על מה ולמה שופך חמתו
המשורר הגרמני האנטישמי
על עם ישראל, על היהודים.
לא על כל אזרחי המדינה חמתו בוערת,
על היהודים ומדינתם הוא שופך מארתו.
כי לפי עניות דעתו הבלתי מבוססת
אנחנו עומדים להשמיד עם, את העם האירני כמובן.
אותו עם שמנהיגו לחלוטין אינו מטומטם.
חוזר הוא ומכחיש שואה ידוע, על-אף שאת האמת הוא טוב מאוד יודע.
אנשים ניצולי השואה חיים עדיין בינינו, ומספרים על זרועם טבועים.
את הצריבה בבשרם ובנפשם הם חשים עדיין.
הקרמטוריום עומד על-כנו,
בלוק העינויים והניסויים, בלוק 10 באושוויץ, גם-כן על-כנו עומד.
מדוע אם-כן לא יטרח ויגיע
אחמדינג'אד, לראותו במו עיניו.
בהזדמנות זו יראה את המזוודות עם השמות החרוטים עליהן, את הנעליים בכל המידות,
הבגדים והפרוטזות המיותמות שנשארו להעיד עדות אילמת לקורבנות.
הרמפה והקרונות, השירותים המזוויעים השטניים ועוד ועוד ועוד...
גינטר גראס בחר לו מועד מתאים, המועד משכבר הימים, ערב פסח תמיד היה המועד המתאים.
להאשים את היהודים בשימוש בדם ילדים נוצרים לאפיית מצות.
האדון הלא מכובד הזה, נושא בראשו המעוות רעיונות מקברים של רצח,
ואת האשמה הוא מטיל על היהודים.
ערב פסח לדידו הוא הזמן המתאים לאנטישמי שונא היהודים.
והרי לכל ידוע שעל היהודים בלבד, נאסר שימוש בדם בשר בהמה ועוף,
ולכך נועדה השרייה במים והמליחה.
דווקא בנו בחר להתקלס, כדי לשלח בנו רוצחים אנטישמים ושאהידים מוסלמים כמו בטולוז.
מדוע אינו טורח להגיע לאושוויץ-בירקנאו, שם יתוודע לזוועות השואה, האם עיניו טחו מראות?
"שפוך חמתך על הגויים אשר לא ידעוך ועל ממלכות אשר בשמך לא קראו: כי אכל את יעקב ואת נווהו השמו" [תהלים עט, ו'-ז'].
"הקריאה הרמה "שפוך חמתך", אינה מבקשת להשמיד עמים כי אם את משטרי העריצות האחראים לאנטישמיות ולרדיפת היהודים" [הגדה ופשרה, משה גרילק].
בתוכנית הטלוויזיה פוליטיקה, יושב היסטוריון מלומד,
כשדמו רותח בקרבו, רואים זאת על פניו.
בלהט הוא מחרה וצועק באולפן השקט, כשאף אחד לדבריו לא מתפרץ.
וכך הוא אומר: "איך אפשר לקרא את ההגדה הגזענית, כשכתוב בה 'שפוך חמתך' ו'זכור את אשר עשה לך עמלק'.
הרי זה דבר נורא! עוד יילכו יהודים לטבוח בנוצרים ובמוסלמים", הוא חושש.
ומה מלמדת אותנו ההיסטוריה, היסטוריון מכובד? שבדיוק ההפך קרה.
ולכן, מופיע הכתוב כאזהרה ליהודים, שלא להתפתות ולהאמין.
ראו את "המזרח התיכון החדש", הוא באמת חדש, אך לא לכך התכוון המשורר.
צא ולמד, פרופסור מלומד, את ההגדה על בורייה, אולי אז תבין את משמעותה ההיסטורית לדורות, מאז יציאת מצרים ועד עולם.
וגינטר גראס ימשיך בשנאתו, לא נוכל לשנותו. בתקווה שלא יהיה אפילו קומץ שיזדהה איתו.
כבר היום נשמעו קולות אנטישמיים באיטליה, את הבעיות בינם לבין עצמם הם כבר פתרו?
ואחמדינג'אד ימשיך לאיים בהשמדת ישראל, כדי להסיט את האש לעברנו. כי האדמה רותחת תחת רגליו.
ערב פסח, "הפרוטוקולים של זקני ציון" עדיין מככבים בעולם לקראת פסח תשע"ב.