X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מוריה בן הרוש, טל אידיסיס ורועי וינברג [צילום: רדי רובינשטיין]
האם נשיקה על שפתי גוסס היא חוקית או חטא?
סטודיו יורם לוינשטיין מציג לכאורה במחזהו של נלסון רודריגז "נשיקה על האספלט" התייחסות לבעיית ההומוסקסואליזם. אך מבעד לדרמה המרתקת בוקעים אלמנטים חזקים ביותר של כתב אשמה עם סוף מפוצץ
דייויד טטרו, מוריה בן הרוש, רועי ויינברג [צילום: רדי רובינשטיין]

צדי צרפתי הבימאי שמוכר הודות למחזות הזמר והמופעים הגרנדיוזים שביים, מבריק כאן בבימוי המחזה הנוגע בוורידים של כל אחד. את דמותו של הגיבור המיוסר, אראנדיר, מגלם בכשרון רב וברגישות הנאותה דייויד טטרו. כשלעצמו - בחור יפה תואר, מלא קסם פנימי החודר ללב כל צופה, ובכנות משחקו מרגש עד הרגע האחרון. הוא האנטי-גיבור שהקהל מזדהה עמו וסובל יחד אתו את כל הוויה דולורוזה.
למעשה, יש במחזה ביקורת חמורה על שני מיגזרים: המשטרה האלימה והכפייתית - אלמנט קיים בכל מחוז בעולם כולל אותנו, והביקורת הנוקבת כלפי התקשורת וארסיותה, המוטה בכוונה להרוס את הקרבן שבחרה כדי להלל את עצמה.
הסיפור מתחיל עם מפקח משטרה ששמו הטוב הוכתם בגלל סטירה שנתן לנחקרת שלו, ועוררה גלים בתקשורת. לעזרתו נחלץ צלם רודף שערוריות וממציאן, שמציע לו להפוך מקרה פעוט של אדם שנפל מהמדרכה לכביש, ואוטובוס שעבר דרס אותו. ברגע גסיסתו, גחן אליו עובר אורח, והגוסס ביקש ממנו שיעניק לו נשיקה, ואז נפטר.
אראנדיר מוזמן להעיד על המקרה, ואשתו האוהבת סלמיניה מחכה לו בביתם מודאגת. בהמשך, המשטרה עוצרת אותו כביכול באשמת היותו בן זוגו של הנפטר לכאורה, מה שהיה אז פשע על-פי החוק. את האישה - המפקד מזמן ל"חקירה"גם כן, בה הוא והצלם מכים ואונסים אותה בברוטליות. הם אף סוחטים הודעה מהשכנה וכן מכים את האלמנה, וכופים עליה להעיד שראתה את ההרוג מבקר בעבר בבית ה"פושע".
כל עבודת המשטרה נעשית על-מנת לעורר מהומה תקשורתית שתסב את תשומת הלב מפשעו של המפקח ואלימותו קודם לכן, ובכך, לטהר את שמו. התקשורת, כרגיל, ששה להשמיץ ולעשות מעדנים וחגיגה תקשורתית מסבלו של הקורבן שנבחר. ואם זו לא ביקורת חריפה על שני מיגזרים אלה - מהי ביקורת?
את קטעי האלימות ושחרור היצרים האפלים מפיג הבימאי באתנחות סצינות ריקוד הטנגו המלוטשים והיפהפיים שמבצעים שני תלמדי שנה א' בסטודיו, נדב שמה וניב חביב המצודדים. רעיון מעולה של הבימאי צרפתי והדרמטורגית עינת ברנובסקי. לצד כשרונו המבריק של דייויד טטרו כאראנדיר, ושל מוריה בן הרוש המקסימה והמכמירה כרעיתו, הבולטת בין כל הנשים היפות והמרשימות בהצגה -בולט במשחקו האלים גם חנן שוורצברג, שמשחקו כשלעצמו הוא פנינה בתוך השרשרת המשובחת. כך גם אורי עטיה כעיתונאי-הצלם, שמחצין הר געש של רגשות אכזריים, כושר מניפולטיבי ויכולת השפעה על התנהלות הדרמה.
הבימוי התזזיתי, נתמך בחילופי אביזרי התפאורה במהירות פנומנלית תוך שניות, כך שמהלך ההצגה בסצינות הקצרות שומר על הקצב והדינמיות. המוזיקה המתאימה שערכו צדי צרפתי והשחקן רועי וינברג סובלת מסאונד שעובר את גבולות הסבל, אך מהתלבושות היצירתיות והיפהפיות של לירון מינקין, ניתן לעגן את הסיפור בתקופת שנות החמישים. כך גם מהווים חלק מההצלחה התנועה מבריקה של צמד הרקדנים יצר צח יוסיפון, המורה שלהם בסטודיו, והתאורה המוצלחת של אייל תבורי.
רועי וינברג כ"אפריז'יו", אביה של סלמיניה וחותנו של אראנדיר, היחיד הנראה שליו, סולידי ומהוגן, מנחית במונולוג האחרון שלו את הבומבה על הצופים. מונולוג בו באו לביטוי כשרונו ויכולותיו. מלבד החוקר המבריק והאלים במשטרה, מצוים עוד כמה מעוזריו, אלימים גם הם - נדב שרעבי כחוקר, אדם הירש כפקיד, ומעצימים את האימפקט גם ספיר דרמון יפת העיניים בתפקיד קטן כמטילד השכנה, שירה קוריאל בהופעה מרשימה כאלמנת ההרוג, בשתי הופעות שונות לחלוטין, במיוחד בזו לאחר שהוכתה ונלקחה ממנה ההודאה בכפיה. טל אידיסיס כדליה, אחותה של סלמיניה, מגלמת את דמותה הקונטרוורסאלית גם כן ביעילות ובחן רב. תמונת הסיום המזכירה את ה"פייטה" של מיקלאנג'לו, סוגרת את מעגל האלימות והרוע ברגע עדין ומכמיר.
חרף העובדה שכיום הומוסקסואליות אינה כבר חטא, בעטיו נשפטים למאסר, הרי עצם השימוש בעבירה זו בימים ההם, כחומר להריסת משפחה, קריירה של אדם וכתישת אישיותו, מהווים את הבסיס לביקורת החזקה של נלסון רודריגז על החוליים החברתיים שקיימים ועומדים גם כיום. וראו מה קרה במחוזותינו בחדשים האחרונים עד הבחירות, וטחינת המוחות הממשיכה גם כיום. מה שמשאיר בך תחושת קבס עמוקה.
הצגה מרתקת, עם עומק וביצועים מרשימים, שסוחפת את כל הצופים.

תאריך:  19/04/2015   |   עודכן:  19/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם נשיקה על שפתי גוסס היא חוקית או חטא?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חטא, חטא
עבדול מאג'יד  |  19/04/15 20:47
 
- ההצגה לא התכוונה כלל
alice  |  20/04/15 16:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
המטרה האסטרטגית האמיתית של אירן היא לייצר ארסנל של נשק גרעיני התקפי הנישא על ראשי טילים בליסטיים והמסוגל להוות איום לא רק על ישראל אלא על כל מדינות המזרח התיכון, כולל האיסלאמיות, וגם על חלקים נרחבים של העולם המערבי
גיא דויטש
האם ההצהרה המשותפת של האמריקנים והאירנים הייתה אחיזת עיניים בלבד?    ראיון על ההצהרות הסותרות מטהרן ומוושינגטון ומה צופן העתיד להסכם הגרעין
עידן יוסף
דיקן "שערי משפט" חקר ומצא כי הסתמכות על הסטטוס-קוו היא המצאה שנוחה לשופטים ולפוליטיקאים, אך במהלך השנים חלו תמורות בכל ענייני הדת והמדינה    תחבורה ציבורית בשבת? להתחשב במעוטי יכולת, כולל בנהגים, תוך הבטחת דמותה של השבת
טובה ספרא
נתניהו מרגיש תחושת שליחות אמיתית כשהוא מייצג את מדינת ישראל; כבן מזל מאזניים הוא זקוק למערכת יחסי אמון כדי לבנות שיתופי פעולה; לכן הוא רוקם ממשלה קודם כל רק עם אנשים שיוכל לבטוח בהם    נסו לשמור על המילים היוצאות מהפה    ימים של חריפות מנטלית חדה העוזרת פתרון בעיות
ד"ר דניאל מדר
הפקת אנרגיה מפסולת ביומאסה אומנם לא תפתור את כל בעיות האנרגיה שלנו, אבל ניהול יעיל של טכנולוגיות קיימות בהחלט יכול להפוך את הפסולת האורגנית ממטרד למשאב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il