X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יו"ר הרש"פ נכשל בנסיונותיו למנף את גל האלימות כדי לזכות בהישגים מדיניים לפלשתינים. אבו מאזן תומך באלימות בעצימות נמוכה אך נזהר שלא "לשבור את הכלים" עם ישראל
▪  ▪  ▪
עבאס. נזהר לא לחזור על טעויות [צילום: פיטר דג'ונג/AP]

חודש ימים חלף מאז החל גל הטרור והאלימות הפלשתיני, שקיבל את הכינוי "אינתיפאדת הסכינים", ויו"ר הרש"פ מחמוד עבאס עומד בפני שוקת שבורה מבחינה מדינית מכיוון שעד כה לא הצליח למנף את גל הטרור ולזכות בהישג מדיני כלשהו.
נראה כי צעדי הביטחון שבהם נקטה ישראל הצליחו לצמצם את היקף האלימות והלחצים שמפעילות ארצות הברית ומדינות ערב המתונות על עבאס, להרגיע את המצב, נושאים פרי.
יו"ר הרש"פ נזהר שלא לחזור על טעותו של קודמו, יאסר ערפאת, שפתח באינתיפאדה מזויינת נגד ישראל בשנת 2000 וגרם לנזק כבד לפלשתינים מכל הבחינות.
לכן האסטרטגיה של עבאס כעת היא להלך אימים על ישראל ועל מדינות העולם לאחר שאופציית ההתפטרות שלו ירדה מעל הפרק, בעקבות גל הטרור והאלימות הפלשתיני האחרון, ולהגביר את הפעילות האנטי ישראלית בזירה הבנלאומית.
פעילותו של עבאס מתמקדת עכשיו בשלושה צירים: דרישה מהאו"ם למתן הגנה בינלאומית לתושבי השטחים מפני "מדיניות ההוצאות להורג" של ישראל, הקמת ועדת חקירה בינלאומית לחקירת "פשעיה" של ישראל, חידוש המשא-ומתן עם ישראל רק לאחר שהיא תמלא את התנאים המוקדמים שהציבו הפלשתינים.
הנאום שנשא עבאס ב-28 באוקטובר בפני המועצה לזכויות האדם של האו"ם בז'נבה משקף היטב את שפת האיומים של עבאס והאסטרטגיה שלו. הוא דרש בנאומו מתן הגנה בינלאומית לתושבי השטחים מפני ישראל והמשיך במדיניותו החדשה שלא לגנות את פיגועי הסכינים נגד אזרחי ישראל. בנוסף לכך, הוא שיגר איום עקיף לעבר ישראל ואמר: "אם העם שלנו לא ייהנה מחופש, מכבוד ומריבונות מלאה על אדמתו הלאומית, המים והגבולות שלו, לאיש לא יהיו שלום, ביטחון ויציבות".
מדינות ערב אינן תומכות בגל האלימות
הרש"פ קיבלה בשבוע שעבר אזהרה מארצות הברית, לגבי מה שצפוי לה אם תתמוך בגל הטרור והאלימות, שבאה לידי ביטוי בקיצוץ הסיוע הכספי השנתי האמריקני לרש"פ.
מדינות המפרץ שמתנגדות לגל האלימות הפלשתיני הנוכחי לא הציעו אפילו לרש"פ פיצוי על הקיצוץ בסיוע האמריקני מחשש שלא להרגיז את וושינגטון.
בחלוף חודש ימים מפרוץ גל האלימות, מדינות ערב מסתפקות בתשלום "מס שפתיים" באמצעות הודעות גינוי לנעשה בשטחים, מצרים עסוקה בענייניה הפנימיים, בבחירות לפרלמנט ובמלחמה בטרור בחצי האי סיני, שם היא זקוקה לשת"פ ביטחוני הדוק עם ישראל, ואילו ירדן נזהרת שלא לפגוע בהסכם השלום עם ישראל, לכן היא הזדרזה להגיע להבנות עם ישראל בעניין הר-הבית, באמצעות תיווך אמריקני, והותירה את הרש"פ לבדה במערכה.
אלימות בעצימות נמוכה
יו"ר הרש"פ כועס על ההבנות של ישראל וירדן בעניין הר-הבית. נאומו של עבאס בפני חברי מועצת זכויות האדם של האו"ם שיקף את תמיכתו בגל הטרור והאלימות האחרון נגד ישראל ואת רצונו לשמר אותו כמנוף לחץ מדיני על ישראל. עם זאת, עבאס מקפיד שלא "לשבור את הכלים" במשחק מול ישראל והוא ממשיך לקיים את התיאום הביטחוני עם ישראל בהתאם להסכמי אוסלו.
עבאס הצליח להרגיע את המצב בגדה, הוא איננו מעוניין באינתיפאדה כוללת. הוא שולט בתנזים של הפתח ואינו מאפשר לו להסלים את המצב, בניגוד ליאסר ערפאת שהתיר לראש התנזים, מרוואן ברגותי, להוציא פיגועי התאבדות נגד ישראל במהלך האינתיפאדה השנייה. עבאס שולט באמצעות מנגנוני הביטחון שלו ב"גובה הלהבות" של גל האלימות בשטחי הרש"פ בגדה.
להערכתי, אין לו עניין להרגיע את המצב לגמרי, אלא לשמור את גל האלימות בעצימות נמוכה, כדי שיוכל להשתמש בו ללחץ על ישראל.

תאריך:  29/10/2015   |   עודכן:  29/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבאס ו"אינתיפאדת הסכינים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האלימות מדבקת
YOSS  |  30/10/15 10:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
בג"ץ הורה למדינה להגיש עד 2.11.15 את פירוט המקרים בהם התעכבה בביצוע צווי הריסה שאושרו על ידו    העותרים יוכלו להגיב עד 5.11.15
איתמר לוין
השופטים: המדינה טוענת שההריסות דחופות, אבל לעיתים חולפים חודשים בין אישורן לבין ביצוען - ואז אומרים שבית המשפט מעכב אותן
איתמר לוין
המדינה טוענת שאין ספק שהריסת בתי מחבלים מונעת מאחרים לבצע פיגועים    בא-כוחם של חלק מהעותרים סירב לומר האם שולחיו גינו את מעשי הרצח
יעקב עמר
אם ברצוננו להכניע את שונאינו ואויבינו המבקשים להשמידנו, עדיין לא מאוחר לתת את הדעת לשדה הקרב הלשוני, ולשוב אל מושגי האמת בשיח הציבורי והבינלאומי, ובכך לקבוע לעולם, אך בעיקר לעצמנו, מהי אמת ומהו השקר
יוני בן-מנחם
ההבנות שהשיג שר החוץ האמריקני קרי בעניין הר-הבית חושפות את היחסים העכורים בין הרש"פ לירדן. בהר-הבית הושגה רגיעה זמנית אך גורמים פלשתינים שונים מנסים לשלהב את הרוחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il