X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומנים אישיים

שאלה - האם שפת המתמטיקה, מאפשרת לנו להגיע למסקנות האמיתיות?
תשובה - מתמטיקה היא שפה מדעית, שהאנושות משתמשת בה בשלב זה של תהליך החקירה, הלמידה וההתפתחות האבולוציונית, בניסיון לתרגם ולהבין את המציאות האמיתית שבה אנחנו חיים ושאנחנו המין האנושי הוא חלק ממנה, הן מהבחינה האבולוציונית, הן מהבחינה הקוסמית, והן מהבחינה הרוחנית.
מי שהמציא את שפת המתמטיקה בהיסטוריה האנושית יצא מתוך הנחה בסיסית מקובעת ומוחלטת, שאחד שווה לאחד, שיצר את לוח הכפל, שהוביל למגוון רחב של אפשרויות.
בהתאם להנחה בסיסית מקובעת ומוחלטת זו, שפת המתמטיקה שמקשרת בין האפשרויות ומאפשרת את ההתקשרות הביאה את האנושות למחשבות מסוימות, ובהתאם לכך לחיות את המציאות שנוצרה בהתאם לאותה חשיבה מתמטית, ובכך גם לתרגם את האני העצמי, את זהותנו ואת המציאות בהתאם לאותה החשיבה.
האם כך הדבר? במציאות האמיתית לא כך הדבר.
אחד שווה לאחד רק במציאות הדמיונית שיצרה את האשליה, ולא במציאות האמיתית.
אף בן אנוש אינו שווה, אינו זהה לאחר אלא דומה, כמו-כן אין דבר ביקום שזהה למשהו אחר במציאות האמיתית. כל ניסיון, לתרגם ולנסות להבין את המציאות האמיתית באמצעות שפת המתמטיקה, מכניס את המשתמש בשפה זו למציאות שהיא אשליה, ובכך לתרגם ולקשר את זהותו באופן שגוי, במציאות שבה הוא נמצא וחי.
למה? כיוון, שהדרך היחידה שלנו לנסות לתרגם ולהבין את זהותנו האמיתית ואת המציאות האמיתית שבה אנחנו חיים, הן מהבחינה האבולוציונית, הן מהבחינה הקוסמית והן מהבחינה הרוחנית, היא באמצעות ההתבוננות והצפייה, שמאפשרים את החקירה, הלמידה וההתפתחות בכוחות עצמנו במציאות שבה אנחנו חיים, ובכך להבין באופן עצמאי את ההקשרים.
בן האנוש הוא מחשב על, ולכן כל ניסיון ליצור אלטרנטיבה חיצונית אחרת, שתיתן לנו את התשובות ושתבין במקומנו, תעוות את המסקנות הסופיות. תובנה זו, מאפשרת לנו להתחבר למי שאנחנו. כלומר, הנתונים שאותם אנחנו אוספים באמצעות ההתבוננות והצפייה, מאפשרים לנו לעבד אותם, ולהגיע למסקנות האמיתיות לגבינו ולגבי המציאות שבה אנחנו חיים.
כלומר, אין דרך אחרת שתאפשר לנו להבין את זהותנו האמיתית ואת המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים ושבה אנחנו חיים, מאשר ההתבוננות וצפייה לשם החקירה, הלמידה וההתפתחות.
מבחינה קוסמית, מרגע התרחשות המפץ הגדול, האנרגיה שהתנפצה לרסיסים רסיסים, שואפת לחזור לעצמה, למצב הצבירה הראשוני שלה, וכך יהיה בסוף התהליך שעובר על היקום שאנחנו חלק ממנו.
לכן, כל התהליך שעובר על היקום, שמורכב מאירועים רבים, ושאין בו אף אירוע שזהה או שווה לקודמו, אינו מאפשר להשתמש בנתון קבוע כלשהו לשם התרגום וההגעה למסקנות האמיתיות.
כמה דוגמאות:
חייו של בן האנוש כיצור אנרגטי שהוא בעל הרכב וצורה, משתנים באופן דינמי לכל אורך חייו, ואין אף רגע בחייו שחלף שזהה לקודמו. מהירות האור היא אינה קבועה במציאות האמיתית, כיוון שפועלים על קרן האור כוחות קוסמיים. מסה אינה קבועה במציאות האמיתית, כיוון שבכל מקום ביקום התנאים שונים ומשתנים.
תהליך האבולוציה הוא תהליך, שאין בו אף שלב, שזהה או שווה לקודמו. התהליך הקוסמי הוא תהליך, שאין בו אף שלב, שזהה או שווה לקודמו. הכל קשור לכל, והכל נע בתהליך דינמי שאינו שווה, ואינו זהה לעבר המטרה.
מבחינה אישית וחברתית, מציאות שבה מחנכים, מתכנתים ואף מאלפים אותנו שאחד שווה לאחד, כשבמציאות האמיתית אין דבר שזהה לדבר אחר, יוצר מצב שבו נעצר תהליך החקירה, הלמידה וההתפתחות שלנו.
דוגמה: מגיל צעיר מחנכים, מתכנתים, מאלפים אותנו שאחד שווה לאחד, ואם אני לא אכין שיעורים שבהם אני מתרגל את המידע הזה, אקבל עונש, ובמידה ואבחן ולא אענה לשאלה אכשל, כמו-כן במבחנים לתעודת הבגרות, ללימודים גבוהים שמאפשרים לי להתקבל לעבודה, וכך לכל אורך תהליך הלמידה שלנו במערכת החינוך ובחיים, אנחנו מחויבים למחשבה הזו.
כמו-כן בעבודה, במידה ולא אשתמש במידע שאחד שווה לאחד, לא אוכל להיות שותף למציאות שבה כולם חושבים שאחד שווה לאחד.
כלומר, המציאות שיצרנו מקובעת על תזה, שבה שפת המתמטיקה היא השפה הלאומית והבינלאומית.
איך היה צריך להיות? צריך להעלות את האפשרות, ושכל אחד יחקור, ילמד, יתפתח בדרכו שלו, ושיגיע למסקנות האישיות שלו, ולא כמו שנעשה כיום, שכולם או רובם של האנשים נסחפים עם מה שאומרים להם, והם אינם עוצרים לרגע, כדי לשאול ולחקור ולערער על מה המידע שמזינים אותם, והדבר נכון לגבי שאר המקצועות שבהם מזינים אותנו.
מסקנה: שווה, זהה, הן שתי מילים בעלות אותה משמעות. מילים אלו, לקוחות ממציאות דמיונית, שהאנושות השתמשה ומימשה ויצרה לעצמה את האשליה.
סיכום: חינכו, תכנתו ואילפו אותנו לחשיבה מקובעת, ובמידה ולא נחשוב באופן שווה, זהה, לא נוכל להיות חלק מהחברה הנחשבת כנורמלית. אבל הנורמלי הוא אינו השפוי, בגלל הגישה הקולקטיבית המקובעת שנוצרה לה במשך ההיסטוריה האנושית.
המסר במאמר: אחד לא שווה לאחד.
במציאות האמיתית אין דבר הזהה לדבר אחר, להבנתי.
ממליץ לקרוא את המאמרים שכתבתי בנושאים הבאים: דע ומדענים, מאיץ החלקיקים, אטום, אנרגיה, מסה, מהירות האור, אלברט איינשטיין, דארווין, יקום, חלל, חור התולעת, סופרנובה, קוסמולוגיה, בורא, כוכבים, שמש, זמן, מצב צבירה של האנרגיה, סטטיסטיקה והסתברויות, קריסת היקום, מנהרת החלל, חורים שחורים, נצחיות מבחינה קוסמית, ועוד.

יסי קרמר - מייעץ למודעות עצמית והתפתחות אישית.
לבלוג שלי - [קישור]
תאריך:  25/06/2010   |   עודכן:  26/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה אדרי
יוסי קרמר
המתת חסד נועדה להפסיק את סבלו של בן האנוש. חיים שמלובים בסבל, הם חיים שגורמים לבן האנוש להיות אומלל בחייו
יוסי קרמר
ישנם אנשים ששומרים סוד במשך חיים שלמים, כתוצאה מאירועים שחווה בעברם, מה שגורם להם לחיות את חייהם בפחד ובסבל
שאול דישי
פרק תשיעי – ובו יסופר על תחילתה וראשיתה של הנגיעה האישית שלי
יוסי קרמר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il