי שלי, משדר לי באמצעות כאב הראש, מצוקה של חוסר בכמות הספקת החמצן, במקום כמות מספקת שצריכה להגיע למוח שלי, כמות שלו המוח זקוק, כדי לפעול ולתפקד. ישנם גורמים רבים, להאטה בכמות הסדירה של הספקת החמצן הדרושה למוח.
למה? כיוון שאורח החיים, מבחינת אופן ההפעלה, ההזנה והתחזוקה של הגוף הפיזי שלי היה לקוי והוא היה לקוי בכל תחום ותחום בחיי, אורח חיים זה, לא אפשר לגוף הפיזי שלי לתפקד באופן מכוון, כלומר לתפקד באופן מאוזן ויציב, שאפשר לי להיות בריא מבלי לחוות מדי פעם בכאב ראש. כתוצאה מאורח חיים שהוא אינו בריא, נוצרה אצלי מגורם כזה או אחר, בעיה של חוסר בכמות הספקת החמצן למוח, שגרמה לתופעה של כאב, כל פעם בגלל גורם אחר.
איך הגעתי למסקנה, שכתוצאה מחוסר בכמות הספקת החמצן למוח שלי, הדבר גורם לי למיגרנה, לכאב הראש?
דוגמה ראשונה: כיום אני יודע, שבעצם יצא שניסיתי על עצמי, כלומר בהתחלה חשבתי שזה בגלל כולסטרול גבוה, לכן גרמתי לעצמי להוריד אותו באמצעות פעילות גופנית, ובאמצעות שינוי בתפריט התזונה ועוד, וכך למדתי לזהות את לחץ וזרימת הדם בגופי, אבל בעיקר את התחושות שנובעות מכך בראש. כל זה היה מלווה בבדיקות דם שערכתי, והתפרסו למשך כמה שנים.
דוגמה שנייה: לאחר שעברתי לצריכת מזון אורגני, ולאחר שניקיתי את גופי הפיזי מרעלים, ובטעות אכלתי מזון שנגוע בחומרי הדברה, ישר חשתי בשינוי לחץ בזרימת הדם למוח שלי, ולפעמים גם חטפתי כאב ראש.
דוגמה שלישית: כתוצאה ממאמץ פיזי עד כדי עייפות ותשישות ולפעמים התייבשות, חשתי בשינוי לחץ בזרימת הדם למוח, ולפעמים גם חטפתי כאב ראש.
דוגמה רביעית: טמפרטורת הגוף שמשתנה, אם כתוצאה ממזג האוויר ו/או כתוצאה מגורם פנימי, כמו מחלה, אשר גורמים לשינוי לחץ בזרימת הדם למוח, ולפעמים גם חטפתי כאב ראש.
כמו-כן, למדתי על עצמי שגם כתוצאה מבעיות עיכול, מיציאות שאינן סדירות ומהשמנה ועוד, נוצר שינוי בלחץ זרימת הדם למוח, וכתוצאה מכך בהספקת כמות החמצן למוח, שאפשר לי לחוש זאת במוח.
אם כך למה דווקא חמצן? ובכן, התיקון לכל המצבים שציינתי ברובו נעשה בעיקר באמצעות נשימות, כלומר ברגע שצברתי ניסיון וחשתי שמתחילה להתעורר אצלי בעיית לחץ בזרימת הדם שחשתי בעיקר במוח, מה שיכול היה להוביל לכאב הראש, הגברתי את קצב הנשימות שלי, וכך הכנסתי לריאות כמות אוויר גדולה יותר. הגברת קצב הנשימות, והכנסת האוויר לריאות באופן מוגבר יותר, אפשרה לי לספק יותר חמצן גם למוח, ואפשרה לי להקטין או למנוע את כאב הראש.
איך להימנע מלהגיע למצבים אלו? כמו שכתבתי, אורח חיים בכל תחום ותחום בחיי לא היה בריא, כלומר אורח החיים שלי לא היה רגוע ושלו, מה שגרם לכך, כל פעם משהו אחר גרם לבעיה בהספקה סדירה בכמות החמצן למוח, כמובן שגם כיום יש לי עדיין עוד מה ללמוד ומה לשפר בחיי, ואני עדיין עושה טעויות, אבל השינוי באורח החיים שלי הקטין אצלי באופן משמעותי את כאבי הראש שהיו לי בעבר, וזאת כיוון שהבנתי את הסיבה לכך.
מה השתנה באורח החיים שלי? שיניתי הכל, והשתניתי. שיניתי את הרגלי התזונה שלי, ובכך שמרתי על משקל קבוע. שיניתי והגברתי את צריכת כמות המים. למדתי להיות רגוע יותר, והבנתי שהרגשות הפנימיים שבי, לא מאפשרים לגוף הפיזי שלי לתפקד באופן מכוון. שיניתי את הרגלי השינה. למדתי את הצורך בפעילות גופנית יום-יומית. למדתי לשמור על טמפרטורת הגוף שלי. למדתי לנשום. למדתי לתחזק את הגוף הפיזי שלי. למדתי את מגבלות היכולות הפיזיות שלי, כלומר מתי אני עייף ומתי אני מותש. למדתי לשמור על הגוף הפיזי שלי מפני פגעי מזג האוויר. למדתי מהם הגורמים שמובילים למחלות, ולתופעות פיזיולוגיות וכיצד להיזהר מהם. בעיקר למדתי לחיות ללא לחץ של זמן.
למדתי שעישון וסמים (לא שצרכתי) ואפילו עישון פסיבי, תרופות, וכל תכשיר אחר שמורחים או מתיזים על הגוף, משפיע, כיוון שהגוף הפיזי שלנו הוא מחורר ואוורירי שסופג אליו דרך העור הכל, שמגיע דרך הדם לקיבה, ומשם לכל חלקי ואיברי הגוף הפיזי, כולל למוח.
למדתי שהגוף הפיזי שלי, צריך וזקוק לסדר ולשגרה בחיי היום יום, כדי שיתפקד באופן מכוון, וזאת כדי שלא לסבול. אבל, בעיקר למדתי מהי זהותי האמיתית, מה שאפשר לי להבין באופן ברור יותר את המציאות האמיתית שבה אני חי, הן מהבחינה האבולוציונית והן מהבחינה הרוחנית, תובנות אלו מאפשרות לי להיות רגוע יותר.
ועוד נושאים רבים ומגוונים שעליהם כתבתי מאמרים רבים, שיש להם השפעה על הספקת כמות החמצן הסדירה למוח. כלומר, אנחנו צריכים לחיות באופן מסוים, אבל אנחנו לא חיים כך, ומתוך ההיכרות שלי.
כל זה הוביל אותי למסקנה, שמגוון הנושאים שציינתי שקשורים לבריאותי, מאפשרים לי זרימה והספקה תקינה של אנרגיה באמצעות האיברים וכלי הדם שבגופי הפיזי, ולמחזוריות קבועה ויציבה במחזור הדם, אשר מכילה את כל האנרגיה שאותה צריך וזקוק הגוף הפיזי שלי, כדי להתקיים, וכדי לחיות באופן רגוע ולשלו יותר, ובעיקר בריא יותר. כולל את כמות צריכת החמצן שמועבר באמצעות כדוריות הדם האדומות, גם למוח.
חשוב לזכור שהמוח הוא אחד מהאיברים החשובים ביותר בגוף הפיזי. כידוע, ללא הספקת כמות חמצן שמגיעה באופן קבוע וסדיר למוח במשך כמה דקות, יכול להיגרם נזק מוחי, שיכול להשפיע על תפקוד הגוף הפיזי, ואף למקרה של מוות. לכן, כמות החמצן שמועברת באמצעות כדוריות הדם האדומות למוח הוא קריטי לשמירה על תפקוד הגוף הפיזי ועל החיים. כאשר יש חוסר בהספקת חמצן, הגוף הפיזי מתריע באמצעות כאב הראש. ככל שפחות ופחות חמצן מגיע למוח, כך כאב הראש מתעצם, כך אצלי לפחות.
כאשר כואב הראש הקושי לתפקד הוא רב, וזאת כדי שננוח ונירגע עד שהגוף הפיזי יתקן את עצמו, ויחזור לתפקד באופן סדיר. צריך לזכור, שלגוף הפיזי שלנו יש את היכולת לרפא, לתקן, לחדש, לנקות ואף לבנות את עצמו, רק צריך להבין איך לאפשר לו לבצע זאת.
כדי שכמות החמצן הרצויה תגיע למוח באופן סדיר, וכדי להימנע מהתרעה באמצעות כאב הראש על מצוקה בכמות הספקת החמצן למוח, אשר אינו מגיע למוח בכמות הדרושה לו כדי לתפקד ולפעול, צריכים להתקיים בעיקר הדברים הבאים, באופן כללי: שמירה על כל תנאי העברת כמות החמצן הרצויה באופן יציב וסדיר. הזנה ושמירה על כל אותם המרכיבים האנרגטיים, שצריכים להיכלל במחזור שמכילות כדוריות הדם האדומות, שאותם צריך וזקוק הגוף הפיזי, כדי לתפקד ולחיות. השפעות מזיקות יכולות להתרחש, אם כתוצאה מגורמים חיצוניים לגוף הפיזי, ואם כתוצאה מגורמים פנימיים בגוף הפיזי.
כמה דוגמאות לגורמים שהם חיצוניים לנו, שמשבשים את הספקת כמות החמצן: תזונה, מים ואוויר, שאינם מתאימים, ושאינם בכמות הדרושה להזנת הגוף הפיזי, באנרגיה שלה הגוף הפיזי צריך וזקוק. חשוב להבין, במה, בכמה, מתי ואיך להזין את הגוף הפיזי שלנו: תחזוקת הגוף, אם זה היגיינה אישית וסביבתית, מזג האוויר, פעילות ספורטיבית שאינה מתאימה לצורך הפיזיולוגי, עבודה עד כדי עייפות ותשישות, מקומות לא מאווררים ועוד.
כמה דוגמאות לגורמים שהם פנימיים, שמשבשים את הספקת כמות החמצן: הרגשות הפנימיים שבנו, שהם גם הרגשות שגורמים לנו להרגיש טוב, כמו: אהבה, אושר, שמחה, צחוק, תשוקה ועוד, והם גם הרגשות שגורמים לנו להרגיש רע, כמו: פחד, חרדה, דיכאון, כעס, ייאוש ועוד, שמוציאים את הגוף הפיזי מלהיות מכוון, הגוף הפיזי מכוון רק כאשר הוא רגוע, ללא הרגש הטוב והרגש הרע.
מחלה, תופעות פיזיולוגיות, טמפרטורת הגוף הפיזי, נשימות סדירות לשם הספקת כמות חמצן ועוד.
כלומר, כל דבר שהוא אינו מתאים לגוף הפיזי שלנו, פוגע ביכולת שלנו לספק את הכמות הסדירה של החמצן למוח, ואז מגיעה ההתרעה באמצעות כאב הראש.
טיפים נוספים שכדאי לדעת:
  • צריך שיהיה לחץ דם רצוי, ושזרימת הדם לא תהיה סמיכה מדי, וגם לא דלילה מדי.
  • שמירה על טמפרטורת הגוף הפיזי, שמשפיעה על זרימה והספקת הדם.
  • איזון ברמת כולסטרול הרצויה בדם.
  • שכמות הברזל בדם תהיה בכמות הרצויה.
  • שלא יהיו בדם רדיקאליים חופשיים.
  • שהכדוריות האדומות, יכילו את החומצות האמיניות שלהן זקוק הגוף הפיזי בלבד.
  • יציאות סדירות, משפיעות על פעולת הנשימה.
  • משקל קבוע, מאפשר פעולת נשימה סדירה.
מה הפתרון: כדי לאפשר, ואף להגדיל את כמות הספקת החמצן, צריך לשנות ולהשתנות, ולשנות את אורח החיים הלא בריא, לבריא. צריך לזכור, שהחמצן הוא אחד המרכיבים העיקריים, שמאפשר את ההתפתחות בתהליך האבולוציה, שיאפשר את מימוש מהות ומטרת החיים שלנו.
כדי להתקדם ולהתפתח, וגם כדי לממש את יעודנו בחיים, עלינו להבין איך להגדיל את נפח קיבולת קליטת כמות החמצן בגופנו הפיזי. אבל, בעיקר צריך ללמוד איך לנשום.
מסקנה: המסקנה שלי לכל אותם תסמינים, שציינתי ושחוויתי אותם במשך כל אותה תקופה שסבלתי מכאבי ראש היא: חוסר בכמות הספקה סדירה של חמצן, שצרכה ואמורה להגיע למוח שלי על-מנת שיתאפשר לי לתפקד ביום-יום.
ברגע ששיניתי את אורח חיי, לחיים לרגועים ושלווים יותר, ולמדתי לזהות את אותם הסימנים המקדימים למצוקה, כמעט בכל המקרים מנעתי את כאב הראש באמצעות הגברת הנשימות ומנוחה, ובעיקר למדתי את הגורמים הרבים שבגללם נוצר הפוטנציאל לכאב הראש, ובכך נמנעתי מלהשתמש באמצעי עזר, כמו משככי כאבים, שזה בעצם סם משכך.
לסיכום, מיגרנה, כאב הראש גורם לסבל רב, שפשוט משתק אותנו מהאפשרות להמשיך ולתפקד כרגיל, וזו המטרה של כאב הראש.
כלומר, כאשר אנו חווים את הכאב, עלינו להפסיק כל פעילות, ולאפשר לגוף הפיזי שלנו את המנוחה שאותה הוא צריך, ולה הוא זקוק, כדי לרפא ולתקן את עצמו.
חשוב להבין, חמצן הוא מצרך אנרגטי חשוב לתפקוד המוח, ללא הספקת כמות החמצן הסדירה, או הפסקה בהספקת החמצן למוח, יכול להיגרם לנו נזק מוחי, שיכול לגרום לנזק בריאותי, ואף למוות. לכן, רצוי להפסיק כל פעילות, ולנוח.
כדי להימנע מכאב הראש, צריך ללמוד ולהבין את הגורמים הרבים שיוצרים את התקלה, ורצוי שלא לחזור על אותן הטעויות. כתוצאה מאורח החיים שיצרנו לעצמנו, במסגרת השיטה הקפיטליסטית והדמוקרטית, רצוי שלא לשכוח שצריך לנשום, אבל לא רק שצריך שלא לשכוח לנשום, אלא שצריך להבין איך לנשום.
המסר: מיגרנה, כאבי הראש, תפקידם להתריע ולהזהיר אותנו על הספקה לקויה בכמות החמצן שמגיעה למוח, כלומר, הסיבה העיקרית למיגרנה וכאבי ראש היא חוסר בכמות הספקת החמצן למוח, להבנתי ומניסיוני.

תאריך:  08/01/2010   |   עודכן:  08/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיגרנה וכאבי ראש - סיבות, טיפול ומניעה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
cluster headache
bar a  |  16/11/17 10:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
יוסי קרמר
יוסי קרמר
יוסי קרמר
שאול דישי
פרק שלישי ובו יוסבר קצרות וינוסח נמרצות וברורות - כמו מה וכמו מי עתיד הסרט להמריא ואחר-כך לנחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il