X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומנים אישיים
מחסור בוויטמין D יכול לגרום למספר רב של בעיות בריאותיות כיצד נעזור לגופנו לקבל בכל זאת את מנת ויטמין ה-D הדרושה לו
▪  ▪  ▪

ויטמין D הוא אחד הוויטמינים החשובים לשמירה על בריאותנו ואף על נפשנו.
מחסור בוויטמין D יכול לגרום למספר רב של בעיות. זה מתחיל בבריאות הנפשית שלנו כאשר זה מתחיל מדיכאונות ונגמר באובדן הזיכרון, בנוסף לכך המחסור בוויטמין D יכול לגרום להופעתם של מספר סוגי סרטן. לפגיעה בחוסנן של העצמות ולתופעות של רככת העצמות במבוגרים ובילדים. ויטמין D ברמה סבירה בגופנו יעזור לנו להתמודד עם מחלות הסוכרת שהאוכלוסיה בארץ וברחבי העולם הולכת וסובלת ממנה יותר ויותר. מחלות לב שונות, ואפילו מניעת סרטן השד. על כן יש לשמור על רמה מאוזנת של וויטמין D בגופנו. מחסור של ויטמין D בגופנו יכול להצביע על אפשרות של בעיה בתפקודי הכבד שלנו. או בתפקודי הכליות. דבר מסוכן לכשעצמו. מחסור בוויטמין D יכול להוות סמן לסוכרת, ואפילו ללחץ דם גבוהה, כמו-כן למחלה בחניכיים על כל גווניה. יש צורך להבין כי ויטמין D עוזר לנו בשמירה על הלב שלנו עוזר לנו בספיגת הסידן לגוף שזה חשוב בפני עצמו לעצמות וכן לפעולה התקינה של שריר הלב.
במדינה כמו שלנו שהיא רווית שמש אין כל סיבה למחסור בוויטמין D, אך מכיוון שאנו מסתגרים מרבית שעות היום במשרדים סגורים וממוזגים אשר לא נותנים לקרני השמש לחדור דרכן, וכמו-כן עובדים שעות ארוכות במבנים סגורים וכמעט ולא נמצאים בשעות השמש הטובות בשעות הבוקר או שעות אחר-הצהריים בחוץ אז מתחיל להיווצר אצל מרבית האוכלוסיה מחסור בוויטמין D.
כיצד אנו יכולים לעזור לגופנו לקבל בכול זאת את מנת הוויטמין D על-אף שאין לנו מספיק שמש שאנו זקוקים לה לשם יצירת וויטמין D על-ידי גופנו.
אתן כאן כמה עצות ולא על-ידי תרופות שאני לא כל כך ממליץ עליהן, קודם כל לפני שרצים לקחת תוספי מזון ותרופות אולי כדאי לנסות ולספוג את המחסור הוויטמין D על-ידי מזונות שונים. אני חסיד גדול בצריכה של ויטמינים לא על-ידי תוספי מזונות ולא על-ידי תרופות כי כל צריכה של תרופות אומנם עוזרת מצד אחד אך תמיד תמיד פוגעת בדברים אחרים ובמיוחד בכבד.
יש להיזהר באופן מוחלט מעודף של ויטמין D בגופנו על כן עדיף לפי דעתי לצרוך את וויטמין D מהטבע ולא על-ידי תרופה או תוספי מזון וויטמינים הנמכרים על-ידי החברות השונות. עודף של וויטמין D יכול לגרום ללחצים קשים בראש והרגשה של כאבי ראש עזים, לסחרחורת ואף להקאות אשר יגרמו בשל כך.
להלן ההמלצות שלי על-פי הניסיון שלי כיצד אפשר לשפר את רמת וויטמין D מבלי לקחת כל תוסף מזון או תרופה.
ראשית, ספק ויטמין D טוב הוא דג הסלמון. צריכה של שלוש פעמים בשבוע של דג סלמון, יכולה לשפר את המצב במקצת. כמו-כן, אכילת דג טונה פעמים בשבוע תוסיף לנו עוד כמות מסויימת של ויטמין D. שמן דגים בכלל מוסיף כמות נכבדה של ויטמין D לגוף. את השמן הזה אנו יכולים לקבל מאכילת סרדינים או טונה. גם אכילה של לפחות ביצה אחת ליום, רק ביצים מבושלות, בתוספת דגים, יכולה לאזן לנו את המחסור בוויטמין D. יוגורט אחד ליום - רצוי. אפילו שני יוגורטים - אחד בבוקר ואחד בערב. אלו יוסיפו לנו גם כן לאיזון המחסור בוויטמין D. כמו-כן, המאכלים בתוספת של שהיה של שעה אחת ביום לפחות בזמן כזה או אחר בחוץ כאשר השמש עדיין מככבת בשמיים, אבל לא בשעות הערב, כל זה ביחד עם המזון יכולים להוביל אותנו לכמות מאוזנת של וויטמין D, ואז יותר לא נצטרך להלעיט את גופנו בתרופות או בתוספי מזון מיותרים.
יש להיזהר עם יצירת עודף של ויטמין D כאשר סובלים מבעיות של תפקוד בלוטת התריס. כמו-כן, הציבור מוזהר שלא לצרוך כל תוספי ויטמין D כאשר אתם נמצאים בטיפול הורמונאלי זה או אחר, כאשר אתם מקבלים כדורים שונים לצורף הורדת לחץ דם, וכן חשוב מאוד להיזהר בתוספי וויטמין D כאשר אתם מקבלים תרופות אשר מטרתן למנוע קרישה מוגברת או נוגדי קרישה באופן מיוחד תרופה בשם ווארפארין. כדאי בכל זאת להתייעץ עם רופא כאשר יש את אחת הבעיות הרפואיות שציינתי לפני שבולעים תוספי ויטמין D על כל גווניהם. זהירות לא הזיקה עד היום לבריאותו של אף אחד.
כל הכתוב כאן הוא על-פי ניסיוני האישי בלבד. אני לא רופא ואין לי כל השכלה רפואית. אין אני נותן מרשמים לאף אחד, אלא משתף אתכם ממעשיי ומבדיקת הנושא על גופי בלבד. על כן, אין כאן כל המלצה רפואית אלה חוות דעת נוספת רק על-פי ניסיוני האישי. והעיקר שתהיו לי בריאים.

תאריך:  18/09/2011   |   עודכן:  18/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיבות ויטמין ה-D בגופנו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
3.320120
4554  |  11/10/11 15:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il