X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המרגל מרקוס קלינגברג [צילום: AP]
קלינגברג מכר סודות ביולוגיים ישראלים
כדי להבין עד כמה הייתה חמורה בגידתו של קלינגברג ראוי להסביר מה בעצם, היו הסודות שמכר לסובייטים "הסבא הטוב מרקוס" עד כמה שניתן, כיוון שגם כיום התחום המרתק הזה של המחקר הביולוגי והאפידמיולוגי של ישראל עודו סוד כמוס

אחד מארגוני הביון המפחידים ביותר שידע עולם המודיעין והפעילות המשטרתית החשאית הסתתר במשך שנים רבות מאחורי השם הסתמי-ביורוקרטי - "הוועד לביטחון המדינה", אך מי שנחשף לפעילותו של "הוועד" הזה ידע היטב כי המדובר בזרוע הרצחנית והאלימה של המשטר הקומוניסטי בברית המועצות - קג"ב. קג"ב שלח את זרועות התמנון שלו אל כל מרחבי העולם, גייס מרגלים תמורת תשלום וגם תחת מסווה אידיאולוגי, השתיל "סוכנים רדומים", הפעיל מרגלים מושתלים, ואסף מידע בכל תחום שהיה חשוב לבריה"מ. אחד מתחומי הפעילות החשובים ביותר בעיני בריה"מ היה: מה הפעילות של ישראל בתחום ייצור אמצעי השמדה המונית (גזיים וביולוגיים). ואת הסוד הכמוס הזה מכר לבריה"מ פרופ' מרקוס קלינגברג תמורת כסף וכבוד.
במקרים רבים נחל קג"ב הצלחה והדוגמאות לכך, לא מעטות, אך תרומתו של "המזיק הביולוגי קלינגברג" הייתה המזיקה מכולן. אולי בגלל הזמן הרב שבו מילא את התפקיד הסודי והחשוב של מנהל המכון הביולוגי בראשון לציון.
ישראל היא כר פעילות ביון פוטנציאלי שאין כמותו. לפני כעשרים שנה נפתחו שערי בריה"מ ומיליון יהודים חצו את מסך הברזל ועלו לארץ. הם נקלטו כאן היטב והגישה אליהם קלה יחסית, כי רוסית היא שפת אמם. רק פתי יאמין כי במסגרת גל העלייה ההמוני הזה לא הגיעו לישראל גם לא מעט סוכני ביון "רדומים". סביר להניח במידה רבה של מהימנות כי גם כיום פועלים בישראל מרגלים שהושתלו בארץ תחת מסווה כזה או אחר. הגיוני גם להניח כי חלקם פעילים למען שולחיהם בזמן אמת וכי אחרים מצויים במצב של "תרדמת" עד שיבוא יום הפקודה ומפעיליהם יוציאו אותם ממאורתם כדי להתחיל לאסוף ולחשוף את המידע החשאי המבוקש.
כדי להכיר את הסכנות, להבין כיצד פועלת השיטה הרוסית ואיך למנוע את נזקיה, ראוי להציג את הדוגמה של הפעלתו ופעילותו של קלינגברג. עד יומו האחרון בכלא הישראלי, וגם לאחר שהשתחרר, טען קלינגברג בצביעות מרובה, בראיון בתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, כי בכלל לא היה מרגל, וכל מה שעשה היה פגישות מעת לעת עם שולחיו מן הקג"ב, שלהם סיפר "כמה סיפורים בלתי מזיקים".
מה היו המניעים הפסיכולוגיים והמעשיים לבגידתו של קלינגברג שמצא את מותו בימים אלה בגולת פריז - קשה לדעת. למרות טענתו כי לא קיבל תשלום בתמורה למידע הסודי ביותר שמסר למפעיליו הסובייטים, אפשר גם שלא להאמין לו. כל מי שמכיר את שיטות העבודה של הקג"ב יודע כי כסף ואידיאולוגיה הם "הילך חוקי" בהפעלת מרגלים. סביר להניח כי גם במקרה של קלינגברג הכסף החליף ידיים והופקד בחשבונות בנק בחו"ל על שמו של הפרופסור "הנחמד". ואולי לא רק כסף. אולי עטפו אותו מפעיליו באפוד של כבוד ועיטורי גבורה שהעניקו לו במפגשים סודיים באירופה.
כדי להבין עד כמה הייתה חמורה בגידתו של קלינגברג ראוי להסביר מה בעצם, היו הסודות שמכר לסובייטים "הסבא הטוב מרקוס" עד כמה שניתן, כיוון שגם כיום התחום המרתק הזה של המחקר הביולוגי והאפידמיולוגי של ישראל עודו סוד כמוס.
המחקר העולמי בתחום השימוש בנשק ביולוגי וכימי נועד לתת מענה בשני תחומים - הגנתי והתקפי. בתחום ההגנתי מדובר בהבנת מרכיבי נשק ההשמדה של האויב והאמצעים הנכונים להתגונן בפניהם, אם על-ידי חיסון המוני של האוכלוסייה או בדרכים אחרות. בתחום ההתקפי - שבעיקרו נועד להוות איום הרתעתי כנגד איום ביולוגי-כימי ממדינות אויב - המדובר בייצור אמצעי לחימה ביולוגיים חדישים, מזיקים מאוד ועמידים בפני אמצעי ההתגוננות הביולוגיים הידועים.
על-פי מה שפורסם בעולם על תחומי הפעילות של מכון המחקר הביולוגי בנס ציונה - זה בדיוק מרחב הפעילות המדעית המתקיימת במכון.
וכך, בתמימות מעושה הודה קלינגברג בפני אילנה דיין, כי אכן סיפר למפעיליו "כמה סיפורים". הוא לא סיפר, את מה שללא ספק הבין היטב כמדען, כי הסודות שמסר או מכר היו מפתח רב-תכליתי להבנת הנתיב הביולוגי שבו פועלת ישראל. היה זה מפתח שהציג בידי אויבי ישראל את הדרך המדויקת כיצד להתגבר על ההגנות הישראליות.

תאריך:  03/12/2015   |   עודכן:  03/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אילנה דיין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קלינגברג מכר סודות ביולוגיים ישראלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
"המפחידים ביותר עלי אדמות"
הגוי..  |  3/12/15 16:05
2
קלינברג שקרן וזייפן קטן
שדדגש  |  3/12/15 21:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בגלריית נמל יפו מוצגת בימים אלה תערוכת צילומי רחוב מהארץ ומהעולם של למעלה מ-100 צלמים ישראלים כישרוניים, החושפת את הצופים בהם לצילום בתנועה מתמדת
גד גזית
נח הררי נסחף בזרמים הסוערים של ההזיה כאשר הוא מסכם: "מערכת היחסים בין אדם לחיה היא המודל הטוב ביותר שעומד לרשותנו כדי לשער איך תיראה מערכת יחסים עתידית בין העל אדם לאדם"
חובב לויטס
ערב אישור חוק ההסדרים, הכולל לדעת רבים הליכי חקיקה מחמירים שיזם משרד האוצר הממונה על רשות המיסים מבהיר לנו פרופסור דן ביין, שמרבית יוזמות החקיקה בנושאי מיסוי אליהן אנו נחשפים בשנים האחרונות הן תולדה של דרישה בינלאומית. עשר שאלות ועשר תשובות עם פרופסור דן ביין, מרצה בכיר באקדמיה, מגדולי מומחי המס בישראל ובעברו שופט מחוזי מוערך
עמוס ידלין
לישראל אינטרסים מנוגדים בעימות הטורקי-רוסי. אולם דווקא הם מלמדים על היעד החשוב ביותר כעת, גם עבור ארה"ב ואירופה: עיצוב וגיבוש אסטרטגיה, המובילה, להחלשתם ואף לסילוקם של שני הכוחות השליליים, הפועלים בסוריה: משטר אסד מזה ו'המדינה האיסלאמית' מזה
יוסף כהן-אלרן
"בגלל האורך של השתיקה, בגלל הצורך בצעקה, בגלל הפחד מפני הריק, בגלל היחד הלא מציק, בגלל השוני הלשוני, בגלל "כמוני, אך לא אני", בגלל הקטע של הגורל, נפגשנו פתע ויש, בגלל'" - כך, כשהשורות האלה מקבלות את פניך כבר בעמוד הכניסה למגזין הספרותי המשובח הזה, אתה מייד מחבב את האנשים המצויים מאחורי השורות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il