ניהול דיון על המושא בכיתה מאפשר למורה לערב סטודנטים בחומר הלימוד, ויותר חשוב מכך, לגרום להם להביו איך חומר הלימוד המסובך ממבט ראשון בא לידי ביטוי בחייהם הפרטיים. הבנה מסוג זה יכולה גם להישאר בזיכרונם של התלמידים וגם תעזור להם לשפר את חייהם בעזרת הידע שלמדו.
השלב הראשון ביצירת דיון פורה הוא הפיכת הידע לשאלות. במקום להתחיל ללמד את כמות נתונים הגדולה שיש בידי המורה, הוא שואל את התלמידים שאלה רלוונטית לתחום.
כך למשל, בלימוד קורס מקצועי כמו ניהול ידע בארגונים, אחד העקרונות הכי חשוב של ניהול ידע ארגוני הוא שיתוף הידע בין עובדים. ולכן, המורה יכול לפנות אל הכיתה בשאלה - האם הייתם משתפים את הידע המקצועי שלכם עם עובדים אחרים?
השלב השני הוא ניהול הדיון. המאפיין של שלב זה הוא לשמוע בסבלנות את הדעות השונות (גם אם הן נוגדות את הדעה האישית של המורה) ולעודד מספר גדול ככל האפשר של תלמידים להביע את דעותיהם, לנמקם, להדגימם מחייהם האישיים ולבססם. רצוי גם לכתוב את העמדות השונות על הלוח.
הקשבה לדעות השונות היא בעלת חשיבות גדולה בגלל שהדיון הזה גם מציג בפני המורה את הקונספציות הקיימות בראשם של התלמידים.
כך למשל, כתשובה לשאלה - האם הייתם משתפים את הידע המקצועי שלכם עם עובדים אחרים, חלק מהתלמידים יוכלו לענות כי לא היו חולקים את הידע המקצועי שלהם מכיוון שמשמעות הפעולה הזו היא ויתור על הייחודיות המקצועית של העובד, וחלק מהתלמידים יוכלו לענות כי היו חולקים את הידע המקצועי שלהם מכיוון שברצונם להתקדם לתפקידים אחרים והקידום אפשרי רק כאשר הארגון מוצא מחליף מתאים לתפקיד שלך וחלק יוכלו לענות כי היו חולקים את הידע המקצועי שלהם אבל היו שומרים פיסות מידע שונות לעצמם.
לאחר שהמורה שומע את כל הדעות, השלב השלישי הוא להציע להם פתרונות משלו לשאלה המבוססים על התיאוריות השונות בחומר הלימוד. השלב הזה למעשה משיג שתי תוצאות: הראשונה היא אתגור הקונספציות השגויות בראשם של התלמידים, והשנייה היא לתת לתלמידים יכולת הבנה כיצד התיאוריות הרלוונטיות מחומר הלימוד רלוונטי לחייהם האישיים בכלל ובמקום העבודה בפרט.
לסיכום, חשוב להבהיר כי המטרה של לימוד היא לא רק ללמד חומר כפי שהוא, אלא להביא להבנה כיצד החומר הא לידי ביטוי בחיים מחוץ לכיתה. לכן לפי דעתי, הדרך היעילה ביותר ליישם את המודל של פרקינס היא אימוץ שיטות לימוד אשר מעודדות השתתפות של התלמידים בלימוד החומר. השיטה של ניהול דיון תאפשר לתלמידים להבין כיצד חומר הלימוד יכול לעזור להם להבין את העולם שבו הם חיים מחוץ לכיתת הלימוד על כל היבטיו.